Počet nahlášených stížností: | 342 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den.
Přidávám se k těm, co si při registraci mysleli,že je to zdarma.
Našla jsem si v lednu 2020 inzerát na Sreality "Dražba domu".
Pod inzerátem nebyl žádný poskytovatel nebo dražitel, ale odkaz na Sdražby.
Vyplnila jsem kontaktní formulář a přišel mi email od Sdražby,že se musím nejprve zaregistrovat,abych dostala nějaké informace.
Po zaregistrovaní jsem nebyla informovaná,že bych měla za registraci platit nějaký poplatek.
Ano, má chyba, že jsem si ty stránky pořádně neprošla, ale nenapadlo mě,že bych za registraci měla platit takto velký poplatek.
Nabyla jsem dojmu,že poplatek se platí při zastupování na dražbě a pomoc při vyřizování dokumentů a ne při registraci.
Nemovitost ani na stránkách neměli vystavenou a ani u nich nebyla v nabídce.
Takže jsem vlastně k té nemovitosti nedostala žádné info a dokola mi posílali emaily,ať se zaregistruji k té nemovitosti o kterou mám zájem.
A já si říkala, jak se mám připojit k dražbě,když ta nemovitost tam ani není?
Dne 23.1.2020 jsem si na poště nechala vystavit výpis z LV a zaplatila poplatek 550 kč, který mohu doložit výpisem z účtu.
Nechci tady na nikoho ukazovat prstem, přiznávám chybu,ale chci aby uznala chybu i druhá strana,že chce po mě poplatek vlastně za nic.
Jen vlastně za registraci?
Registrace na portále https://www.s-drazby.cz/
Prosím vás o zrušení registračního poplatku a o vymazání mých osobních údajů z vaší databáze.Děkuji.
|
Tweet |
Než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitelkou a společností, má společnost povinnost informovat spotřebitelku o ceně. Podnikatel má povinnost spotřebitelku seznámit se službou a jejími hlavními vlastnostmi. Pokud tak neučiní, mohou být naplněny znaky klamavého opomenutí, jenž je nekalou obchodní praktikou, která je zákonem o ochraně spotřebitele zakázaná. Spáchá-li společnost přestupek dle § 24 odst. 1 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, může Česká obchodní inspekce udělit sankci až do výše 5 000 000 Kč. Podání podnětu k šetření je možné zde: https://www.coi.cz/podatelna/
Spotřebitelka by mohla namítat neplatnost přihlášky, neboť byla druhou stranou uvedena v omyl o rozhodující okolnosti.
Co se týče poplatku spojeného s registrací účtu, není na něj upozorňováno v registračním formuláři ani jinak. Informace o ceně je podstatnou náležitostí o které musí být spotřebitelka jasně informována v průběhu všech fází registračního procesu, resp. sdělování údajů společnosti, aby po ní mohla následně společnost tuto částku žádat. Sdělení o ceně skryté v ceníku či podmínkách se tak nejeví jako dostatečné informování spotřebitelky.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitelka možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Závěrem spotřebitelku upozorňujeme, že výše uvedené vyjádření k její stížnosti se vztahuje na situaci, kdy k registraci došlo před 26. 2. 2020. Společnost totiž na přelomu února a března provedla úpravu spočívající v tom, že informaci o ceně před tlačítko „Registrovat se“ doplnila.
Dobrý den paní Buralová, sama uvádíte, že jste udělala chybu, že jste si myslela, že jsou naše služby zdarma. Na jednu stranu tvrdíte, že o žádném poplatku jste nevěděla, ale současně uvádíte, že jste si myslela, resp. nabyla dojmu, že poplatek se platí pouze při zastupování na dražbě. Tak jste o poplatku věděla, nebo nevěděla ? Čemu tedy máme věřit. Sama píšete, že pouze výpis z LV Vás stál 550,-Kč. Níže Vám pošleme co vše musí společnost udělat, aby Vám mohly na Váš email přijít dokumenty k Vámi vybrané nemovitosti, dražební vyhláška a posudek.
Nákup nemovitosti z dražeb je možnost jak výhodně (s finanční slevou) nakoupit nemovitost. Tomuto výhodnému nákupu však předchází řada kroků a úkonů, které běžně nejsou kupujícím známy a tudíž pro tento nákup potřebují odbornou pomoc. Jednak se jedná o samotnou registraci na dražbu, která je v některých případech ne vždy jednoduchá (autentizace listin, doložení totožnosti…atd.), dále nutnost složit dražební jistinu a realizovat samotnou účast na dražebním jednání. Tomuto předchází kontrola dražební vyhlášky a znaleckého posudku z naší strany. Z naší strany jsme ve všech těchto krocích našim klientům nápomocni.
Aby vůbec se naši potencionální klienti mohli o nových a prověřených dražbách vůbec dozvědět, musíme tyto dražby vyhledat, prostudovat jejich výhodnost, zaplatit inzerci na realitních serverech a s našimi potencionálními klienty komunikovat, včetně telefonické a emailové podpory, která je samozřejmě založena na lidských zdrojích, které jsou velmi finančně nákladné. Toto vše se realizuje pro naše potencionální klienty bezplatně. Ještě tedy jednou:
VYHLEDAT DRAŽBY…..lidské zdroje
VYBRAT TY DRAŽBY, KTERÉ MAJÍ SMYSL A JSOU VÝHODNÉ….lidské zdroje
ZADAT PLACENOU INZERCI TĚCHTO DRAŽEB…….lidské zdroje
ZAPLATIT INZERCI……finance
POSKYTNOUT KLIENTŮM TELEFONICKOU A EMAILOVOU PODPORU……lidské zdroje
VŠE PRO POTENCIONÁLNÍ KLIENTY BEZPLATNĚ…..za nula Kč
Pokud se již z potencionálního klienta stane registrovaný klient, je naše podpora pro výhodný nákup již směřována cíleně a to ke konkrétní nemovitosti, kterou si klient vybral a to zasláním všech příslušných dokumentů a opět uvádíme dokumentů, které někdo musel vyhledat, zkontrolovat, pročíst atd….již samozřejmě v rámci registrace, která je zpoplatněna registračním poplatkem.
V případě aktivní účasti na dražbě můžeme klienta zastoupit, pomoci s financováním dražební jistoty a všech ostatních činností popsaných ve smlouvě, po dražbě se řeší vyklizení nemovitosti, popř. dofinancování části kupní ceny, popř. řešit předražek.
Podívejte se do smlouvy, jaké činnosti je možno využít a podívejte se výše kolik energie se musí vydat, aby si jen potencionální klient mohl přečíst inzerát o výhodné dražbě a to zcela zdarma.
Byla uzavřena smlouvu na dálku, tak jak máte popsáno v předchozích emailech, tudíž žádný fyzický podpis není potřeba.
Děkujeme Vám za pochopení výše uvedené problematiky.
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Hodnocení: