Společnost


Hasičská vzájemná pojišťovna, a.s.

Počet nahlášených stížností:2
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#4167Problémy při řešení škodné události

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

8 měsíců 28 dnů 14 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
28.08.2014, před 10 lety

Petr Hanáček

Znění stížnosti

Při dopravní nehodě, kterou dne 14. 8. 2014 zavinil klient Hasičské vzájemné pojišťovny, a.s., bylo poškozeno moje osobní vozidlo. Pojišťovna viníka nehody likviduje škodnou událost z jeho povinného ručení. Zápis o poškození sepsal 15. 8. 2014 pracovník Axa Assistance, který v zápisu určil poškozenou levou přední pneumatiku k výměně (kromě dalších poškozených dílů). Servis, který provádí opravu mého vozidla (CL JUNIOR AUTO BOSKOVICE s.r.o.), mne informoval, že typ pneumatiky, která byla poškozena, výrobce (Michelin) už nevyrábí, že již nelze tento typ objednat. Protože na nápravě musí být pneumatiky shodného typu, budou muset objednat místo jedné (poškozené) pneumatiky dvě, tak, aby vozidlo bylo provozuschopné a splnilo předpisy o technickém stavu. Ihned jsem tuto informaci předal pojišťovně a žádal o přehodnocení nutného plnění škodné události tak, aby mohlo být vozidlo uvedeno do provozuschopného stavu, ve kterém bylo před nehodou, a to bez mé finanční spoluúčasti jako poškozeného.
Na tuto mou žádost jsem po urgencích obdržel dvě odpovědi, ve kterých se pouze konstatují obecné povinnosti plnění pojišťovny (Dobrý den, z titulu náhrady škody z povinného ručení se hradí pouze oprávněné a prokázané nároky na náhradu skutečné škody, která má přímou příčinnou souvislost v uváděném nehodovém ději a za kterou prokazatelně a nerozdílně odpovídá náš pojištěný porušením právní povinnosti. Podáváme Vám tuto zprávu a jsme s pozdravem D.Z. Likvidátor specialista).
Požádal jsem pojišťovnu tedy o jejich návrh na řešení vzniklé situace. Na tuto žádost jsem dosud odpověď nedostal.


Požadované řešení

Domnívám se, že smyslem povinného ručení je náhrada škody, kterou účastník silničního provozu zaviní. Považuji svou žádost o uvedení mého vozidla do stavu, v jakém se nacházelo před nehodou (tedy zcela provozuschopné), za oprávněnou. Požaduji jasný návrh pojišťovny jak tuto situaci řešit a to bez nutnosti mé finanční spoluúčasti.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
8.9.2014 11:04, před 10 lety

Povinnost mít na stejné nápravě pouze shodné pneumatiky vyplývá z vyhlášky č. 341/2002 Sb., o schvalování technické způsobilosti a o technických podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích, která provádí zákon č. 56/2001 Sb., o podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích. Jedná se tedy o povinnost uloženou veřejnoprávními předpisy, kterou není poškozený schopný ovlivnit. Pokud by k nehodě nedošlo, nevznikla by poškozenému škoda v takové výši. Z tohoto důvodu jsme toho názoru, že tato škoda by měla spadat pod rozsah pojištění odpovědnosti.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
27.5.2015 12:33, před 10 lety

Vzhledem k tomu, že podnikatel nevyužil možnosti vyjádřit se k případu, a s ohledem na princip dobrovolnosti služby VašeStížnosti.cz jsme se rozhodli stížnost uzavřít. Případný spor tak může být řešen pouze v občanskoprávním řízení.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.