Počet nahlášených stížností: | 1367 |
Z toho za letošní rok: | 9 |
Stále v řešení: | 36 |
dobrý den,
dne 25.8.2019 jsem zakoupil na e-shopu Alza.cz mob.telefon "Xiaomi Redmi 7A LTE 32GB černá". 14.1.2020 jsem jej reklamoval kvůli závadě (telefon bezdůvodně ukončoval/přerušoval hovory a svévolně přitom vytáčel různá čísla ze seznamu). Reklamace nebyla uznána. Po vyzvednutí a oživení telefon tuto vadu vykazoval znovu. Komunikoval jsem s obchodem o dalších krocích, načež jsem telefon reklamoval 3.3.2020 znovu. Reklamace opět nebyla uznána s tím, že se závada neprojevuje. Po jeho obdržení se však závada opakuje, obchod na maily už týden nereaguje.
Xiaomi Redmi 7A, model M1903C3EG
Jde mi o výměnu zboží za funkční, případně o vrácení peněz pokud by se jednalo o vadu modelu, nestojím o slevu. Telefon mám pro rodiče, pro které je absolutně nepříjemné, pokud se jim ozývají lidé, které delší dobu nekontaktovali a telefon je sám začne vytáčet. Přerušování hovorů, vytáčení náhodných kontaktů je velmi obtěžující pro všechny zúčastněné. Vyjádření E-shopu je z mého pohledu známkou pohrdání zákazníkem : přeci nepotřebuji reklamovat telefon, pokud funguje, obzvlášť, když celkem jasně popíšu závadu.
|
Tweet |
Uplatní-li spotřebitel reklamaci v prvních šesti měsících od převzetí věci, má se dle § 2161 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, za to, že věc byla vadná již při převzetí. Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.
Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací. Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.