Společnost


XLMX obchodní s.r.o.

Počet nahlášených stížností:7
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#41535Neuznaná reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

10 měsíců 27 dnů 4 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
20.04.2020, před 5 lety

Stanislav Sima

Znění stížnosti

Dne 3.5 2019 jsem si v MLXM zakoupil kancelářské křeslo Wien.Po půl roce používání se na sedací části rostrhla umělá kůže přímo ve švu. Křeslo jsem reklamoval v únoru 2020. 12.3 2020 mi přišlo písemně zpět vyjádření o zamítnuté reklamaci. Cituji: V únoru 2020jste nám oznámil reklamaci kancelářského křesla Wien zakoupeného v naší prodejně 3,5,2019.Na základě Vámi zaslaného fota jsme prověřili všechny okolnosti a po konzultaci s výrobcem Vám musíme oznámit,že Vaši reklamaci nemůžeme uznat za oprávněnou.Prasklá látka na sedáku je závada neopodstatněná,protože poškození nevzniklo na základě skryté vady výrobku,která ba se musela projevit do 6 měsíců užívání,ale mechanickým poškozením. V případě Vašeho nesouhlasu máte možnost obrátit se na soudního znalce v oboru bytového zařízení. Konec citace. Nechápu proč já jako zákazník bych si měl zajišťovat soudní posudek, když já nejednám s výrobcem ,ale s prodejcem.


Produkt

Kancelářské křeslo Wien


Požadované řešení

Jelikož asi firma MLXM už asi v nabídce toto křeslo nemá, tak bych požadoval navrácení peněz.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
18.5.2020 16:54, před 5 lety

Kupující může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Prodávající má dle ustanovení § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu. Nejdelší možná lhůta je přitom 30 dní. Jediná výjimka je v situaci, kdy se prodávající se spotřebitelem výslovně dohodne na delší reklamační lhůtě.

Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací. Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
19.3.2021 15:57, před 4 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.