Společnost


Allegro Retail a.s.

Počet nahlášených stížností:528
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:2
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

48%
52%
Toto skore je založeno na 139 stížnostech.

#41591Uznaná reklamace a zboží vyměněno za zboží s horší technickou specifikací

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

6 měsíců 2 dny 3 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
21.04.2020, před 5 lety

Marek Pyszko

Znění stížnosti

U společnosti Internet Mall, a.s. jsem v záruční době uplatnil reklamaci zboží Sony KD-65XD7505B. Reklamace (č. 2600611209 ) byla uznána a byl mi zaslána nový model TV Sony KD-65XF7596, který je dle údajů v protokolu o reklamaci inovovaným modelem. Při porovnání technické specifikace reklamovaného zboží a zboží, které mi bylo zasláno jako náhrada, jsem však došel k tomu, že model Sony KD-65XF7596 má nižší technickou specifikaci, než reklamovaný model Sony KD-65XD7505B. Jedná se o kvalitu obrazu a především obnovovací frekvenci, která je u nového modelu 50 Hz a reklamovaného 100 Hz.

Ohledně této varianty výměny jsem nebyl dopředu kontaktován a dozvěděl jsem se o konkrétní vyměněném modelu až po převzetí zboží. Společnost Internet Mall, a.s. jsem obratem kontaktoval telefonicky i emailem (telefonicky odmítají cokoliv řešit a automaticky odkazují na email). Obchodníka jsme žádal o vrácení peněz nebo nahrazení reklamovaného produktu za produkt s adekvátní technickou specifikací. Na první písemný kontakt mi bylo paní Z. H. (jméno viz referenční údaje) zareagováno po 6 dnech s tím, že požadavek prověřují se servisem a budou mě kontaktovat. Tak se však nestalo a dalších 11 dnů jsem nebyl nikým kontaktován.

Po uplynutí měsíce od reklamace jsem opětovně společnost Internet Mall, a.s. zažádal (tentokrát již pouze) o vrácení peněz, jelikož prodejce během zákonné lhůty 30 kalendářních dnů od převzetí reklamace (20. 3. 2020) vadu na mém produktu neodstranil, adekvátně jej nenahradil a nedošlo ani k vrácení peněz. Na tento email mi doposud nebylo reagováno.

Společnost Internet Mall, a.s. mi rovněž nevrátila finanční prostředky spojené s dopravou reklamovaného zboží, které mi byly přislíbeny a požádal jsem o ně 2. 4. 2020 emailem (opět bez odezvy).


Produkt

Sony KD-65XD7505B


Požadované řešení

Vrácení finančních prostředků, jelikož nebyla splněna zákonná lhůta 30 kalendářních dnů na vyřízení reklamace.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
29.4.2020 19:09, před 5 lety

Nároky z vadného plnění jsou upraveny v § 2169 zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku. Zde je jistá hierarchie. Primárně má spotřebitel právo na bezplatné odstranění vady (na svém kusu zboží). Dále, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené, právo na dodání zcela nové věci bez vad (týž model, týchž vlastností). Není-li možný žádný z předchozích postupů, může kupující od smlouvy odstoupit. Neuplatní-li žádný z předchozích způsobů, může požadovat přiměřenou slevu.

Společnost tedy zjevně nevyřídila reklamaci zákonným způsobem, neboť zákon nepřipouští jako řešení reklamace dodání nové věci, horších vlastností. Reklamace tedy nebyla vyřízena řádně.

Prodávající má dle ustanovení § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu. Nejdelší možná lhůta je přitom 30 dní. Jediná výjimka je v situaci, kdy se prodávající se spotřebitelem výslovně dohodne na delší reklamační lhůtě. Tato lhůta se dle rozsudku Nejvyššího soudu ČR spis. zn. 33 Cdo 3228/2009 ze dne 27. 7. 2011 vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace. Pokud prodávající nevyřídí reklamaci ve stanovené době (30 dnů nebo individuálně sjednaná doba), jedná se o podstatné porušení smlouvy. Dle ustanovení § 2002 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, má v takovém případě spotřebitel právo odstoupit od smlouvy. Prodávající má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
23.10.2020 14:15, před 4 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.