Počet nahlášených stížností: | 38 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
..přihlásila jsem se do energetické soutěže na dodávky plynu a energie kterou vyhrála Lama a.s.Jejich postup byl ovšem takový, že plyn jsem začala platit u společnosti Utylis se kterou nemám žádnou smlouvu podepsanou..(ti mě kontaktovali pouze přes telefon) .. částka,kterou mě účtujou je nehorázná.. proto jsem je písemě kontaktovala o odvolání plné moci, načež mě byla zrušena smlouva s nima pod pokutou 5.000.. a opět budu platit Utylisu.. tady je cena ovšem v pořádku.Potřebuji poradit jak postupovat dál.. můj důchod není ani 9 000 tisíc..
......................... děkuji BARTIZALOVA EVA
..nevím co dál k tomu dodat..
..rada.. jak postupovat dál..
|
Tweet |
Odstoupit od smlouvy, která byla uzavřena mimo obchodní prostory společnosti (bez ohledu na to, zda si návštěvu obchodníka spotřebitel vyžádal či nikoliv), je možné ve lhůtě 14 dní od uzavření smlouvy. Pokud však spotřebitel o tomto svém právu nebyl poučen nebo neobdržel-li formulář pro odstoupení od smlouvy, může od smlouvy odstoupit do jednoho roku a čtrnácti dní od uzavření smlouvy. Zároveň je ale vhodné zprostředkovateli odvolat plnou moc. Doporučujeme kontaktovat přímo společnost, a to nejlépe ve formě doporučeného dopisu. Z obsahu stížnosti také vyplývá, že spotřebitel byl při uzavírání smlouvy patrně uveden v omyl. Při prokázání této skutečnosti by mohl spotřebitel namítat neplatnost smluvního ujednání dle § 583 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.
Pro úplnost dodáváme, že dle § 11a odst. 3 zákona č. 458/2000 Sb., energetický zákon, platí, že uzavře-li spotřebitel (v řešené věci za spotřebitele zmocněnec) smlouvu o dodávkách elektřiny nebo plynu (= smlouvu s dodavatelem), má spotřebitel ze zákona možnost ji vypovědět bez udání důvodu do 15 dnů od zahájení dodávek. Zákon garantuje spotřebiteli možnost zrušit smlouvu bez jakékoliv sankce.
Pokud tyto lhůty již uplynuly, nezbývá než smlouvu vypovědět. Výpověď smlouvy na dobu určitou může být spojena s poplatkem za předčasné ukončení. Ujednání o výši tohoto poplatku by, podle našeho názoru, nemělo být obsaženo pouze v obchodních podmínkách, ale mělo by být zahrnuto do smlouvy samotné.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.
Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.