Společnost


FC ecom, s.r.o.

Počet nahlášených stížností:3
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#41538Neoprávněně odečtený poplatek při vrácení zboží

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

6 měsíců 11 dnů 7 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
20.04.2020, před 5 lety

Monika Pencová

Znění stížnosti

Nakoupila jsem u firmy Factcool bez jakéhokoliv problému, zákazník čeká sice dlouho na zboží, ale to nevadí. Jelikož jsem si objednala špatnou velikost vyřešila jsem po telefonu aj emailu, že šaty mohu bez problému vrátit. Vyplnila jsem reklamační protokol jak mi poradili a za své náklady jsem šaty poslala na uvedenou adresu firmy. Na peníze jsem sice dlouho čekala ale došli mi, ale s odečtením poplatku ve výši 94 Kč. Ihned jsem reagovala z jakého důvodu mi byl odečtený jakýsi poplatek, ale od 3.3. se mnou nikdo nekomunikuje, napsala jsem asi už 5 emailu a žádná rekce a telefony také nikdo nebere. Už to že jsem musela hradit 120 poštovné za vrácení zboží, tak ještě mi odečtou nějaký poplatek, ke kterému nejsou schopni se vyjádřit a nikde v podmínkách jsem nenašla z jakého důvodu a v jaké výši mohou strhávat poplatky jakési.


Produkt

daňový doklad 9359279, Made_Of_Emotion_Dress_M417_Navy_Blue


Požadované řešení

vrácení poplatku na BU


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
19.5.2020 12:51, před 5 lety

Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle ustanovení § 1829 odst. 1 písm a) zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.

V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle ustanovení § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.

Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle ustanovení § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.

Pokud bude podnikatel nadále v prodlení, doporučujeme spotřebiteli, aby mu zaslal tzv. předžalobní výzvu dle ustanovení § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád, a vyzval ho k plnění ve lhůtě, která nesmí být kratší než 7 dnů před případným podáním žaloby k soudu.

Pokud v řešené věci nedošlo k odstoupení ve lhůtě 14 dnů ve smyslu ustanovení § 1829 občanského zákoníku, ale došlo k reklamaci zboží ve smyslu ustanovení § 2169 občanského zákoníku, přičemž mezi stranami bylo dohodnuto, že k vyřízení reklamace dojde odstoupením od smlouvy, platí výše uvedené obdobně. Spotřebitelka má tedy nárok na vrácení kupní ceny v plném rozsahu. Na rozdíl od vrácení zboží bez udání důvodu (vrácení podle § 1829 občanského zákoníku) má navíc spotřebitelka možnost při uplatnění reklamace žádat po společnosti účelně vynaložené náklady. Tímto nákladem je v řešené věci poštovné. Spotřebitelka má tedy při reklamaci, která je řešena odstoupením od smlouvy, jednak nárok na vrácení kupní ceny a jednak nárok na vrácení poštovného jakožto účelně vynaloženého nákladu.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
31.10.2020 20:10, před 4 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.