Společnost


NaturaMed Pharmaceuticals s.r.o.

Počet nahlášených stížností:389
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:2
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

90%
10%
Toto skore je založeno na 137 stížnostech.

#41397Věrnostní program FlexiMed

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

11 měsíců 3 dny 21 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
15.04.2020, před 5 lety

Renata Cimpelová

Znění stížnosti

Dobrý den,
před rokem jsem si na základě telefonátu objednala roční balení produktu FlexiMed za údajně výhodnou členskou cenu : 399,- měsíční splánka celkem na 12 měsíců. V březnu jsem zaplatila poslední 12splátku a považovala jsem celou věc za ukončenou.
Dnes mě překvapil mail od české pošty, že převzali zásilku od firmy NaturaMed a budou jí doručovat na mou adresu. Nikdo se mě v poslední dopise se složenkou neptal, jestli chci pokračovat i další rok, takže jsem neměla možnost odmítnout (v dopise není uveden telefon) a navíc jsem se na stránkách této společnosti dočetla o výhodách věrnostního programu, cituji :

Ušetříte přes 35 % CENA 3588,-

???????????? Jakou výhodu jsem tedy získala já, když jsem v rámci ročního věrnostního programu dostávala složenky a platila údajně "výhodnou cenu věrnostního programu", která ale pro mou osobu činila 399,-Kč což za 11 měsíců platby (1měsíc byl zdarma) činí 4389,- ????


Produkt

FlexiMed


Požadované řešení

Celé to považuji za nepoctivé a nechci v tomto pokračovat i další rok. Nechci tedy zásilku nepřevzít a požaduji ukončení věrnostního programu, který je pro mě nevýhodný.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
17.5.2020 23:19, před 5 lety

Než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitelem a společností, má společnost povinnost informovat spotřebitele o ceně nebo způsobu jejího určení za jedno zúčtovací období. Společnost má dále povinnost informovat spotřebitele o době trvání závazku a podmínkách ukončení závazku. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že spotřebitele řádně informovala. Pokud společnost spotřebitele o podmínkách smluvního vztahu řádně neinformovala, mohl by spotřebitel namítat neplatnost smlouvy, neboť byl uveden společností v omyl.

Ačkoliv to v obsahu stížnosti není explicitně uvedeno, vycházíme při řešení stížnosti z toho, že se jedná o tzv. automatickou prolongaci (tj. situaci, kdy po uplynutí původně sjednané doby - v řešené věci 12 měsíců - závazek nezaniká, ale naopak je automaticky prodlužován a trvá i nadále). Ujednání o automatickém prodlužování smlouvy v situaci, kdy je uvedeno pouze v obchodních podmínkách, by bylo nutné vyhodnotit jako tzv. překvapivé ujednání dle § 1753 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a to také ve světle stanoviska občanskoprávního a obchodního kolegia Nejvyššího soudu ČR ze dne 11. 12. 2013 se sp. zn. Cpjn 200/2013.

Pokud nedošlo k řádnému poučení a ujednání o automatické prolongaci bylo pouze v obchodních podmínkách, tak spotřebiteli doporučujeme, aby společnost jakýmkoliv způsobem informoval o tom, že nebyl ze strany společnosti řádně poučen o smluvních podmínkách, tudíž byl uveden v omyl, a proto namítá neplatnost automatického prodloužení smlouvy. Spotřebitel by měl rovněž společnost informovat, že neměl v úmyslu platnost smlouvy prodlužovat, smlouva tudíž skončila uplynutím období, na které byla původně sjednána. Korespondenční adresa uvedená na webových stránkách společnosti: U Smaltovny 625, 370 01 České Budějovice, e-mail: info@naturamed.cz.

