Počet nahlášených stížností: | 4 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dnes 25.1.2020 jsem na e-shopu společnosti po předchozí mailové konzultaci zakoupil SW pro upadate FW a navigačních map pro systém RNS-850 (vozidlo VW). Objednávka byla zaplacena řádně dodána. Při instalaci se objhevil problém, kdy update firmware proběhly korektně, ale update map nebylo možno naistalovat. Podařilo se mi naněkolikáté kontaktovat firmu na mobilu, kdy muž na konci drátu slíbil řešení. Po dalších urgencích poslsl postup, který však znamenal neautorizovaný zásah do vozidla pomocí specializovaného SW a kabelu, což jsem odmítl, nebo't firma na webu i v komunikaci deklarovala plnou originalitu a funkčnost produktu. Od té doby nikdo nereaguje žádným kanálem, nezvedá telefony. Podle reklamačního řádu jsem v termínu vypsal reklamační průvodku a část zboží . tedy SD s mapami v ceně 2900,- Kč jsem vrátil.
Zásilka podle potvrzení České pošty byla dodána dne 10.2.2020. Na tuto skutečnost jsem upozornil mailem společnost dne 17.2. Ta stále nereaguje. Zkusil jsem dne 25.2 podat jako potenciální kupující dotaz na jibné zboží, firma reagovala promptně do druhého dne.
VW RNS 850 - 2019 mapy - 7P6051236BJ Kód: RNS850map 1 ks 2 990,00 Kč 2 990,00 Kč
Vrácení peněz za reklamovné zboží
|
Tweet |
Dle § 2161 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, prodávající odpovídá kupujícímu, že věc při převzetí nemá vady. Zejména prodávající odpovídá kupujícímu, že v době, kdy kupující věc převzal, má věc vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li ujednání, takové vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal nebo které kupující očekával s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy jimi prováděné a že se věc hodí k účelu, který pro její použití prodávající uvádí nebo ke kterému se věc tohoto druhu obvykle používá. Není-li tomu tak, jedná se o vadu, kterou spotřebitel může reklamovat.
Prodávající je podle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele povinen reklamaci včetně odstranění vady vyřídit bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne jejího uplatnění, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Marné uplynutí této lhůty se považuje za podstatné porušení smlouvy. Spotřebitel může v takovém případě od smlouvy odstoupit, případně setrvat na uplatněném nároku nebo požadovat přiměřenou slevu z kupní ceny.
Odstoupení doporučujeme zaslat doporučeně, nejlépe s dodejkou, a shrnout v něm podstatné body související s uplatněním reklamace a doložit, že reklamace byly uplatněna. Vzor odstoupení od smlouvy a další informace jsou dostupné na https://www.dtest.cz/clanek-3281/odstoupeni-od-kupni-smlouvy-pro-marne-uplynuti-lhuty-k-vyrizeni-reklamace.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.
Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.