Počet nahlášených stížností: | 790 |
Z toho za letošní rok: | 4 |
Stále v řešení: | 9 |
Dobrý den. Již poněkolikáté jsem měla problém s cenami v Lidlu v Klášterci nad Ohří. Včera jsem si kupovala jablka CrimsonSnow. Několikrát jsem si kontrolovala cenu, byla 39,9 a přesto při markování skočila cena 49,9. Slečna pokladní (byla jsem na pokladně č.1) byla velice nepříjemná, hádala se se mnou místo toho, aby zavolala vedení a cenu překontrolovala. A to je jen jeden příklad.
Dále na této prodejně je neustálý problém s nedostatkem akčního zboží z letáku. Tento týden měl být v akci lovecký salám - již v úterý ráno nebyl dostupný. Včera také nebyl. To samé s Nivou - byla dostupná snad jen první den. Co jsem tak koukala tak minimálně 30% zboží chybělo již druhý den a prodavačky, ani manažer prodejny nebyli schopni říct, kdy zboží dorazí. Jak je možné, že například v Kadani nebo v Chomutově mají akční zboží celý týden dostupné a v Klášterci nikoliv?
Ať zaměstnanci pravidelně kontrolují pravidelně ceny - jedná se o klamání zákazníků. Při dalším problému to nahlásím na ČOI.
Ať vedení prodejny zajistí dostatečné množství akčního zboží na celý týden, jak deklarují v letáku. Opět se jedná o klamání zákazníků.
|
Tweet |
Byla-li prodejcem učiněna nabídka určitého zboží, ale prodávající slibované zboží vůbec neměl v úmyslu dodat (v odpovídajícím množství a včas) a celá akce měla sloužit pouze k nalákání zákazníků na jeho ostatní nabízené zboží nebo služby, mohlo by takové jednání naplňovat znaky tzv. vábivé reklamy, která je zakázanou obchodní praktikou dle přílohy č. 1 k zákonu 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Tuto skutečnost si může ověřit příslušný krajský živnostenský úřad. V případě porušení tohoto zákazu hrozí prodávajícímu pokuta. Spotřebitel může podat podnět přímo krajskému živnostenskému úřadu.
Co se týče chybějícího označení cen platí, že prodávající je povinen informovat v souladu s cenovými předpisy a přímo použitelným předpisem Evropských společenství spotřebitele o ceně prodávaných výrobků nebo poskytovaných služeb zřetelným označením výrobku cenou nebo informaci o ceně výrobků či služeb jinak vhodně zpřístupnit. Informace o ceně nesmí zejména vzbuzovat zdání, že cena je nižší, než jaká je ve skutečnosti. Dozorovým orgánem je v této oblasti Česká obchodní inspekce, které spotřebitel může dát podnět pro porušení zákona o ochraně spotřebitele.
Spotřebitel, který je přesvědčen, že došlo k porušení ustanovení zákona o ochraně spotřebitele, se může obrátit na regionální či ústřední inspektorát České obchodní inspekce. Adresy jednotlivých inspektorátů lze najít na www.coi.cz. Podnět lze podat i elektronicky přes elektronickou podatelnu ČOI na adrese www.coi.cz.
Chování zaměstnanců nepodléhá přímo právním normám. Mezilidské vztahy se řídí zejména zásadami slušnosti. Pracovník jedná za společnost, která by měla mít zájem na jeho vhodném chování k zákazníkům, lze se tedy setkat i s různými kodexy, které zaměstnavatelé vypracovávají pro své zaměstnance. Vzhledem k výše uvedenému je vhodné se stížnostmi směřujícími pouze na chování zaměstnanců obrátit přímo na jejich nadřízené.
Tímto žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. Pokud tak společnost neučiní, bude stížnost uzavřena.
Společnost nevyužila možnosti na případ reagovat. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009.