Společnost


Alza.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:1366
Z toho za letošní rok:8
Stále v řešení:35
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

69%
31%
Toto skore je založeno na 305 stížnostech.

#41400Reklamace ASRE20213421

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 13 dnů 22 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
15.04.2020, před 5 lety

Petr Urban

Znění stížnosti

Dobrý den,
ve věci mé reklamace č. ASRE20213421 nedošlo, ani po několika dotazech a urgencích
k žádnému posunu, vlastně ani k nějaké adekvátní informaci, týkající se stavu reklamace,
dokonce ani k informaci o převzetí reklamace. Nemluvě ani o tom, že jsem musel dohledávat
u přepravce informace o pohybu zásilky, a navíc pak u něho ještě žádat o potvrzení převzetí zásilky pracovníkem vaší společnosti. Vše jsem vám potom průběžně zasílal. Naprosto zbytečně, nic se opět nedělo a neděje. Nemám nejmenší potřebu sepisovat podobné stížnosti, (jelikož s Alzou jsem byl mnoho let maximálně spokojen, objednávám u vás
i zboží pro společnost, pro kterou pracuji, což vše budu asi po této zkušenosti nucen přehodnotit), jde mi jen o funkční a použitelný telefon, který byl už v únoru reklamován poprvé, takže manželka je prakticky již 3 měsíce bez použitelného zařízení. Tato nynější reklamace byla 17.3.2020 zadána do vašeho online systému, 18.3.2020 odeslána přepravní službou a dne 19.3.2020 potvrdil váš pracovník převzetí zásilky. Nyní je 15.4.2020 a odezva = 0. Jelikož pracuji pro obchodní společnost a zákaznické reklamace musíme vyřizovat neustále, a řídit se přitom: < § 13, § 19 odst. 3 a § 24 odst. 7 písm. l) a x) zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele; § 570 odst. 1, § 605 odst. 1, § 607, § 2169 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník >, mám celkem představu o lhůtách a podmínkách průběhu zákaznické reklamace. Například v tomto případě, kdy to působí dojmem, že se u vás zboží pravděpodobně ztratilo, začíná být pro mě podstatná tato část: (< Pokud reklamaci zasíláte poštou, pak k uplatnění reklamace dojde, jakmile prodávajícímu váš dopis dorazí a bude mít možnost se s jeho obsahem seznámit. Není důležité, jestli to opravdu udělá. Stačí tedy, že zásilka došla do jeho poštovní schránky. Od této chvíle je možné počítat lhůtu pro uplatnění reklamace. Prodávající, ale i jím určený servis, u kterého žádáte opravu, musí o reklamaci rozhodnout ihned, ve složitých případech do 3 pracovních dnů.>)
V tomto mém případě tedy dle potvrzení vašeho pracovníka na dokladu přepravní společnosti, byla zásilka s reklamací doručena 19.3.2020 a tím pádem uplatněna. Takže se blíží konec zákonné lhůty k vyřízení této reklamace. (< Lhůta běží od okamžiku uplatnění reklamace. Následující den potom, co jste reklamaci uplatnili, je prvním dnem 30denní lhůty.>) Předpokládám tedy, že bude vše nejpozději do 18.4.2020. vyřízeno. (
S pozdravem Petr Urban


Produkt

iPhone Xs MAX 64GB


Požadované řešení

Okamžité vyřízení reklamace a dodání plně funkčního zařízení.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
16.5.2020 21:41, před 5 lety

Kupující může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Prodávající má dle ustanovení § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu. Nejdelší možná lhůta je přitom 30 dní. Jediná výjimka je v situaci, kdy se prodávající se spotřebitelem výslovně dohodne na delší reklamační lhůtě. Tato lhůta se dle rozsudku Nejvyššího soudu ČR spis. zn. 33 Cdo 3228/2009 ze dne 27. 7. 2011 vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace. Lhůta běží ode dne, kdy byla reklamace vůči společnosti uplatněna. Při využití služeb poštovního provozovatele se má došlá zásilka za doručenou třetí den ode dne odeslání (viz úprava domněnky doby dojití v § 573 občanského zákoníku). Pokud tedy zásilka adresátovi prokazatelně došla (viz dikce zákona ,,došlá zásilka“), domněnka se uplatní a zásilka se považuje za doručenou tři dny od jejího odeslání. Od tohoto momentu běží reklamační lhůta.

Pokud prodávající nevyřídí reklamaci ve stanovené době (30 dnů nebo individuálně sjednaná doba), jedná se o podstatné porušení smlouvy. Dle ustanovení § 2002 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, má v takovém případě spotřebitel právo odstoupit od smlouvy. Prodávající má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku.

Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce prodávajícího možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
29.7.2020 20:01, před 4 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.