Společnost


Profidíly, s.r.o.

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#41623Neuznaná reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

11 měsíců 1 den 14 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
21.04.2020, před 5 lety

Vladimír Jeřábek

Znění stížnosti

Dne 1.2.2020 jsem si u firmy Profidíly objednal díly na Dacia Sandero.Když jsem se díval na stránky,z lišty mi vyskočilo chcete poradit ,jsme on line.Tak jsem zadal veškeré údaje o vozidle včetně VIN,napsal jsem co vše potřebuji vyměnit.Brzdové bubny na zadní kola,2xLožiska k bubnům,brzdové obložení a sadu pružin.Celkem za 3 657 Kč.Pracovník mi obratem poslal nabídka dílů,které jsou k danému vozidlu.Poděkoval jsem s tím že zboží okamžitě platím Pay u.Po obdržení zboží jsem toto rozbalil a okem jsem nezjistil žádnou vadu a vůbec jsem nemohl tušit, že dodané díly jsou vlastně špatné.Nepasují na můj vůz.Po nějaké době jsem se rozhodl díly namontovat na vozidlo.Přišel problém s vycházením,obchody byly zavřené a tak jsem se k tomu dostal později.V servise mi na buben nalisovali ložiska a když jsem sundal starý buben a chtěl jsem vyměnit brzdové čelisti zjistil jsem že jsou jiné.Proto jsem volal o velikonocích na firmu a paní se omluvila,podotkla že nelze již reklamovat jen do 14 dnů.Tak znovu chtěla VIN a 14.4.mi poslala celou sadu -čelisti + samostav,že samotné čelisti nejsou.K tomu jsem si ještě přiobjednal 2x písty-prasátka.Celkem za 1620. Kč.Za 2 dny mi zboží přišlo,a při montáži jsem zjistil že sada je mala místo 203 mm jen asi 180 mm.Znovu jsem zavolal stejné paní a že tedy mám zboží vrátit a přiložit č účtu že mi vrátí peníze na účet za sadu obložení.A nakonec zase po zadání VIN našla samotné brzdové čelisti za 379 kč a poslala na dobírku.
Včera 20.4 mi přišly již správné díly obložení-samostatné obložení.Následně jsem nasadil buben s ložiskem a zjistil že to nejde dotáhnout.Ložisko a buben nepasuje.Na starém bubnu je ložisko širší asi o 1 cm.Takže jsem namontoval starý buben a vlastně vše co jsem si objednal 1.2 2020 za 3 657 Kč je mi na nic.
Tak jsem si hledal zda jdou i takově věci reklamovat a domnívám se že ano-je to vlastně skrytá vada.
viz
K uplatnění práva z vadného plnění je kupující povinen oznámit prodávajícímu výskyt skryté vady bez zbytečného odkladu poté, co ji mohl kupující při dostatečné péči zjistit, nejpozději do 2 let ode dne převzetí zboží.

Proto žádám o proplacení 2x Brzdový buben DELPHI BF4272x939 za 2 272 Kč Sada lozisek kol SNR R155.632x355 za Kč858 Kč.ty čelisti z první várky a pružiny již neřeším
Domnívám se totiž že pokud si objednávám u odborníka díly a na závadu přijdu až při montáži jedná se o skrytou vaduneboli vadu zaviněnou firmou Profidíly.Tyto díly chci vrátit a vrátit peníze.


Produkt

Brzdový buben DELPHI BF427 2x 939 Kč 1 136 Kč s DPH 2 272 Kč Sada lozisek kol 2x 355Kč 429 Kč s DPH Kč 858 Kč


Požadované řešení

Chci vrátit zboží i po lhůtě 14 dnů a domnívám se že jde vlastně z mého pohledu o skrytou vadu jelikož ikdyž jsem zadal všechny možné údaje k vozidlu zaslali mi jiné,podobné zboží ale ne k mému vozidlu.A vrátit peníze.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
27.4.2020 11:51, před 5 lety

V souladu s § 2161 odst. 1 písm. a), b) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, platí následující. Nemá-li věc vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li ujednání, takové vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal nebo které kupující očekával s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy jimi prováděné, jedná se o vadu věci. Stejně tak se jedná o vadu, pokud se věc nehodí k účelu, který pro její použití prodávající uvádí nebo ke kterému se věc tohoto druhu obvykle používá. Pokud tedy zboží nepasuje na určitý typ automobilu, který spotřebitel v předsmluvní komunikaci přesně vymezil (a právě na základě tohoto vymezení mu bylo zboží poskytnuto), má toto zboží vadu.

Dle § 2165 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, platí, že kupující může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Navíc platí, že uplatní-li spotřebitel reklamaci v prvních šesti měsících od převzetí věci, má se dle § 2161 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, za to, že věc byla vadná již při převzetí. Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá.

Bylo-li spotřebiteli sděleno, že zboží je možné reklamovat pouze ve lhůtě 14 dnů od převzetí, jedná se o porušení povinnosti, která je uložena prodávajícímu prostřednictvím § 19 odst. 1 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Spotřebitel, který je přesvědčen, že došlo k porušení ustanovení zákona o ochraně spotřebitele, se může obrátit na regionální či ústřední inspektorát České obchodní inspekce. Adresy jednotlivých inspektorátů lze najít na www.coi.cz. Podnět lze podat i elektronicky přes elektronickou podatelnu ČOI na adrese www.coi.cz. Ve lhůtě 14 dnů od převzetí je možné zboží vrátit bez udání důvodu, bylo-li zakoupeno distančním způsobem (přes e-shop, přes mobil apod.). Tato lhůta nemá s možností uplatnit práva z vadného plnění žádnou souvislost.

Na základě výše uvedeného je možné konstatovat, že v situaci, která byla popsána ve stížnosti, by spotřebitel měl mít právo zboží reklamovat, a to ve lhůtě 24 měsíců. Nároky z vadného plnění blíže upravuje § 2169 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.

Závěrem pouze doplňujeme, že pasáž občanského zákoníku týkající se skryté vady, kterou spotřebitel citoval v textu stížnosti, se uplatňuje primárně ve vztazích dvou podnikatelů. Pro spotřebitele je zakotvena jiná, z pohledu spotřebitele vstřícnější úprava. Spotřebitelem citované ustanovení se na spotřebitelské vztahy použije pouze podpůrně.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
23.3.2021 13:06, před 4 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.


V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.