Počet nahlášených stížností: | 36 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Byla jsem zákazníkem Innogy a přešla jsem k novému dodavateli energií ČEZ,a.s.Smlouvu s ČEZ jsme sjednali 22.8.2018 na Zákaznickém centru Kolín. Innogy,a.s.obdržela po tomto datu výpověď ze strany ČEZ k 31.12.2018, což akceptovala (aspoň to píšou). Přesto mně Innogy telefonovala a přemlouvali mně ať u nich zůstanu,slibovali lepší podmínky. Poslali mně poštou Odvolání výpovědi Smlouvy, já jsem to podepsala a opět odeslala poštou. Toto odvolání výpovědi dostali ode mně 18.10.2018, což opět akceptovali.
Dne 31.12.2018 došlo k ukončení Smlouvy s Innogy,a.s., jelikož společnost ČEZ,a.s.Odvolání výpovědi Smlouvy neakceptovala z důvodu, že jsem smlouvu s ČEZ uzavřela v prostorách obvyklých k podnikání. No a mně společnost Innogy poslala pokutu za nedodržení smluvních podmínek ve výši 5600,-Kč, kterou jsem po obdržení Předžalobní úpomínky po odečtení vzájemných pohledávek zaplatila ve výši 5249,-Kč.
Pokutu jsem reklamovala nejdříve u Innogy,a.s.,u Energetického regulačního úřadu i České obchodní inspekce ale bezvýsledně.
Innogy,a.s. ve své odpovědi na moji reklamaci píše, že akceptovali výpověď ze strany ČEZ,a,s., tak proč mně telefonicky přemlouvali, abych vzala výpověď zpět. A když už jsem ji vzala výpověď zpět, což Innogy,a.s.opět údajně akceptovali, tak jsem žádnou další výpověď neposlala. Tak buď akceptovali jedno nebo druhé. V případě potřeby můžu poslat dopisy od ERU a České obchodní inspekce, která pouze napsala, že moji stížnost předáva ERU.
Žádám od Innogy,a.s., vrácení pokuty ve výši 5249,-Kč na můj účet.
|
Tweet |
Z obsahu stížnosti vyplývá, že i přes to, že počáteční výpověď byla následně odvolána, tak nakonec patrně k výpovědi závazku mezi spotřebitelkou a společností Innogy Energie, s.r.o. opravdu došlo.
Pro řešenou věc je podstatné, kde bylo ujednání o smluvní pokutě (ve výši 5 600,- Kč) obsaženo. Dle nálezu Ústavního soudu, sp. zn. I. ÚS 3512/11, totiž platí, že v rámci spotřebitelských smluv ujednání zakládající smluvní pokutu zásadně nemohou být součástí tzv. všeobecných obchodních podmínek, nýbrž toliko spotřebitelské smlouvy samotné. Pokud je ujednání o smluvní pokutě pouze součástí obchodních podmínek, tak je ve vztahu ke spotřebiteli překvapivé a pro něj neúčinné. Ukládání smluvních pokut za porušení smlouvy je tedy možné, ale pouze pokud to bylo dohodnuto přímo ve smlouvě.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.
Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.