Počet nahlášených stížností: | 559 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
objednávka č.102490843, dodávka po 15.4.2020 FFP3 nanovlákenné roušky Respilon
PoštovnéZDARMA:Výzva k platbě 8.3.2020, 8.3.2020, 13.3.2020 a dále poštovní výzva. Poštovní výzva uhrazena 13.3.2020
na Číslo účtu: 2900295296
Kód banky: 2010
Název banky: FIO banka
Majitel účtu: Ateli, s r.o.
Částka k úhradě: 1 245 Kč
Variabilní symbol: 102490843
18.3. přišlo, že objednané zboží nelze dodat, že zašlou jiné.
19.3.jsem odpověděla, že nemám o jiné zboží zájem a požaduji vrátit zpět peníze.
19.3. napsali, že probíhá zpracování objednávky
26.3. poslali email, že posílají to jiné zboží a mám vrátit to jiné zboží zpět a bude řešena reklamace.
26.3. napsali, že předpoklad, že dodají nanovlákennou roušku vyrobenou v ČR 5ks -- 30.3.2020
(netušila jsem tedy, co vlastně posílají a očekávala to, co jsem objednala)
Výzva emailem k navrácení finančních prostředků odeslána dne 31.3., dále 2.4. a dále 7.4.2020. (možno doložit veškerou korespondenci)
Finanční prostředky dosud nedošly. 6. 4. jsem v kaslíku obdržela bezcenné FFP2 masky z Číny. Ani proti podpisu, nic. Není adekvátní náhrada, navíc jsem napsala, že nic jiného nechci a odstupuji od smlouvy a to jsem napsala včas.. Zaslání zpět stojí peníze. Pokud to bezcenné chtějí, nechť si pošlou kurýra a navrátí finance na můj účet..
Jedná se o podvod, bohužel pouze o přestupek. Jistě existuje více podvedených a celková škoda dosahuje 5tis Kč.Jen se vzájemně spojit.
nedodáno objednané zboží, finační prostředky ukradeny
Návrat finančních prostředků a pro bezcenné zboží si poslat kurýra, či osobní odběr, ev. zaplacení poštovného zpět převodem na účet
|
Tweet |
Odstoupit od smlouvy a získat zpět své peněžní prostředky je možné prostřednictvím ustanovení § 1829 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Jelikož má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy uzavřené distančním způsobem ve lhůtě 14 dnů po převzetí zboží bez udání důvodu, má toto právo za použití logického výkladu i ještě před samotným převzetím.
V řešené věci spotřebitel sdělil společnosti, že o náhradní plnění nemá zájem a že požaduje vrácení peněžních prostředků. Ze stížnosti není možné do detailu určit, zda spotřebitel označil toto své sdělení jako odstoupení od smlouvy, ani zda šlo o sdělení formálního rázu, anebo (jen) o sdělení spíše na úrovni běžné komunikace. To však není s ohledem na znění ustanovení § 555 občanského zákoníku podstatné. Dle tohoto ustanovení platí, že právní jednání se posuzuje podle svého obsahu, nikoli podle své formy (nebo označení). Proto platí, že v situaci, kdy je ze sdělení, které nemusí být nutně označeno jako "odstoupení od smlouvy", patrné, že jde o odstoupení od smlouvy, jedná se bez dalšího o odstoupení od smlouvy, a společnost k tomuto sdělení musí tak i přistupovat.
Pokud spotřebitel dal ve svém sdělení jasně najevo, že si přeje (ještě před převzetím věci) odstoupit od smlouvy, je společnost povinna to respektovat.
Odstoupí-li pak spotřebitel od smlouvy ještě před tím, než vůbec převzal zboží, má prodávající dle § 1832 občanského zákoníku lhůtu 14 dnů na to, aby mu vrátil peněžní prostředky. Poté se prodávající ocitá v prodlení. Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (doručeně, nejlépe s dodejkou). V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobnívýzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Co se týče dodaných, nevyžádaných, neobjednaných a předem odmítaných ochranných pomůcek, jedná se podle našeho názoru o tzv. neobjednané plnění. Dle § 1838 občanského zákoníku platí, že dodal-li podnikatel spotřebiteli něco bez objednávky a ujal-li se spotřebitel držby, hledí se na spotřebitele jako na poctivého držitele. Spotřebitel nemusí na své náklady podnikateli nic vracet, ani ho o tom vyrozumět.
Jak je uvedeno již výše, ze stížnosti jasně neplyne, zda k odstoupení opravdu došlo nebo ne. Proto uvádíme závěrem vyjádření i pro situaci, kdy by k platnému odstoupení nedošlo. V takové situaci má spotřebitel nárok na uplatnění reklamace, neboť mu bylo dodáno zboží v nevyhovující jakosti. Spotřebitel má nárok na dodání nové věci, resp. věci, která byla původně opravdu objednána. Nebude-li to možné, má právo odstoupit od smlouvy. Reklamace musí být vyřízena ve lhůtě 30 dnů, nedohodnou-li si strany výslovně lhůtu delší. Nebude-li reklamace vyřízena v této lhůtě, má spotřebitel rovněž nárok na odstoupení od smlouvy. Vedle výše uvedených nároků má spotřebitel nárok i na přiměřenou slevu z kupní ceny.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
situaci jsme prověřili a částka za tuto objednávku Vám byla v pořádku vrácena dne. 14.4.2020 na stejné číslo účtu, ze kterého platba odešla ( 000000-0482831463/0300)
Prosíme tedy o kontrolu.
Hezký den přeje
Kateřina K..
Zákaznický servis PoštovnéZDARMA.cz
Hodnocení: