Počet nahlášených stížností: | 342 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den,
V lednu 2020 jsem našel zajímavý inzerát na realitním webu Sreality. Zaslal jsem dotaz k zaslání dražební vyhlášky ke přečtení si dalších informací o nabízené nemovitosti a bylo mi sděleno, že se mám zaregistrovat na www.s-drazby.cz. Provedl jsem registraci. V rámci registrace jsem potvrdil Aukční podmínky.
V jednom z nich se píše o registračním poplatku 5.000 Kč:
"Registrační poplatek pro zajištění informací ke klientem poptávané dražbě, e-mailová podpora ".
Nyní po mě společnost Centrum aukcí s.r.o. požaduje poplatek 5.000 za registraci na jejich webu a zaslání dražební vyhlášky emailem. Já to považuji za podvodné jednání, neboť se jednalo o skrytou informaci, které jsem si mimo tučných nadpisů velkým písmem "ZDARMA" nevšiml. Navíc jsem Výzvu k úhradě obdržel až po dvou měsících tj. bylo mi znemožněno odstoupit od smlouvy.
Bez poplatku.
|
Tweet |
Spotřebitele předně upozorňujeme, že níže uvedené vyjádření k jeho stížnosti se vztahuje na situaci, kdy k registraci došlo před 26. 2. 2020. Pokud došlo k registraci až po 26. 2. 2020, spotřebitel byl velmi pravděpodobně poučen o tom, že registrace je zpoplatněna. Společnost totiž na přelomu února a března provedla úpravu spočívající v tom, že tuto informaci před tlačítko „Registrovat se“ doplnila. Vzhledem k tomu, že je hned za touto informací umístěn také odkaz na aukční podmínky a ceník, nelze již tvrdit, že spotřebitel nebyl o zpoplatnění registrace poučen. Dodáváme však, že pro účely jasného informování by dle našeho názoru bylo vhodnější ještě uvádět částku, kterou je nutné zaplatit rovnou, či ji aspoň v ceníku odlišit od ostatních. Připojujeme také varování Exekutorské komory ČR: https://www.ekcr.cz/1/aktuality-pro-media/2683-exekutorska-komora-varuje-ceskym-internetem-se-siri-podvodne-drazby?w=. Tolik k upozornění na změněný přístup společnosti ve věci ‚způsobu informování spotřebitele o cenách‘. Na dalších řádcích již uvádíme vyjádření ke stížnosti samotné.
Než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitelem a společností, má společnost povinnost informovat spotřebitele o ceně. Společnost má povinnost spotřebitele seznámit se službou a jejími hlavními vlastnostmi. Pokud tak neučiní, mohou být naplněny znaky klamavého opomenutí, jenž je nekalou obchodní praktikou, která je zákonem o ochraně spotřebitele zakázaná. Spáchá-li společnost přestupek dle § 24 odst. 1 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, může Česká obchodní inspekce udělit sankci až do výše 5 000 000 Kč. Podání podnětu k šetření je možné zde: https://www.coi.cz/podatelna/
Spotřebitel by mohl namítat neplatnost přihlášky, neboť byl druhou stranou uveden v omyl o rozhodující okolnosti.
Co se týče poplatku spojeného s registrací účtu, nebylo na něj do výše popsané změny upozorňováno v registračním formuláři ani jinak. Informace o ceně je podstatnou náležitostí, o které musí být spotřebitel jasně informován v průběhu všech fází registračního procesu, resp. sdělování údajů společnosti, aby po něm mohla následně společnost tuto částku žádat. Sdělení o ceně skryté pouze v ceníku či podmínkách se tak nejeví jako dostatečné informování spotřebitele.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den pane Svobodo, pokud zde veřejně potvrzujete, že jste provedl registraci, že jste tedy odsouhlasil naše aukční podmínky v kterých bylo uvedeno, že si budeme do 90 dnů od registrace nárokovat registrační poplatek ve výši 5.000,-Kč, tak absolutně nechápeme důvod zde uvedené Vaší stížnosti. prosíme o upřesnění, na co si tedy vlastně zde stěžujete. Děkujeme. P.S. Žádné informace nejsou skryté, vše je transparentně uvedeno v před smluvní dokumentaci a v kořenové smlouvě. Nikde na webu není žádná informace ve stylu ZDARMA, která by se měla vztahovat k registraci.
