Počet nahlášených stížností: | 1367 |
Z toho za letošní rok: | 9 |
Stále v řešení: | 36 |
Dobrý den,
V lednu 2020 jsem si koupil na Alze boty, hned ten stejný den jsem je vrátil, jelikož byli malé. Platil jsem kartou a peníze se mi tehdy jen rezervovali a po vrácení se rezervace zrušila, tudíž neproběhla žadná transakce. Po dvou měsících mě Alza kontaktovala, že mi peníze omylem refundovala dvakrát. Hned poté jsem si ve svém výpisu účtu ověřil, že nic takového neproběhlo a že jsem tyto údajné peníze neobdržel. Poslal jsem teda svůj výpis účtu Alze. Ta mi řekla, že to klidně může být jiný účet a že požadují peníze nazpět. Vlastním jen jeden bankovní účet a v bance mi řekli, že víc, než poslat výpis z mého účtu, udělat nemohu. Chci se tedy jen zeptat, jestli mi nehrozí nějaký problém a jestli byste mi neporadili jak popřípadě dál postupovat? Protože opravdu nevím, čím jiným než výpisem z účtu mohu doložit, že mi peníze nedošly.
Potřeboval bych doložit, že jejich peníze mi nedošly, takže jim nic nedlužím.
|
Tweet |
Pokud by k dvojí platbě došlo, držel by spotřebitel částku, která mu byla vyplacena navíc, jako bezdůvodné obohacení, v takovém případě by ji byl povinen vydat. Pokud však spotřebitel částku neobdržel, nemá ani povinnost ji vracet. Pokud společnost vydání částky žádá, musela by v případě soudního sporu prokázat, že ji spotřebiteli skutečně zaslala. Předpokládáme, že společnost ví, na jaký účet částku zaslala, spotřebitel tedy může argumentovat výpisem z daného účtu.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.