Počet nahlášených stížností: | 559 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Tovar ktorý mi bol doslova donútený na zaplatenie ,lebo som ho pri prehliadaní stránky dala iba do košika.Este aj písomnou formou som bola vyzívana k zaplateniu, akože drzosť nad drzosti .Keď som po preverení ,čo bolo dosť rychlo som zistila ,že nič som si vlastne neobjedna ,aby mi boli vráteneé peniaze,stale vypisovali že sa neda tovar je na ceste s kade z ´ČIny. Došla miniaturná kabelka ,ktorá sa dala poskladat a vložiť do pošt. schránky,brak otrasný gumený tovar .To ešte nie je všetko.keď som chcela adresu na vrátenie ,nedá sa dopátrať ,komunikácia ke´d chcete naísať reklamáciu automaticy si objednáte další tovar .Celezle .Povodnícka firma .S niečim takým som sa v zivote nestretla a to objednávam dosť cez internet
Žiadosť o dodanie adresy na vrátenie tovaru !
A samozrejme budem požadovať vrátenie peňazí!!!!!
|
Tweet |
Není-li zboží dodáno ve sjednané jakosti, jedná se o vadu (§ 2161 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Pokud věc nebyla dodána ve sjednané jakosti, může kupující v rámci uplatněné reklamace požadovat dle § 2169 občanského zákoníku primárně dodání nové věci bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené. Pokud je ale možné věc jednoduše opravit nebo vyměnit nějakou její součást bez zbytečného odkladu, mají tyto způsoby vyřízení reklamace přednost. Jestliže není možná ani jedna z uvedených variant, má kupující právo od smlouvy odstoupit. Při odstoupení závazek zaniká a strany si mají povinnost poskytnout to, čím původně plnily (to v řešené věci znamená, že prodávající má povinnost vrátit spotřebitelce peněžní prostředky, zatímco spotřebitelka vrací prodávajícímu zboží).
Reklamaci je nutné uplatnit u prodávajícího, protože to on za bezvadnost zboží odpovídá. Prodávající podle zákona musí přijmout reklamaci v kterékoli své prodejně se shodným sortimentem prodávaného zboží. V případě, že nemá takové obchodní prostory, lze reklamaci směřovat na adresu jeho sídla nebo místa podnikání (Habrmannovo náměstí 794/5, Plzeň, 31200).
Nemá-li spotřebitelka zájem na reklamaci výrobku, lze od smlouvy uzavřené na dálku rovněž v zákonem stanovené lhůtě odstoupit. Při koupi zboží na dálku má totiž spotřebitel dle § 1829 odst. 1 písm a) občanského zákoníku 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.
V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.
Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.
Pokud bude podnikatel nadále v prodlení, doporučujeme spotřebiteli, aby mu zaslal tzv. předžalobní výzvu dle ustanovení § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád, a vyzval ho k plnění ve lhůtě, která nesmí být kratší než 7 dnů před případným podáním žaloby k soudu.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
napište nám prosím číslo objednávky. Situaci poté rádi prověříme.
Hezký den přeje
Kateřina K..
Zákaznický servis PoštovnéZDARMA.cz
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.