Společnost


PLATFORM ENERGY s.r.o.

Počet nahlášených stížností:61
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#41480Platform Energy s.r.o.

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

11 měsíců 1 den 15 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
18.04.2020, před 5 lety

Lukas Mrázek

Znění stížnosti

Dobrý den přišli k nám dvě osoby představili se že jsou ze společnosti ČEZ a přišli ohledně situace koronaviru aby nedocházelo ke snížení nebo zvýšení cen dodavatele elektřiny. Následně si vyžádali sipo a OP a smlouvu plynu u společnosti ČEZ veškeré předložené smlouvy si vyfotili. Mám obavy ohledně sepsání smlouvy, s kterou nesouhlasím a zneužití OP


Požadované řešení

Prosím o pomoc o odstoupení od smlouvy a hlavně o znemožnění zneužití mého OP.
Předem děkuji za pomoc


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
29.4.2020 20:48, před 5 lety

Mnoho obcí již na svém území zakázalo podomní prodej, je tedy vhodné se informovat, zda zákaz takovéhoto prodeje neplatí také v místě pobytu spotřebitele. Byl-li porušen zákaz podomního prodeje, je vhodné o tom informovat obecní úřad. Obchodník, který tento zákaz poruší, může být tímto úřadem za své jednání pokutován.

Pracovník společnosti jedná jménem podnikatele dle § 430 odst. 1 občanského zákoníku jako jeho zástupce a jeho právní jednání podnikatele zavazuje. Obchodní praktika, kterou popsal spotřebitel, by mohla být vyhodnocena jako nekalá obchodní praktika, která je způsobilá uvést spotřebitele v omyl. Nekalé obchodní praktiky jsou zákonem o ochraně spotřebitele zakázané. Dozor nad dodržováním povinností uložených zákonem o ochraně spotřebitele provádí Česká obchodní inspekce. Má-li spotřebitel důvodné podezření, že společnost porušuje zákon o ochraně spotřebitele, je vhodné podat podnět tomuto úřadu. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.coi.cz.

Co se týká platnosti smlouvy, má podnikatel povinnost spotřebitele seznámit se službou a jejími hlavními vlastnostmi. Pokud použije při nabízení služby nepravdivou informaci, mohlo by se jednat o klamavé jednání, jenž je nekalou obchodní praktikou, která je zákonem o ochraně spotřebitele zakázaná. Spotřebitel by mohl namítat neplatnost přihlášky, neboť byl druhou stranou uveden v omyl o rozhodující okolnosti. Jestliže strana podepisující přihlášku vůbec nevěděla, jakou listinu podepisuje, resp. se domnívala, že podepisuje listinu jinou, mohlo by se jednat až o zdánlivé právní jednání pro nedostatek vůle dle § 551 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.

Pokud by společnost tvrdila, že došlo k uzavření smlouvy, může spotřebitel namítat její neplatnost. Vzhledem k tomu, že může být obtížné, skutečnosti, které se odehrály při ústním jednání prokázat, doporučujeme spotřebiteli pro jistotu odeslat společnosti odstoupení od smlouvy. Odstoupit od smlouvy, která byla uzavřena mimo obchodní prostory společnosti (bez ohledu na to, zda si návštěvu obchodníka spotřebitel vyžádal či nikoliv), je možné ve lhůtě 14 dní od uzavření smlouvy. Pokud však spotřebitel o tomto svém právu nebyl poučen nebo neobdržel-li formulář pro odstoupení od smlouvy, může od smlouvy odstoupit do jednoho roku a čtrnácti dní od uzavření smlouvy. Skutečnost, že byl spotřebitel řádně poučen by v případě sporu musela prokázat společnost. Zároveň je vhodné zprostředkovateli odvolat plnou moc. Veškeré písemnosti doporučujeme zaslat poštou, doporučeně a s dodejkou. Kopii dokumentů, podací lístek a potvrzenou dodejku by měl spotřebitel uschovat, aby případně mohl prokázat, že od smlouvy odstoupil.

Co se týká obavy o zneužití osobních údajů z občanského průkazu, je na uvážení spotřebitele, zda nepožádá o vydání nového dokladu.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
19.3.2021 16:06, před 4 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.