Společnost


Pratenorm s.r.o.

Počet nahlášených stížností:342
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

46%
54%
Toto skore je založeno na 49 stížnostech.

#41398Registrační poplatek 5000 Kč

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

6 měsíců 12 dnů 17 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
15.04.2020, před 5 lety

Lukáš Halama

Znění stížnosti

Dobrý den,
Chci se na Vás obrátit, že jsem bohužel obdržel fakturu za registrační poplatek ve výši 5000Kc. Nejsem si vědom, ze bych byl dostatečně obeznámen s tímto poplatkem. Do dražby jsem se nezapojoval, jen jsem chtěl vědět jak se postupuje-více informací k nemovitosti.
Jak můžu postupovat, aby mi nebyl poplatek narokovan?


Produkt

Centrum aukcí-Registrační poplatek


Požadované řešení

Odproštěni od poplatku a zrušení registrace


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
24.4.2020 11:26, před 5 lety

Spotřebitele předně upozorňujeme, že níže uvedené vyjádření k jeho stížnosti se vztahuje na situaci, kdy k registraci došlo před 26. 2. 2020. Pokud došlo k registraci až po 26. 2. 2020, spotřebitel byl velmi pravděpodobně poučen o tom, že registrace je zpoplatněna. Společnost totiž na přelomu února a března provedla úpravu spočívající v tom, že tuto informaci před tlačítko „Registrovat se“ doplnila. Vzhledem k tomu, že je hned za touto informací umístěn také odkaz na aukční podmínky a ceník, nelze již tvrdit, že spotřebitel nebyl o zpoplatnění registrace poučen. Dodáváme však, že pro účely jasného informování by dle našeho názoru bylo vhodnější ještě uvádět částku, kterou je nutné zaplatit rovnou, či ji aspoň v ceníku odlišit od ostatních. Připojujeme také varování Exekutorské komory ČR: https://www.ekcr.cz/1/aktuality-pro-media/2683-exekutorska-komora-varuje-ceskym-internetem-se-siri-podvodne-drazby?w=. Tolik k upozornění na změněný přístup společnosti ve věci ‚způsobu informování spotřebitele o cenách‘. Na dalších řádcích již uvádíme vyjádření ke stížnosti samotné.

Než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitelem a společností, má společnost povinnost informovat spotřebitele o ceně. Společnost má povinnost spotřebitele seznámit se službou a jejími hlavními vlastnostmi. Pokud tak neučiní, mohou být naplněny znaky klamavého opomenutí, jenž je nekalou obchodní praktikou, která je zákonem o ochraně spotřebitele zakázaná. Spáchá-li společnost přestupek dle § 24 odst. 1 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, může Česká obchodní inspekce udělit sankci až do výše 5 000 000 Kč. Podání podnětu k šetření je možné zde: https://www.coi.cz/podatelna/

Spotřebitel by mohl namítat neplatnost přihlášky, neboť byl druhou stranou uveden v omyl o rozhodující okolnosti.

Co se týče poplatku spojeného s registrací účtu, nebylo na něj do výše popsané změny upozorňováno v registračním formuláři ani jinak. Informace o ceně je podstatnou náležitostí, o které musí být spotřebitel jasně informován v průběhu všech fází registračního procesu, resp. sdělování údajů společnosti, aby po něm mohla následně společnost tuto částku žádat. Sdělení o ceně skryté pouze v ceníku či podmínkách se tak nejeví jako dostatečné informování spotřebitele.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
24.4.2020 12:47, před 5 lety

Dobrý den pane Halamo, to že jste obdržel od společnosti fakturu je zcela normální, protože jste provedl u společnosti registraci a čerpal její služby. Proč zde veřejně nenapíšete, že jste společnost žádal o její služby na Štědrý den, 24.12.2019, kdy jste požadoval rychle informace o dražené nemovitosti, že komunikace probíhala v rámci vánočních svátků a dokumenty jste obdržel včas. Společnost udělala max., aby Vám vyšla vstříc. Nebo znáte někoho kdo by Vám plnil Vaše požadavky o Vánocích, mimo Ježíška ?? Očekávejte z naší strany návrh na vydání EPR, až to situace kolem COVID dovolí, ve Vašem případě nebudeme ani o odpuštění poplatku uvažovat, jelikož jsme pro Vás opravdu udělali maximum možného, aby jste měl vše včas, tak jak jste požadoval a to bez ohledu na sváteční vánoční období.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
24.5.2020 19:35, před 5 lety

Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
25.5.2020 19:03, před 5 lety


Lukáš Halama

Dobrý den.
Ano,24.12. jsem si pěkně nadělil :(
Žádal jsem vás o více informací k dané nemovitosti.To jste mi poskytli až 2.1.2020 a to je už po vánocích.Mezi tím jste mne opakovane žádali o registraci.
A až 11.3.2020 jte mne informovali o vaší ceně za registraci.
Jestli se nepletu tak se jedná o porušení zákona o ochraně spotřebitele podle § 12 zákona č.634/1992 Sb. Je společnost S-dražby povina seznámit s cenou poskytovaných služeb.

Tak bych chtěl společnost S-dražby požádat o upuštění tohoto poplatku a ukončení registrace.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
25.5.2020 19:54, před 5 lety

Dobrý den pane Halamo, cena a popis služby je zveřejněna před samotnou registrací a to jak v předsmluvní dokumentaci, tak v samotné smlouvě, kdy tuto smluvní dokumentaci má každý klient k dispozici před samotnou registrací, pokud jste se s touto dokumentací neseznámil, ale v rámci procesu registrace tvrdíte opak, je to pouze Vaše svobodné rozhodnutí. O porušení zákona o ochraně spotřebitele podle § 12 zákona č. 634/1992 Sb. se nejedná, vzhledem k výše uvedenému, což potvrzuje i judikatura OS v HK, která proces uzavření smlouvy na našem webu shledala právně 100% v pořádku a bez právních vad, kdy dTest má plné znění tohoto Rozsudku k dispozici již více jak 8 měsíců. Děkujeme za pochopení.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
24.6.2020 08:27, před 5 lety

Opět žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
27.6.2020 15:22, před 5 lety


Lukáš Halama

Dobrý den,
společnosti jsem na jejich výzvu o zaplacení z 2.6.2020 odpověděl:

Dobrý den,
Také mám zájem tento spor vyřešit mimosoudní cestou o vzájemné dohodě.
V prvé řadě žádám o zrušení registrace u Vaší společnosti,která vznikla omylem bez přečtení Vašich registračních podmínek.Děkuji za vyřízení.
S pozdravem Lukáš Halama

Zatím mi nebylo odpovězeno.
Dále bych chtěl společnost dTest požádat o vyjádření jak dopadly ostatní spory se společností S-dražby.Jak píše společnost v vyjádření ze dne 25.5.2020.
Dekuji
Halama Lukáš

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.10.2020 13:06, před 4 lety

Společnost již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. Poplatek i nadále považujeme za neoprávněný, neboť spotřebitel o něm nebyl řádně informován.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.