Pokud závazek zanikl uplynutím původně sjednané doby, není spotřebitel povinen "objednávky" následující po skončení závazku společnosti hradit. Protože podle našeho názoru závazek zaniká uplynutím původně sjednané doby, jakékoliv další plnění zaslané společností spotřebiteli je možné kvalifikovat jako tzv. neobjednané plnění ve smyslu ustanovení § 1838 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Dle tohoto ustanovení platí, že dodal-li podnikatel spotřebiteli něco bez objednávky a ujal-li se spotřebitel držby, hledí se
na spotřebitele jako na poctivého držitele. Spotřebitel nemusí na své náklady podnikateli nic vracet, ani ho o tom vyrozumět.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Spotřebitel rovněž může písemně (nejlépe doporučeně s dodejkou) požadovat po společnosti vyřazení svých osobních údajů z databáze společnosti. Pokud totiž spotřebitel odejme společnosti souhlas se zpracováním osobních údajů, společnost je povinná to respektovat. Pakliže bude společnost nadále i po této písemné výzvě proti vůli spotřebitele nakládat s jeho osobními údaji, bude žádoucí se obrátit neprodleně na Úřad pro ochranu osobních údajů.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
19.5.2020 10:25, před 5 lety

Vážená paní Cimpelová,

děkujeme Vám za zaslaný podnět.

Dovolte mi Vás ujistit, že Váš požadavek na ukončení zasílání produktu FlexiMed byl vyřízen a žádné další balení produktu od nás již neobdržíte. Nicméně mi dovolte Vás informovat, že následné roční balení, o kterém se zmiňujete a bylo odesláno na Vaši adresu s termínem doručení okolo 12.4.2020, jsme odeslali, protože jsme z Vaší strany neobdrželi požadavek na zrušení pravidelného zasílání dle příslušného věrnostního programu. V posledním splátkovém dopise, ve kterém byla přiložena dvanáctá složenka byla informace o přípravě nového ročního balení a to v rámci samostatného dopisu (včetně všech kontaktů na naši společnost). Toto balení však bylo dne 22.4.2020 doručeno zpět do našeho skladu a související faktura byla samozřejmě stornována. K dnešnímu dni tedy neevidujeme žádnou pohledávku k úhradě a smluvní vztah považujeme za vzájemně ukončený.
Na závěr mi dovolte Vás informovat, že roční balení produktu FlexiMed jsme ve Vámi uvedený čas nabízeli za akční cenu 299,- Kč měsíčně.

Děkujeme za pochopení a přejeme Vám hezký den.

S pozdravem NaturaMed Pharmaceuticals s.r.o.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
20.5.2020 22:23, před 5 lety


Renata Cimpelová

Pak tomu už vůbec nerozumím. Vaše vyjádření: " že roční balení produktu FlexiMed jsme ve Vámi uvedený čas nabízeli za akční cenu 299,- Kč měsíčně." a jak mi tedy vysvětlíte, že mě jste ho nabídli a posílali mi každy měsíc složenky na 399,-Kč??
To mi připadá velmi zvláštní.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
26.5.2020 08:46, před 5 lety

Vážená paní Cimpelová,

děkujeme za Váš dotaz. Tak jako i jiné obchodní společnosti, tak i naše společnost nabízí produkty také za nižší cenu v rámci akčních nabídek. V rámci kampaně na prodej produktu FlexiMed jsme se v daný čas rozhodli cenu snížit a tím jeho nákup učinit ještě dostupnější.

Děkujeme za pochopení a přejeme Vám hezký den.

S pozdravem

Naturamed Pharmaceuticals s.r.o.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
26.6.2020 06:53, před 5 lety

Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
26.6.2020 12:35, před 5 lety


Renata Cimpelová

společnost se vyhýbá odpovědi na mou otázku: vyjádření: " že roční balení produktu FlexiMed jsme ve Vámi uvedený čas nabízeli za akční cenu 299,- Kč měsíčně." a jak mi tedy vysvětlíte, že mě jste ho nabídli a posílali mi každy měsíc složenky na 399,-Kč??
nevidím smysl pokračovat v komunikaci, stejně se společnost opět vyvlíkne a odpoví na něco úplně jiného

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
19.3.2021 16:25, před 4 lety

Společnost již nevyužila možnosti na stížnost reagovat. Vzhledem k tomu, že námi poskytovaná služba funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.