Počet nahlášených stížností: | 790 |
Z toho za letošní rok: | 4 |
Stále v řešení: | 10 |
Mgr. Lenka Mendelová
Borová 1370
Rosice
665 01
V Rosicích, dne 21. 4. 2020
Stížnost na hygienu a postup personálu v době mimořádných opatření Vlády – COVID 19
Dne 21.4.2020, kolem 13. hod. jsem byla, se svým synem, nakupovat v prodejně LIDL ROSICE. Vše probíhalo standardně, tak jako vždy, když navštěvujeme tuto prodejnu. U pokladny číslo 1. jsme naskládali zboží na pokladní pás. Slečna (dle pozdějších informací) brigádnice, zboží namarkovala a poté ode mě obdržela JASNOU a ZŘETELNOU informaci, že část zboží zaplatím hotově a část zboží z karty. Dle jejich neverbálních i verbálních reakcí, nic nenasvědčovalo tomu, že by tuto operaci neuměla či nedokázala zvládnout. Bohužel se, ale tak stalo!!! Proběhl pouze nákup za hotovost a k doplatku systém vyjel částku 0. V té chvíli, ale měla být doplacena z karty další hotovost. Po dlouhé a nejasné reakci „co budeme dělat? Aha…., ono to…., aha….., tak to je asi špatně“ jsem ji navrhla, ať problém řeší s paní vedoucí. Tak se také, po době, která trvala celou věčnost nakonec stalo.
Domnívala jsem se, že paní vedoucí situaci vyřeší ke spokojenosti zákazníka, ale to jsem se bohužel spletla. Paní vedoucí mi velmi hrubým způsobem naznačila, jak jsem si mohla chtít dovolit nákup zaplatit tímto způsobem, že je slečna brigádnice, a že to není její vina, že je nová atd., a že tedy pokud nemám dostatek hotovosti, nemám v prodejně co dělat. Chtěla, abych doplatila nákup hotově, ale tu já jsem u sebe opravdu neměla a slečně za pokladnou jsem to předtím jasně sdělila: že chci část nákupu zaplatit hotově a zbytek z karty.
Dle paní vedoucí nebylo jiného řešení, než část nákupu vrátit a namarkovat tedy znovu. Dovoluji si zdůraznit, že nákup byl kolem 4 000.- Kč a položek bylo v košíku nepočítaně. Paní vedoucí začala přehazovat věci v košíku a hledat položky (vyšší finanční částky), které by se daly odmarkovat a namarkovat znovu. Během té doby neměla na rukou rukavice a borůvky (asi tři krabičky), které se rozsypaly, holýma rukama (bez rukavic a desinfekce) naházela zpět do krabiček a ponechala v nákupním košíku. Po mé žádosti, aby je vyměnila, že v době COVID 19, kdy se dbá zvýšených hygienických opatření, mi s ironickým úsměvem odvětila: „aby, jste se náhodou nenakazila…“.
1. já i můj syn, se snažíme počínat si v této epidemii vypjaté situaci s maximální opatrností a ohleduplností. Před vstupem do prodejny jsme si dezinfikovali ruce a nasadili připravené igelitové „rukavice“. Takto jsme chránili sebe i ostatní, po celou dobu nákupu i při dotyku s veškerým vystaveným zbožím.
2. v prodejně jsme strávili o 45 minut více času….
3. na můj dotaz, zda se nám, aspoň někdo omluví, mi bylo řečeno: „my se Vám, ale omlouvat nebudeme a ani nechceme“.
4. všechny borůvky jsem doma musela vyhodit, neboť mi je paní vedoucí odmítla vyměnit, a tím, že byly ošahány a posbírány rukama bez rukavic, už jsem je dětem nechtěla dát.
5. mám za to, že výše popsaný postup personálu, k mnou zakoupeným potravinám (v době COVID 19), nerespektuje žádné z bezpečnostních opatření, zamezující dalšímu šíření virové epidemie. Z tohoto pohledu se mi plastová zábrana a dvoumetrové rozestupy mezi zákazníky mohou jevit více než úsměvné.
Závěrem, jsem to tedy já, která v plném rozsahu nese škodu (čtyř balení borůvek), kterou způsobil personál prodejny nedostatečným proškolením pokladní a následně nevhodně zvoleným způsobem nápravy.
S pozdravem
Mgr. Lenka Mendelová
kupón na nákup potravin.
|
Tweet |
Chování zaměstnanců nepodléhá přímo právním normám. Mezilidské vztahy se řídí zejména zásadami slušnosti. Pracovník jedná za společnost, která by měla mít zájem na jeho vhodném chování k zákazníkům, lze se tedy setkat i s různými kodexy, které zaměstnavatelé vypracovávají pro své zaměstnance. Vzhledem k výše uvedenému je vhodné se stížnostmi směřujícími pouze na chování zaměstnanců obrátit přímo na jejich nadřízené.
Co se týče podezření z nedodržování hygienických pravidel, má spotřebitel možnost obrátit se na příslušnou krajskou hygienickou stanici, která je na tomto úseku dozorovým orgánem.
Tímto žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. Pokud tak společnost neučiní, bude stížnost uzavřena.
Společnost nevyužila možnosti na stížnost reagovat. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009.