Společnost


be2 S.a.r.l.

Počet nahlášených stížností:2795
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

71%
29%
Toto skore je založeno na 506 stížnostech.

#41416Neoprávněné prodloužení smlouvy a vymáhání neoprávněné částky

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 měsíce 19 dnů 10 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
16.04.2020, před 5 lety

Dana Paulinová

Znění stížnosti

V minulém roce jsem si založila účet na seznamce výše uvedené společnosti, kde bylo nějaké období zdarma a po uplynutí toho období se automaticky prodloužila smlouva o členství, kdy bylo nutné uhradit nemalou sumu. Bohužel jsem toto přehlédla a tak i když jsem již účet měla smazaný, aplikaci nevyužívala, tak jsem částku pro své pochybení uhradila a obratem jsem od smlouvy odstoupila. I když bylo odstoupení dle českého právního řádu platné, po uplynutí uhrazeného období mi společnost opět smlouvu prodloužila a požaduje po mě další finance a mnou zaslané odstoupení považuje za neplatné. Věc jsem nechala posoudit právníkem a je tedy nepochybné, že jsem udělala vše správně a jejich počínání je tak neoprávněné. Společnosti jsem se snažila ve vší počestnosti vysvětlit, že žádné další finance hradit nebudu, že beru smluvní vztah za ukončený a z jakých důvodů, že veškeré mé kroky k ukončení smluvního vztahu byly v pořádku. Bylo společnosti také zasláno posouzení právníka a i přes to stále trvá na úhradě a vyhrožuje předáním inkasní společnosti.


Požadované řešení

Ráda bych obdržela potvrzení od společnosti, že smluvní vztah byl řádně ukončen a že již vůči nim nemám žádné závazky. Dále bych byla ráda, kdyby vymazali veškeré mé kontakty, nepřeji si, aby je schraňovali.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.4.2020 15:11, před 5 lety

Než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitelkou a společností, má společnost povinnost informovat spotřebitelku o ceně nebo způsobu jejího určení za jedno zúčtovací období, kterým je vždy jeden měsíc, pokud je tato cena neměnná. Společnost má dále povinnost informovat spotřebitelku o době trvání závazku a podmínkách ukončení závazku. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že spotřebitelku řádně informovala. Pokud společnost spotřebitelku o podmínkách smluvního vztahu řádně neinformovala, mohla by spotřebitelka namítat neplatnost smlouvy, neboť byla uveden společností v omyl.

Ujednání o automatickém prodlužování smlouvy v situaci, kdy je uvedeno pouze v obchodních podmínkách, by bylo nutné vyhodnotit jako tzv. překvapivé ujednání dle § 1753 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a to také ve světle stanoviska občanskoprávního a obchodního kolegia Nejvyššího soudu ČR ze dne 11. 12. 2013 se sp. zn. Cpjn 200/2013.

Spotřebitelce doporučujeme, aby společnost prostřednictvím e-mailu informovala, že nebyla ze strany společnosti řádně poučena o smluvních podmínkách, tudíž byla uvedena v omyl, a proto namítá neplatnost automatického prodloužení smlouvy. Spotřebitelka by měla rovněž společnost informovat, že neměla v úmyslu platnost smlouvy prodlužovat, smlouva tudíž skončila uplynutím období, na které byla původně sjednána.

I přesto, že dle našeho názoru smluvní vztah v tomto případě zaniká uplynutím doby, na kterou byl sjednán, přikládáme návod jak postupovat při vypovězení smlouvy a spotřebitelce doporučujeme z preventivních důvodů taktéž smlouvu vypovědět. Řádná výpověď vypadá následovně. Výpověď by měla dle obchodních podmínek společnosti obsahovat následující údaje: úplné jméno, zemi, jejíž služby be2 využívá (zřejmě se jedná o zemi, ve které spotřebitelka využívá službu), svou e-mailovou adresu zaregistrovanou u společnosti be2 a své uživatelské jméno (alternativně: šifru, která byla spotřebitelce přidělena). Tato výpověď by měla být dle obchodních podmínek společnosti zaslána poštou na adresu: be2 S.à.r.l., služby zákazníkům / ukončení, 13 rue du Commerce L-1351 Luxemburg, Luxemburg; nebo faxem na číslo 420 227203713. Nicméně z důvodu, že smlouva byla uzavřena přes internet, postačí (ač to obchodní podmínky neupravují), pokud bude výpověď zaslána na e-mailovou adresu společnosti (zakaznickyservis@be2.cz).

Pokud společnost spotřebitelce brání smlouvu zrušit, zkracuje tím spotřebitelku na jejích právech a k takovému jednání se nepřihlíží. Spotřebitelce doporučujeme, aby si uchovala všechny dokumenty, které prokazují, že smlouvu řádně ukončila.

Z důvodu předběžné opatrnosti spotřebitelce doporučujeme také oslovit její banku s případnou žádostí o zablokování karty.

Kromě podání stížnosti prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz se může spotřebitelka přidat také k našemu projektu Bojujeme proti neférovým seznamkám. Bližší informace a formulář lze nalézt na webu www.neferoveseznamky.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
15.6.2020 20:35, před 5 lety

Tímto žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. Pokud tak společnost neučiní, bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
4.9.2020 21:59, před 4 lety

Společnost nevyužila možnosti na případ reagovat. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka se také může přidat k našemu projektu Bojujeme proti neférovým seznamkám. Bližší informace a formulář lze nalézt na webových stránkách www.neferoveseznamky.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.