Počet nahlášených stížností: | 432 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 4 |
Dne 16.3.2020 jsem objednal přes internetové stránky vsevakci.cz ústní roušky, zaplatil expres platbou, do dnešního dne 15.4.2020 nedodali, již několikrát jsem společnost DAMAINVEST s.r.o. vyzýval ke zrušení objednávky, ale stále tvrdí, že musím zboží převzít, a pak ho teprve vrátit. Dnes jsem jim poslal na jejich e-mail: info@vsevakci.cz odstoupení od kupní smlouvy, včetně kopie faktury a dokladu o zaplacení, nereagují, už toho mám opravdu dost!
Ještě musím zmínit, že jsem žádal o zaslání reklamačního formuláře a adresu, kam případně zboží zaslat, minimálně 2x, nereagovali. Stále tvrdí, že zboží je na cestě a musím ho převzít.
Roušky jednorázové 10 ks a roušky omyvatelné 5 ks, celková hodnota 1254,- Kč
Odstoupení od kupní smlouvy před dodáním zboží a vrácení finančních prostředků.
|
Tweet |
Prodávající má povinnost dodat zboží. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen splnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok odstoupit od smlouvy dle § 1978 občanského zákoníku a žádat vrácení zaplacené peněžní částky. Oznámí-li spotřebitel prodávajícímu, že mu určuje dodatečnou lhůtu k plnění a že mu ji již neprodlouží, platí, že marným uplynutím této lhůty od smlouvy odstoupil.
Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (doručeně, nejlépe s dodejkou). V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Odstoupit od smlouvy a získat zpět své peněžní prostředky je možné i prostřednictvím ustanovení § 1829 odst. 1 písm. a) občanského zákoníku (vhodné např. v situaci, kdy je sjednaná dlouhá doba dodání). Jelikož má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy uzavřené distančním způsobem ve lhůtě 14 dnů po převzetí zboží bez udání důvodu, má toto právo za použití logického výkladu i ještě před samotným převzetím. Odstoupí-li pak spotřebitel od smlouvy ještě před tím, než vůbec převzal zboží, má prodávající dle § 1832 občanského zákoníku lhůtu 14 dnů na to, aby mu vrátil peněžní prostředky. Poté se prodávající ocitá v prodlení. Pokud prodejce nereaguje, odkazujeme na postup uvedený výše.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Spotřebitel stížnost doplnil o následující text:
Doplnění ke stížnosti ze dne 15.4.2020 - nedodání a zaplacení roušek v hodnotě 1254,- Kč. Po vyzvání DAMAINVESTU s.r.o. Vaší společností dTest dnes zareagovali na všechny původní e-maily, tzn. poslali Reklamační formulář, zaslali reklamační adresu, bohužel na odstoupení od kupní smlouvy před dodáním zboží nereagují, stále tvrdí, že musím zboží převzít, a pak ho teprve mohu vrátit. Je to již více než 30 dní od objednání a zboží nikde, už toto zboží dávno nepotřebuji, musel jsem si ho obstatrat jinak. Dnes 16.4.2020 jsem jim opět prostřednictvím e-mailu napsal, že trvám na odstoupení od kupní smlouvy (zasláno: 1x Odstoupení od kupní smlouvy s podpisem - nafoceno mobile, 1x Faktura č.2020027333, 1x Doklad o zaplacení) a zkopíroval jim část znění Vašeho textu, kde mohu odstoupit ještě před dodáním zboží, zatím bez žádné reakce.
Produkt: Jednorázové roušky 10 ks, omyvatelná rouška 5 ks, celková hodnota 1254,-Kč
Požadované řešení: Vrácení finančních prostředků v hodnotě 1254,- Kč před dodáním zboží (akceptace odstoupení od kupní smlouvy, zboží již od nich nechci zaslat, protože ho již nepotřebuji)
Číslo faktury (objednávky) 2020027333
"
Jak jsme již uvedli, podle § 1829 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy o koupi zboží do 14 dnů ode dne převzetí zboží. Tato 14 denní lhůta však stanoví, kdy nejpozději může spotřebitel od takové smlouvy odstoupit. Na základě bodu 40 Preambule Směrnice Evropského parlamentu a Rady 2011/83/EU, však má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy ještě před započetím běhu této lhůty, tedy může od smlouvy odstoupit ještě před tím, než zboží převezme.
Nyní má možnost reagovat společnost.
Spotřebitel nám zaslal ke stížnosti následující vyjádření:
"Dne 4.5.2020 jsem Damainvest vyzvval k vrácení dlužné částky, jelikož 20.4.2020 vzali na vědomí odstoupení od kupní smlouvy(na základě Vašich urgencí, za což Vám patří velké poděkování). K dnešnímu dni je to více než 50dní od učiněné objednávky a zboží nikde, peníze také zatím nezaslali. V současné době se ocitají v prodlení, ale vůbec jim to nevadí. Stále tvrdí, že zboží je na cestě, a že mám vyčkat. Pokud zboží nedorazí do 10 dnů, že zahájí reklamační řízení s dopravcem, to přeci nemohou myslet vážně! Měli by okamžitě zaslat dlužné peníze a s dopravcem si to řešit, aniž by mě s tím obtěžovali."
Prodávající nemůže přenášet odpovědnost za vyřízení reklamace na spotřebitele. Pokud spotřebitel odstoupil od smlouvy, má prodávající povinnost vrátit spotřebitelovi peněžní prostředky. Pokud tak neučinil ani poté, co jej k tomu spotřebitel vyzval, má spotřebitel právo navíc žádat zákonný úrok z prodlení.
Stížnost ponecháváme přeřazenou na společnost, jež má možnost na vyjádření spotřebitele reagovat.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.