Společnost


BOHEMILK, a.s.

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#41568Neodpovídající množství výrobku, deklarované na obalu

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

10 měsíců 26 dnů 21 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
20.04.2020, před 5 lety

Irena Burešová

Znění stížnosti

Během měsíce března 2020 jsem otevřela 15 krabic trvanlivého polotučného mléka z podhůří Orlických hor a všechny obsahovaly pouze 950 ml mléka místo deklarovaného 1 litru. Kdyby to bylo jen u některé, brala bych to jako závadu, která se může stát, ale takto mi to přijde jako cílené, zvlášť proto, že se stejným problémem jsem se u několika krabic setkala už i před březnem 2020, kdy jsme se ještě nepotýkali s koronavirem. Chtěla jsem poslat i foto příslušného obalu, ale nenašla jsem nikde možnost přiložit soubor. Proto mohu jen popsat, že krabice je z větší části modrá s bílými popisky, přední i zadní strana krabice jsou stejné. V horní části je emblém v kruhu BOHEMILK, pod ním název Mlékárna Opočno 1936 a nechybí ani obrázek černobílé krávy se zvonečkem.


Požadované řešení

Uvést skutečné množství mléka v krabici do souladu s deklarovaným.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
27.4.2020 19:57, před 5 lety

Dle ustanovení § 2161 odst. 1 písm. d) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, platí, že prodávající odpovídá kupujícímu, že věc při převzetí nemá vady. Zejména prodávající
odpovídá kupujícímu, že v době, kdy kupující věc převzal, je věc v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti. Není-li tomu tak, věc není dodána ve sjednané jakosti a má vadu.

Pokud věc nebyla dodána ve sjednané jakosti, může kupující v rámci uplatněné reklamace požadovat dle § 2169 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, primárně dodání nové věci bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené. Pokud je ale možné věc jednoduše opravit nebo vyměnit nějakou její součást bez zbytečného odkladu, mají tyto způsoby vyřízení reklamace přednost. Jestliže není možná ani jedna z uvedených variant, má kupující právo od smlouvy odstoupit. Místo výše uvedených způsobů nápravy může spotřebitel žádat přiměřenou slevu.

Právě přiměřená sleva, kterou lze jednoduše dopočítat jako rozdíl mezi tvrzeným a skutečným obsahem mléka, se jeví v řešené věci jako přiměřené a efektivní řešení. Z 1 l je 50 ml 5%. Byla-li tedy cena kupř. 20,- Kč za 1 l mléka, pak přiměřená sleva by měla činit 1,- Kč. Za 15 krabic mléka by tedy měla přiměřená sleva činit 15,- Kč.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
19.3.2021 15:50, před 4 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.