Počet nahlášených stížností: | 1366 |
Z toho za letošní rok: | 8 |
Stále v řešení: | 35 |
Dne 3.9.2012 jsem v internetovém obchodu Alza.cz a.s. zakoupil Notebook HP ProBook 4530s. Tento notebook se mi v záruční době několikrát porouchal a byl vícekrát reklamován v servisním středisku.
Jednotlivé reklamace probíhaly takto:
• notebook nešel vůbec zapnout. Reklamováno 3.1.2014. Záruční oprava byla uznána a vada byla ostraněna
• Nefunkční připojení přes Bluetooth. Reklamováno 15.1.2014. Záruční oprava byla uznána a vada byla odstraněna
• Nefunkční připojení přes Wi-Fi. Reklamováno 15.1.2014. Záruční oprava byla uznána a vada byla odstraněna
• Nefunkční synchronizace s mobilním telefonem. Reklamováno 15.1.2014. Záruční oprava byla uznána a vada byla odstraněna
• Závada v programu Windows Live Movie Maker. Reklamováno 18.2.2014. Záruční oprava nebyla uznána. Mimozáruční oprava nebyla požadována a zde uznávám neoprávněnou reklamaci
• Nepřipojení některých externích zařízení (externí pevný disk, fotoaparát, mobilní telefon) přes konektory USB – reklamováno 29.4.2014, vada přetrvává, vyjádření k vadě žádné nemám
• Nenačtení paměťové karty v určené zdířce – reklamováno 29.4.2014, vada přetrvává, vyjádření k vadě žádné nemám
Vzhledem k výše uvedenému množství závad v záruční době jsem požadoval odstoupení od kupní smlouvy a žádal jsem o vrácení peněz. Společnost na moje odstoupení reagovala tak, že mi zboží vrátila a vyjádřila se takto: Dodavatel neuznal narok na odstoupeni (2 vymena MB + 1 neuznana - SW problem). K posledním dvěma vadám se prakticky vůbec nevyjádřila.
Notebook HP ProBook 4530s
Požaduji uznat odstoupení od kupní smlouvy z důvodu většího počtu vad a vrátit peníze
|
Tweet |
Jde-li o vadu, kterou nelze odstranit a která brání tomu, aby věc mohla být řádně užívána jako věc bez vady, má kupující právo na výměnu věci nebo má právo od smlouvy odstoupit. Táž práva přísluší kupujícímu, jde-li sice o vady odstranitelné, jestliže však kupující nemůže pro opětovné vyskytnutí vady po opravě nebo pro větší počet vad věc řádně užívat.
O opětovný výskyt vady po opravě jde v případě, jestliže se stejná vada, která byla již v záruční době nejméně dvakrát odstraňována, opět vyskytne. Pokud se jedná o různé vady, právo na odstoupení lze uplatnit při reklamaci čtvrté různé vady. Větším počtem vad trpí věc tehdy, má-li v době uplatnění nároku současně alespoň tři odstranitelné vady. Podmínkou je, aby byl požadovaný počet reklamací uznán.
Z výše uvedeného vyplývá, že spotřebitel má v tuto chvíli dvě uznané reklamace.
Ze znění "opětovný výskyt vad po opravě" je patrné, že se musí jednat o další reklamační řízení. Spotřebitel měl právo vznést požadavek na odstoupení od kupní smlouvy z důvodu výskytu většího počtu vad najednou při reklamaci, která byla uplaněna 15.1.2014. Souhlasil-li s opravou, nelze již tento nárok zpětně uplatnit.
V tomto případě doporučujeme spotřebiteli, aby uplatnil reklamaci a požadoval opravu věci, nejsou-li na výrobku přítomny alespoň tři závady najednou. Není-li to vzhledem k povaze vady neúměrné, může kupující požadovat výměnu věci, nebo týká-li se vada jen součásti věci, výměnu součásti.
Vzhledem k tomu, že podnikatel nevyužil možnosti vyjádřit se k případu, a s ohledem na princip dobrovolnosti služby VašeStížnosti.cz jsme se rozhodli stížnost uzavřít. Případný spor tak může být řešen pouze v občanskoprávním řízení.