Společnost


innogy Energie, s.r.o.

Počet nahlášených stížností:36
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#41417Reklamace pokuty Innogy

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

11 měsíců 3 dny 4 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
16.04.2020, před 5 lety

Zdenka Kolajov8

Znění stížnosti

Byla jsem zákazníkem Innogy a přešla jsem k novému dodavateli energií ČEZ,a.s.Smlouvu s ČEZ jsme sjednali 22.8.2018 na Zákaznickém centru Kolín. Innogy,a.s.obdržela po tomto datu výpověď ze strany ČEZ k 31.12.2018, což akceptovala (aspoň to píšou). Přesto mně Innogy telefonovala a přemlouvali mně ať u nich zůstanu,slibovali lepší podmínky. Poslali mně poštou Odvolání výpovědi Smlouvy, já jsem to podepsala a opět odeslala poštou. Toto odvolání výpovědi dostali ode mně 18.10.2018, což opět akceptovali.
Dne 31.12.2018 došlo k ukončení Smlouvy s Innogy,a.s., jelikož společnost ČEZ,a.s.Odvolání výpovědi Smlouvy neakceptovala z důvodu, že jsem smlouvu s ČEZ uzavřela v prostorách obvyklých k podnikání. No a mně společnost Innogy poslala pokutu za nedodržení smluvních podmínek ve výši 5600,-Kč, kterou jsem po obdržení Předžalobní úpomínky po odečtení vzájemných pohledávek zaplatila ve výši 5249,-Kč.
Pokutu jsem reklamovala nejdříve u Innogy,a.s.,u Energetického regulačního úřadu i České obchodní inspekce ale bezvýsledně.


Produkt

Innogy,a.s. ve své odpovědi na moji reklamaci píše, že akceptovali výpověď ze strany ČEZ,a,s., tak proč mně telefonicky přemlouvali, abych vzala výpověď zpět. A když už jsem ji vzala výpověď zpět, což Innogy,a.s.opět údajně akceptovali, tak jsem žádnou další výpověď neposlala. Tak buď akceptovali jedno nebo druhé. V případě potřeby můžu poslat dopisy od ERU a České obchodní inspekce, která pouze napsala, že moji stížnost předáva ERU.


Požadované řešení

Žádám od Innogy,a.s., vrácení pokuty ve výši 5249,-Kč na můj účet.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
17.5.2020 23:01, před 5 lety

Z obsahu stížnosti vyplývá, že i přes to, že počáteční výpověď byla následně odvolána, tak nakonec patrně k výpovědi závazku mezi spotřebitelkou a společností Innogy Energie, s.r.o. opravdu došlo.

Pro řešenou věc je podstatné, kde bylo ujednání o smluvní pokutě (ve výši 5 600,- Kč) obsaženo. Dle nálezu Ústavního soudu, sp. zn. I. ÚS 3512/11, totiž platí, že v rámci spotřebitelských smluv ujednání zakládající smluvní pokutu zásadně nemohou být součástí tzv. všeobecných obchodních podmínek, nýbrž toliko spotřebitelské smlouvy samotné. Pokud je ujednání o smluvní pokutě pouze součástí obchodních podmínek, tak je ve vztahu ke spotřebiteli překvapivé a pro něj neúčinné. Ukládání smluvních pokut za porušení smlouvy je tedy možné, ale pouze pokud to bylo dohodnuto přímo ve smlouvě.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
19.3.2021 16:19, před 4 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.