Počet nahlášených stížností: | 22 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Všechny pojistky, které jsem kdy uzavřel bylo u Vaší pojišťovny.Bylo tak někdy okolo roku 2000 mou bývalou ženou Marcelou Veiserovou (po svatbě si nechala jméno po svém bývalém manželovi).První plnění v rámci dohody s Vaším zástupcem přišlo na účet, který jsem měl uzavřen u Komerční banky pro podnikání.Další plnění okolo roku 2003 projednala se zástupcem poj. projednala moje bývalá žena (šlo o částku okolo 39 000,-Kč) peníze nechala poslat na účet svého syna z prvního manželství.V roce 2012 jsme se rozvedli.Od té doby jsem několikrát navštívil pobočku ve Šternberku, naposledy v 10-2019 a 01-2020,když mě odmítly pojistku uzavřít a to bez zdůvodnění. Poslední tři roky po mně požaduje bývalá manželka podpis v souvislosti s pojistkou a údajně s jejím plněním, což odmítám,protože pojistku nemám uzavřenou a údájně, jejich pojistku mi nechtějí ukázat.Plnění z té pojistky pokračuje i bez mého podpisu. V roce 2019 mi vítr strhl krycí plech na štítové zdi mezi mou částí domu a mnu částí hospodářské budovy. Syn Pavel Veiser mi oznámil,že to nechal spravit ať se vyrovnám,podle mne tam byli 2 hod.Vyrovnal jsem se s nimi. Letos v únoru ten sám plech se utrhl,ale spadlo ze zítky cca 10 cihel na střech hosp. budovy a pět cihel až na zem. (při loňské opravě narušili zřejmě maltu,asi natlučenými hřebíky,možná ne správné velikosti) Zase po mně chtějí cosi podepsat i když žádnou smlouvu s Vámi uzavřenou nemám a pokud tam zůstala nějaká na mou bývalou ženu zůstala,měla Vám oznámit změnu stavu a uzavřít smlouvu novou.Chci podotknou že od doby rozvodu jsem stran této pojistky nic nepodepsal. Mám zájem si uzavřít vlastní pojistku na svoji část domu.Případné dotazy mohu doplnit. Vlastimil Kulhánek 783 97 Paseka 27. Bezpodílové vlastnictví najdete ČÚZaK na internetu.
Žádám o uzavření vlastní pojistky na mnou užívanou část budov
|
Tweet |
Pro ne zcela srozumitelný obsah stížnosti budeme v následujícím vyjádření reagovat pouze na fakt, že spotřebiteli nebylo umožněno uzavřít smlouvu o pojištění. Dle ustanovení § 6 zákona č. 634/1995 Sb., o ochraně spotřebitele, prodávající nesmí při prodeji výrobků nebo poskytování služeb spotřebitele diskriminovat.
To v řešené věci znamená, by zaměstnanci společnosti, jejichž jednání v souladu s ustanovením § 430 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, společnost zavazuje, neměli odmítnout spotřebiteli poskytnout jimi nabízenou službu, a to navíc bez jakéhokoliv odůvodnění.
Spotřebitel, který má za to, že v jeho případě došlo k porušení práva na rovné zacházení, má možnost žádat Českou obchodní inspekci, aby s diskriminující osobou zahájila na základě porušení ustanovení § 6 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, správní řízení a uložila pokutu [k tomu viz § ustanovení 24 odst. 7 písm. c) zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele]. Rovněž je možné vydat se soukromoprávní cestou a společnost žádat, aby se protiprávního zásahu do práv spotřebitele zdržela. U druhé varianty postupu je však otázkou, zda půjde o efektivní prostředek.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Vážený pane Kulhánku,
děkujeme za Váš podnět, na základě kterého jsme přistoupili k prošetření celé záležitosti.
S ohledem na ochranu osobních údajů a dále na povinnost mlčenlivosti, která je nám zákonem o pojišťovnictví uložena, Vám bude v co nejkratším možném termínu zasláno vyjádření na Vaše kontaktní údaje.
S pozdravem
Kancelář ombudsmana
Generali Česká pojišťovna a.s.
Stále požaduji aby mi Česká pojišťovna pojistila část nemovitosti.
Vlastimil Kulhánek
Společnost již nevyužila možnosti na stížnost reagovat. Vzhledem k tomu, že námi poskytovaná služba funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.
Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.