Dobrý den,
jak jsem již uváděl v emailové komunikaci, tak body shrnu také zde, ale vidím, že styl Vašeho podnikání je zřejmý a velmi smutný, uvidíme se tedy u soudu:
1) Až do této chvíle jsem já jakožto spotřebitel nebyl dostatečně informován o tom, že by registrace byla jakýmkoli způsobem zpoplatněna, taktéž spotřebitel nebyl informován o tom, že by vyplněním registrace uzavřel závaznou smlouvu o poskytnutí služeb v rámci exekuční dražby, načež mi nebyla možnost odstoupení od smlouvy, neboť takto faktura byla doručena 2 měsíce po zmíněném dotazu.
2) Pokud smlouvu s podnikatelem uzavírá spotřebitel, je nutné na dané vztahy aplikovat ustanovení občanského zákoníku o závazcích ze smluv uzavíraných spotřebitelem (§ 1810 a násl. zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (dále jen „OZ“)). Podnikatel má povinnost v souladu s § 1811 odst. 1 OZ učinit veškerá sdělení vůči spotřebiteli jasně a srozumitelně v jazyce, ve kterém se uzavírá smlouva.
Dle odstavce druhého, směřuje-li jednání stran k uzavření smlouvy a tyto skutečnosti nejsou zřejmé ze souvislostí, je podnikatel povinen v dostatečném předstihu před uzavřením smlouvy seznámit se službou a jejími hlavními vlastnostmi, také s její cenou včetně všech daní a poplatků. Není pochyb o tom, že za stěžejní vlastnost je možné považovat informaci, že zákazník odesláním registrace uzavírá Smlouvu o - 3 - poskytnutí služeb v rámci exekuční dražby a zároveň, že registrace je zpoplatněna částkou 5.000,- Kč, jinými slovy, že cena poskytované služby činí 5.000,-Kč.
3) Zmínka o registračním poplatku za službu pro exekuční dražbu, tedy cena za službu, je uvedena pouze pod odkazem na aukční podmínky podnikatele. Takové ujednání v obchodních podmínkách však nelze považovat za závazné. Dle § 1753 OZ je neúčinné takové ustanovení obchodních podmínek, které nemohla druhá strana rozumně očekávat a které nepřijala výslovně. Dané jednání pojednává o tzv. překvapivé klauzuli, kterou druhá strana neočekávala a která tedy nemůže přistupující stranu zavazovat.
Stížnost přeřazujeme na společnost, aby měla možnost na vyjádření spotřebitele reagovat.
Dobrý den pane Svobodo, děkujeme za Vaše vyjádření, nebudeme Vás tedy již upomínat o zaplacení a Vaše výše uvedené vyjádření bereme jako negativní reakci na výzvu k úhradě. Ušetří nám to další čas v procesu upomínek a Vaši složku můžeme posunout trochu více dopředu. Problém je v tom, že ve Vašem vyjádření pouze opisujete a kopírujete nezávazné názory, které absolutně nedopadají na Váš případ. Nyní konkrétně k vašim bodům:
1) Spotřebitel je právě zcela jasně a srozumitelně informován o ceně a popisu služby, kdy právě tato informace je uveřejněna v předsmluvní a smluvní dokumentaci, se kterou spotřebitel souhlasí v rámci provedené registrace. Odeslání faktury nemá žádný vliv na možnost odstoupení od smlouvy, účinné odstoupení od smlouvy může spotřebitel provést do doby, než obdrží od společnosti plnění dle smlouvy, s čímž spotřebitel souhlasil v rámci smluvní dokumentace.
2) Ano máte pravdu aplikace § 1810 a § 1811 NOZ je právě docílena uvedením všech potřebných informací (popis služby a cena služby) ve smluvní a před smluvní dokumentaci, v českém jazyce, normální běžnou velikostí písma, v rozsahu dvou stran formátu A4 a to jak pro před smluvní dokumentaci, tak pro kořenovou smlouvu.
3) Nepoužíváme žádné obchodní podmínky, tudíž Vámi zmiňovaný § 1753 NOZ není možné na Vámi uzavřený smluvní vztah aplikovat.
Pokud máte další dotazy, pište. Děkujeme Vám za pochopení této problematiky.
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Dobrý den,
pan Vavrda dal jasně najevo, v jakém stylu podnikání chce pokračovat, a tak nezbývá nic jiného než nechat rozhodnutí na soudu a doufat v to, že funguje právní stát společně se zdravým rozumem.
Pokud by dTest byl ochotný sdělit kontakt ostatních poškozených, nebo alespoň nás propojit v nějaké online místnosti, bude to perfektní, neboť na tuto věc bude dobré podat hromadnou stížnost. Ještě přidávám, že ČOI prováděla nedávno kontrolu podnikání p. Vavrdy a dle jejich posledního vyjádření neshledala žádný problém, nicméně v poslední době došlo k úpravě stránek a už je zpoplatnění uvedeno při registraci, což v době mé registrace nebylo.
