Počet nahlášených stížností: | 2 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Jsme manželé ve věku 68+70 let.
Máme objednaný zájezd do Chorvatska -8.8-19.8.2020
Byly nám nabízeny poukázky/vourchery/ v hodnotě zaplacené zálohy.
My však na žádný zájezd už nechceme jet.
Podal jsem storno žádost, že jsem i ochotný zaplatit max.
stanovené storno poplatky dle smlouvy. Částky mám uvedeny
v přílohách. Zaplatil jsem 9.864,- Kč a tedy by mě měli vrátit
po odečtení storno popl. 1000,- Kč na osobu+ pojištění 960,- Kč,
tj. 2,960,- Kč celkem 6.904,- Kč.
Po dlouhém nejasném dopisování s CK Bonton mi poslali email -též /viz příloha/
s vypočteným storno nehorázným poplatkem 7.592,- Kč.
Na mé námitky, že lidem nad 65 let by měli vrátit celou zálohu/i když třeba ne hned, s tím bych se smířil/
mě bylo řečeno, že pletu hrušky a jablka dohromady a dalším kecům jsem prostě nerozuměl.
Prosím o radu, jak dále postupovat, poněvadž vypočtený poplatek se mi zda nehorázný a hraničí s lumpárnou.
Děkuji a přeji ve vaší práci mnoho úspěchů.
S pozdravem váš čtenář Josef Král, (kontakt viz referenční údaje)
č. zájezdu 247122
Jak to vlastně s osobami nad 65 let je, na co máme nárok při storno poplatku ?
|
Tweet |
Ze zaslané stížnosti není zřejmé, zda byl zájezd zrušen společností, a ta proto nabízí spotřebiteli poukázky, nebo zda zájezd zrušen nebyl, je možné na něj odcestovat, ale spotřebitel chce svou cestovní smlouvu zrušit. Níže, budou popsány obě varianty.
Zájezd byl zrušen:
Pokud byl zájezd zrušen, platí dle zákona č. 185/2020 Sb., o některých opatřeních ke zmírnění dopadů epidemie koronaviru označovaného jako SARS CoV-2 na odvětví cestovního ruchu, následující. Vzhledem k tomu, že se jedná o zájezd s termínem zahájení od 20. února 2020 do 31. srpna 2020, může pořadatel využít ochranné doby, tj. doby, o kterou se odkládá vrácení plateb uhrazených zákazníkem (tzn. může zákazníkovi nabídnout poukázku). Tu však zákazník starší 65 let může odmítnout. Odmítne-li, ochranná doba v jeho případě končí a pořadatel je povinen mu vrátit zaplacenou částku.
Pokud zájezd nebyl zrušen, ale spotřebitel chce odstoupit od smlouvy:
V takové situaci může spotřebitel odstoupit od smlouvy dle § 2533 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, je však povinen zaplatit sjednané odstupné. Výše stornopoplatku musí odpovídat výši sjednané ve smlouvě, pořadatel tedy nemůže účtovat vyšší částku. Nadto, dle § 7 odst. 1 zákona 185/2020, vydá pořadatel zákazníkovi na jeho žádost poukaz na zájezd v hodnotě nejméně 10 % zaplaceného odstupného, a to do 14 dnů ode dne, kdy zákazník požádal pořadatele o vydání poukazu na zájezd.
Další informace týkající se zájezdů v současné situaci je možné vyhledat zde: https://www.mmr.cz/cs/ministerstvo/vsechna-opatreni-a-pomoc-mmr-pri-pandemii-covid-19/cestovani-v-dobe-koronaviru
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.
Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.