Společnost


Shield-Sk, s.r.o

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#41548Nevyřízená reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

10 měsíců 27 dnů 2 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
20.04.2020, před 5 lety

Pavel Zoubek

Znění stížnosti

Dne 17. 12. 2018 jsem zakoupil u obchodníka Top4mobile kryt na mobilní telefon, po necelém roce a běžném užívaní kryt přestal plnit vodotěsnou funkci. Dne 21. 11. 2019 jsem poslal obal krytu na mobilní telefon k reklamaci. Dne 2. 12. 2019 jsem po výzvě obdržel informaci, že zásilka došla k obchodníkovi.Dne 20. 1. 2020 jsem požádal obchodníka o informace ohledně stavu reklamace. Dne 22. 2. 2020 mi bylo sděleno, že vidí na cestě produkt a že ke konci týdne bude na výdejním místě. V ten samý den jsem odepsal, že jsem se rozhodl odstoupit od kupní smlouvy a požaduji vrácení peněz. Byl jsem požádán o číslo účtu, které jsem obratem zaslal. Dne 16. 2. 2020 jsem obchodníka upozornil, že mi peníze stále nepřišli zpět. Následující den mi bylo odepsáno, že prověří platbu. Dne 22. 2. 2020 jsem poslal dotaz ohledně vrácení peněz - bez odezvy. Dne 13. 3. 2020 jsem volal na linku obchodníka, kde jsem byl požádán o zaslání informací týkajících se reklamace znovu, což jsem v ten samý den udělal. Dne 16. 3. 2020 přišla odpověď s omluvou a že čásku bych měl obdržet do konce týdne. Dne 25. 3. 2020 jsem obchodníkovi napsal, že jsem se rozhodl případ oznámit na ČOI a zda se k tomu chtějí vyjádřit. Dne 26. 3. 2020 přišla odpověď, že platbu odesílali 18. 3. 2020 a k tomu přiložili dobropis.Dne 26. 3. 2020 jsem obchodníkovi oznámil, že platba zatím nepřišla. Dne 31. 3. 2020 jsem znovu poslal email, že nic nepřislo - přišel email s potvrzením platby od obchodníka, kde bylo neúplné číslo mého bankovního účtu. Na to jsem v následujícím emailu upozornil a bylo mi odpovězeno, že to u banky prověří (2. 4.2020). Dne 9. 4. 2020 jsem poslal dotaz na potvrzení platby - žádná odpověď. Dne 16. 4. 2020 jsem poslal další dotaz - doposud žádná odpověď.


Produkt

Obal na mobilní telefon značky iPhone. Název: LifeProof Fre iPhone SE/5/5S, Black; Cena.1750 Kč


Požadované řešení

Požaduji vrácení peněz.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
19.5.2020 13:40, před 5 lety

Pokud zásilka došla obchodníkovi, uplatní se v souladu s ustanovením § 573 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník domněnka doby dojití. Došlá zásilka se podle tohoto ustanovení považuje za doručenou třetí den ode dne, kdy byla odeslána; byla-li však odeslána na adresu v jiném státu, pak patnáctý pracovní den po odeslání.

Jakmile se zásilka považuje za doručenou, počíná běžet reklamační lhůta. Prodávající má dle ustanovení § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu. Nejdelší možná lhůta je přitom 30 dní. Jediná výjimka je v situaci, kdy se prodávající se spotřebitelem výslovně dohodne na delší reklamační lhůtě. Tato lhůta se dle rozsudku Nejvyššího soudu ČR spis. zn. 33 Cdo 3228/2009 ze dne 27. 7. 2011 vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.

Pokud prodávající nevyřídí reklamaci ve stanovené době (30 dnů nebo individuálně sjednaná doba), jedná se o podstatné porušení smlouvy. Dle ustanovení § 2002 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, má v takovém případě spotřebitel právo odstoupit od smlouvy. Prodávající má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce prodávajícího možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje. Při odstoupení od smlouvy má prodávající povinnost vrátit spotřebiteli uhrazenou kupní cenu. Spotřebitel má rovněž nárok na uhrazení nutných nákladů spojených s reklamací. Tímto nákladem by v řešené věci mohlo být poštovné.

V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle ustanovení § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobnívýzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.

Má-li spotřebitel za to, že došlo k porušení zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, může podat podnět České obchodní inspekci. V případě, že v právním vztahu figuruje zahraniční subjekt, může se spotřebitel o pomoc obrátit také na Evropské spotřebitelské centrum na stránkách www.evropskyspotrebitel.cz. Služby Evropského spotřebitelského centra jsou zdarma.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
19.3.2021 15:55, před 4 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.