Společnost


LAMA energy a.s.

Počet nahlášených stížností:38
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#41431Neakceptování výpovědi smlouvy podle ustanovení § 11a odst.3 energetického zákona

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

11 měsíců 3 dny

Detail stížnosti

Publikováno
16.04.2020, před 5 lety

Věra Cejpková

Znění stížnosti

Dne 2.7.2019 zazvonili v domě 2 mladíci a zeptali se jestli nám stávající dodavatel poslal změnu ceníku energií.Odpověděla jsem ,že ne a tak se představili jako zástupci společnosti" Centrální výběrová řízení a.s."Potom vyndali složku s tím ,že mě najdou levnějšího dodavatele.Smlouvu č.022303 jsem podepsala.Vše bylo velmi rychlé a nedostatečně vysvětlené.Kdybych věděla,že za mě podepíší smlouvu s kým nesouhlasím ,tak bych s nimi nic nepodepsala!!!! Na druhý den telefon si ověřil chování zástupců společnosti,tedy těch dvou mladíků.Dne 16.3.2020 jsem cen.výb.řízení dala výpověd',kterou akcepují.Za nějaký čas mě přišly smlouvy od společnosti LAMA energy,smlouva na plyn č.1010094170 se zahájením dodávky od 10.3.2020 a na elektřinu č.2110108442 se zahájením dodávky 6.3.2020, uzavřené 23.7.2019. S tím jsem nesouhlasila.C.v. řízení se mě mělo zeptat jestli souhlasím s tímto dodavatelem !!!!!Nesouhlasím s podmínkami dodavatele LAMY. Po konzultaci s českým regul. úřadem jsem podala výpovědˇ obou smluv podle ustanovení §11a odst.3 energetického zákona dne 3.3.2020 doporučeně.Dodavatel LAMA energy moji výpovědˇ neakceptuje a vyhrožuje mě smluvní pokutou.Chci zůstat u dodavatele,kterého jsem měla. Děkuji p.Cejpková.


Požadované řešení

Zrušení smluv s LAMOU bez žádných sankcí nebo pokut a vrácení k bývalému dodanateli


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
17.5.2020 16:26, před 5 lety

Ze skutkového stavu, který je uveden ve stížnosti vyplývá, že zahájení dodávek mělo začít dne:

- 6.3.2020, jde-li o elektřinu a
- 10.3.2020, jde-li o plyn,

přičemž spotřebitelka podala výpověď dne 3.3.2020. Dle ustanovení § 11a odst. 3 zákona č. 458/2000 Sb., energetický zákon, je spotřebitelka oprávněna bez sankce vypovědět smlouvu uzavřenou na dobu neurčitou nebo určitou, ve lhůtě do patnáctého dne po zahájení dodávky elektřiny nebo plynu. Lhůta je zachována, je-li v jejím průběhu výpověď odeslána držiteli licence. Výpovědní doba činí 15 dnů a počíná běžet prvním dnem měsíce následujícího po doručení výpovědi.

Jelikož má spotřebitelka právo vypovědět smlouvu, která byla uzavřena mimo obchodní prostory, bez sankce ve lhůtě do 15. dne po zahájení dodávky elektřiny nebo plynu, má toto právo za použití logického výkladu i ještě před samotným zahájením dodávky elektřiny nebo plynu.

Pokud spotřebitelka učinila vůči společnosti takový projev vůle, ze kterého je patrné, že se jedná o výpověď, je povinna společnost toto jednání spotřebitelky respektovat. Platné výpovědi není na překážku ani to, pokud by zaslaný dokument nebyl takto označen nebo by nesplňoval kritéria ryze formální povahy. Dle ustanovení § 555 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, totiž platí, že právní jednání se posuzuje podle svého obsahu, nikoliv podle formy nebo označení.

Pokud spotřebitelka ve lhůtě, kterou jí garantuje energetický zákon, platně podala výpověď, společnost LAMA energy, a.s., by měla bez dalšího neprodleně upustit od nárokování si úhrady smluvní pokuty či obdobného jednání, neboť k tomuto jednání nemá relevantní právní důvod. Takové jednání by mohlo být kvalifikováno i jako agresivní obchodní praktika ve smyslu ustanovení § 5b zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
19.3.2021 16:16, před 4 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.