Počet nahlášených stížností: | 99 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 19.3.2020 jsem si u této společnosti zadala a řádně dle jejich instrukcí uhradila 2 objednávky na 2 druhy ochranných roušek Do dnešního dne neustále nic neříkající maily, že jim zákazníci škodí na moje výhružky, že je dám k soudu a nahlásím a slibují, že zboží shání a dodají. Dnešního dne, bez předchozího avíza mi přišli z Nizozemí 30 ks roušek jednorázových, nevím odkud, zda od této společnosti nebo Světomatu, nikde se nic nedozvíte z obálky - hrůza. Zboží dodávka je neúplná, neodpovídá objednaným kusům, což jsem oběma společnostem dnes výhružným emialem oznámila. Jsem rozhodnuta, ale chci znát váš názor, nahlásit je do televize, tisku a zvažuji soud a určitě nahlášení na ČOI. Dále chci napsat na Ministerstvo vnitra a spravedlnosti o praktikách těchto eshopů v této těžké době. Doslova šmejdi.
Děkuji za zprávu, co dělat.
Jana Česká
Já nevím, v době gotiky na pranýř apod.
|
Tweet |
Provozovatelem internetové nákupní galerie Rivalenti je dle obchodních posmínek spol. ROPETA LTD.
Prodávající má povinnost dodat zboží. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitelka požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen splnit bez zbytečného odkladu. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitelka prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelkou, má spotřebitelka nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 občanského zákoníku a na vrácení zaplacené peněžní částky. Oznámí-li spotřebitelka prodávajícímu, že mu určuje dodatečnou lhůtu k plnění a že mu ji již neprodlouží, platí, že marným uplynutím této lhůty od smlouvy odstoupila.
Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebitelce tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (doručeně, nejlépe s dodejkou na adresu sídla společnosti. V případě, že prodávající nevrátí spotřebitelce peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zároveň spotřebitelka může žádat zákonný úrok z prodlení.
Platila-li spotřebitelka při nákupu přes internet platební kartou, může využít bankovní nástroj zvaný zpětná platba (chargeback). S jeho pomocí lze za určitých podmínek získat peníze zpět. V případě problému by měla spotřebitelka co nejdříve kontaktovat svou banku s žádostí o provedení zpětné platby. Žádost je vhodné podpořit relevantními dokumenty, například kopií komunikace s obchodníkem atd.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.