Dobrý den pane Svobodo, z Vašeho vyjádření je jednoznačně vidět, že nejste schopen uznat své pochybení, kdy jste svým právním jednáním uzavřel smluvní vztah. Jak správně uvádíte, jsme pod stálou kontrolou všech možných kontrolní, dozorových orgánů ČR, tak to opravdu prosím nechte na těchto kompetentních orgánech, kdy jak sám uvádíte jejich závěry, že v rámci podnikání společnosti je vše v pořádku. Úprava stránek nemá vliv na náš nárok na poplatek, jelikož již před více jak rokem bylo soudem rozhodnuto, že způsob a forma uzavření smlouvy je zcela právně v pořádku, bez ohledu na průběžné úpravy webu. Děkujeme Vám za pochopení a poprosíme Vás o pohled na tuto věc i z druhé strany, kdy z naší strany musí být vynaloženo velké množství energie, finančních prostředků atd., jen proto, aby právě klient mohl dostat na email dražební vyhlášku a posudek k vybrané dražené nemovitosti. Máte představu, kolik energie stojí denní kontrola všech dražebních jednání, kolik stojí inzerce, že někdo musí inzerci zpracovat, telefonická a emailová podpora...………….Na závěr pro dokreslení Vašeho pohledu, jak můžete zde ve veřejném prostoru uvádět označení našich klientů jako poškozených, když současně uvádíte, že ČOI v rámci své kontroly zjistila, že je vše v pořádku a neshledala u nás žádný problém ? Jak si toto vůbec můžete dovolit ? Zeptejte se svého právníka nebo d Testu, zda toto Vaše vyjadřování ZDE nebude ten největší Váš problém.....
Dobrý den,
jaké vyjádření máte namysli? Ano, na Vašich stránkách jsem se registroval 29.1, ale v té době jsem opravdu nikde nezaznamenal jejich zpoplatnění, ani pro to nevidím důvod. Dražební vyhlášky jsou od toho, aby byly K DISPOZICI ZDARMA a veřejně, to je i smysl proč se tomu tak děje. To, že drazby vyhledávate a záměrně odstraňujete drazebni vyhlášky, abyste mohl lákal lidi k tomu, aby se u Vás registrovali a vybírat poplatky, tak to opravdu nazývate podnikání? Kolik dražeb zkrze Vás reálně proběhlo? Odpovězte si sám... To, že si dáváte všude reklamy pod záštitou firmy Seznam mi přijde opravdu nehoráznost. ČOI není soud, takže to, že v poslední době nezaznamenala problém po tom, co jste si stránky upravil, vůbec nic neznamená. Od toho existuje digitální stopa a snapshoty Vašich stránek k danému datu. A vůbec, i aktuální úpravy stránky byl udělány stylem, aby si daného zpoplatnění všimlo co nejméně lidí, což opět dokazuje, že Vám nejde o samotné dražby, ale o vymáhání nesmyslnych poplatků, které nikdo neočekává...
Pane Svobodo, pokud si projdete internet, tak napočítáte několik desítek společností, které se zabývají obchodem s veřejně dostupnými informacemi. Prosíme Vás, učiňte si dotaz na dTest, zda opravdu veřejně dostupné informace musí třetí subjekt poskytovat ostatním osobám zdarma. Je to absolutní nesmysl tato Vaše domněnka. Jaké máme na mysli Vaše prohlášení ? "…...ostatní poškození...…." Tak jak správně uvádíte, nikdo mimo soudu není v pozici, aby vznášel ve veřejném prostoru toto , nebo snad máte k dispozici nějaké soudní rozhodnutí, kde jsou naši klienti označeni jako poškození ? Sám uvádíte, že Vám ČOI sdělila, že v rámci činnosti Centrum aukcí.cz, s.r.o. neshledala žádný problém, již více než rok existuje soudní rozhodnutí, které uvádí, že forma a způsob uzavření smlouvy na webu s-drazby.cz je 100% právně v pořádku a že se Centrum aukci.cz, s.r.o. nedopustila při uzavírání smlouvy touto distanční formou žádného pochybení, soud konstatoval, že neshledal žádné, prostě žádné pochybení a Vy si zde dovolíte tvrdit, to co jste tvrdil. Opravdu velmi odvážné, nezlobte se na nás. Právě digitální stopu využíváme v rámci dokazování.
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Hodnocení:
Komentář: Společnost odmítá jakékoliv rozumné řešení sporu a tak se čeká na podání k řešení soudní cestou.