Počet nahlášených stížností: | 661 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Došlo k reklamaci notebooku v záruční době - počítač nešel zapnout. Při osobním předání na pobočce v Příbrami nám bylo pouze sděleno, že se nám ozve servisní technik. Nikdo se neozval. Pouze přišel protokol o přijetí reklamace, kde byla hláška o tom, že jsme byli při přijetí informováni o záloze dat (kterou nebylo možno provést, vzhledem k tomu, že NT nešel zapnout). Nikdo nás na to neupozornil. Hned jsme tam volali a psali a nic. Po 14 dnech nám byl NT zaslán kurýrem domů. Na protokolu bylo že by vyměněn HDD.Po zapnutí byl NT zcela prázdný - bez dat. Po telefonickém dotazu nám bylo sděleno, že si zálohu můžeme zaplatit a oni nám data ze starého HDD stáhnou. Toto jsme odmítli s tím, že nás nikdo na zálohu dat neupozornil. Během půl hodiny jsme poslali email, že chceme tedy vrátit starý HDD a že si data zajistíme sami. Obratem nám bylo sděleno, že pokud souhlasíme s podáním reklamace, tak souhlasíme s reklamačním řádem - tj. že servis neručí za data v NT a že původní poškozený komponent byl ekologicky zlikvidován. Je zvláštní že HDD byl údajně zlikvidován a nám bylo prvně nabídnuto stažení dat za poplatek. Na to jsme reagovali tak, že požaduje zaslat doklad o potvrzení ekologické likvidace, s tím, že nemohou být zneužity naše osobní data, která byla v uvedeném NT. Od té doby se nikdo neozval. Uvědomujeme si, že naše data jsou, díky , lhostejnosti pracovníků CZC.cz navždy ztracena. Rádi bychom věděli, zda máme právo na doklad o likvidaci.
Děkuji Tomáš Vokůrka
NB Lenovo IdeaPad 320-15IKBRN 15,6"FHD TN /i5-8250U/4GB/1TB/Intel HD/W1, sériové číslo SPF0VSCD4
Uvědomujeme si, že naše data jsou, díky , lhostejnosti pracovníků CZC.cz navždy ztracena. Rádi bychom věděli, zda máme právo na doklad o likvidaci.
|
Tweet |
V tomto případě je rozhodné, zda byl spotřebitel upozorněn na nutnost/vhodnost zálohování svých dat. Pokud tato informační povinnost splněna nebyla, nese prodávající odpovědnost za smazání dat během reklamace.
Dle §2900 občanského zákoníku je každý povinen počínat si při svém konání tak, aby nedocházelo k nedůvodné újmě na vlastnictví jiného. Na možnou ztrátu dat by měl prodávající spotřebitele upozornit před přijetím zboží k reklamaci.
Převzal-li prodávající věc k reklamaci, ručí za škodu způsobenou na věci během reklamace dle § 2944 občanského zákoníku. Ze zákona tedy odpovídá za poškození, ztrátu nebo zničení věci, pokud ji převezme za účelem splnění své povinnosti ze smlouvy. Není rozhodné, jak ke škodě došlo, jestli někdo porušil povinnost nebo ne, zda se tak stalo při vlastním plnění závazku nebo při skladování věci. Prodávající by se této odpovědnosti zbavil jedině v případě, jestliže by prokázal, že by ke škodě došlo i jinak.
Škoda se nahrazuje uvedením do předešlého stavu. Není-li to možné nebo požádá-li o to poškozený, hradí se v penězích (muselo by dojít k vyčíslení hodnoty ztracených dat).
Společnost CZC.cz s.r.o. se rozhodla nevyužít možnosti mimosoudního řešení sporů a nadále je ochotna s nespokojenými zákazníky komunikovat pouze prostřednictvím svého zákaznického centra, oddělení reklamací, případně stížností. Co se týče dalšího řešení sporů se spotřebiteli, rozhodla se společnost spolupracovat pouze se službou mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci (ADR ČOI). Služba Vašestížnosti.cz je založena na principu oboustranné dobrovolnosti, proto jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.