Počet nahlášených stížností: | 151 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 19.3.2020 jsme si v tíživé době spojené s koronavirovou pandemií objednala u této společnosti a řádně bohužel poprvé a neposledy před dodáním zboží uhradila plnou částku obou objednávek. Do dnešního dne a bude to brzo 30 dní mi neustále chodí emaily, že zboží je na cestě, že ho shánějí, přičemž ho uvádějí na svých stránkách do 10-40 dnů dodání atd. Nebo vůbec nereagují, podle mě odpovídá automat. Dnes, tj. 17.4.2020 mi najednou bez předchozího avíza přišel poštou balíček s 30 jednorázovými rouškami, odesílací země Nizozemí. Vůbec nevím, zda to je od fy Světomat, nebo Rivalenti, což jsou stejní podvodníci. Dodávka vůbec neodpovídá zaplacené částce a hlavně objednávce, zboží, ani kusy neodpovídají. Napsala jsem jak fy Světomat, tak Rivalendi dnes mail, že je udám na České obchodní inspekci a napíši i přímo ministru spravedlnosti a vnitra, jak se eshopy chovají. Nicméně žádám radu, co v této chvíli dělat s takovými sprostými, podvodnými praktikami.
Jana Česká
2x roušky
Žaloba u soudu, nahlášení na Českou obchodní inspekci a zvažuji nahlášení do periodik a televize
|
Tweet |
Prodávající má povinnost dodat zboží. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitelka požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen splnit bez zbytečného odkladu. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitelka prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelkou, má spotřebitelka nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 občanského zákoníku a na vrácení zaplacené peněžní částky. Oznámí-li spotřebitelka prodávajícímu, že mu určuje dodatečnou lhůtu k plnění a že mu ji již neprodlouží, platí, že marným uplynutím této lhůty od smlouvy odstoupila.
Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebitelce tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (doručeně, nejlépe s dodejkou na adresu sídla společnosti. V případě, že prodávající nevrátí spotřebitelce peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zároveň spotřebitelka může žádat zákonný úrok z prodlení.
Platila-li spotřebitelka při nákupu přes internet platební kartou, může využít bankovní nástroj zvaný zpětná platba (chargeback). S jeho pomocí lze za určitých podmínek získat peníze zpět. V případě problému by měla spotřebitelka co nejdříve kontaktovat svou banku s žádostí o provedení zpětné platby. Žádost je vhodné podpořit relevantními dokumenty, například kopií komunikace s obchodníkem atd.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.