Počet nahlášených stížností: | 1367 |
Z toho za letošní rok: | 9 |
Stále v řešení: | 36 |
Dobrý den
3. 5. 2018 objednávka 175 331 938 na křeslo DX Racer
21.2.2020 jsem křeslo odevzdal na reklamaci,ozýva se praskání během pohybu na židli, během předávání se dozvídám že moji fakturu někdo vystavil dobropis, v systému mi prodavačka ukazuje dobropis a nemá podpis a ani nemá žadne identifikační údaje, a je vyplacena hotově, což se mi nikdy nestalo, alza pokažde vrací na kartu. Prodavačka argumenty spolu s MNG prodejny vyslechne a křeslo si převezmou.
Po týdnu se ozýva pracovník Alzy že dohledal podpis na Dobropisu podobající se křížku, což není můj podpis ani žádné mé další ID. Upozorňuji ho že tohle je absolutní cár papíru a žádám ho předložení. Dnes je 17.4. Reklamace pořád není vyřízená. Několikrát jsem byl ubezpečen na lince že jsem v právu a brzy bude vyplaceno nebo předáno nové křeslo, celkově 3x. Na prodejně jsem byl během vyřizování reklamace několikrát, křeslo vykazovalo poškození obalu a pouhým okem bylo vidět že zde chybí polštáře které k tomu byli dodané.
Dodnes moji reklamaci nikdo neuzavřel ale pouze oddaloval. Několikrát jsem upozorňoval na lhůtu 30 dnů a i nemožnost převzít křeslo zpět ježto je nekompletní jak jsem jej předal.
V Alze nakupuji často, není to poprvé co sem řešil chybu systému a i když jsem mohl na situaci vydělat jsem se zachoval fér. Př. objednal monitor za 7tis a dostal za 28tis a vrátil to. Nepřijde mi že se jedná o fér hru ze strany Alzy.
Objednávka 175 331 938 DXRACER Wide OH/WY0/N
Vrácení peněz.
Původně jsem chtěl křeslo jen opravit, ale nemyslím si že k tomu Alza přistoupila dobře.
|
Tweet |
Kupující může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Prodávající má dle ustanovení § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu. Nejdelší možná lhůta je přitom 30 dní. Jediná výjimka je v situaci, kdy se prodávající se spotřebitelem výslovně dohodne na delší reklamační lhůtě. Tato lhůta se dle rozsudku Nejvyššího soudu ČR spis. zn. 33 Cdo 3228/2009 ze dne 27. 7. 2011 vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.
Pokud prodávající nevyřídí reklamaci ve stanovené době (30 dnů nebo individuálně sjednaná doba), jedná se o podstatné porušení smlouvy. Dle ustanovení § 2002 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, má v takovém případě spotřebitel právo odstoupit od smlouvy. Prodávající má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce prodávajícího možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.