Počet nahlášených stížností: | 342 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
V 28.1.2020 jsem našel zajímavý inzerát na sreality.cz Zaslal jsem dotaz k nemovitosti a bylo mi sděleno, že se mám zaregistrovat na www.s-drazby.cz abych zjistil podrobnější informace. Provedl jsem registraci.
V rámci registrace jsem zřejmě potvrdil Aukční podmínky (nejsem si vědom, že tato část byla stránkou načtena), což jak jsem teď zjistil jsou 4 poměrně rozsáhlé dokumenty. V jednom z nich se píše o registračním poplatku 5.000 Kč.
Nyní po mě společnost Centrum aukcí s.r.o. poměrně agresivně a výhružně požaduje poplatek 5.000 za registraci na jejich webu.
Já to považuji za podvodné jednání, neboť se jednalo o skrytou informaci, zvláště vezmeme-li v úvahu výši poplatku. Nebo alespoň dobře maskovanou informaci. V emailech vám řeknou prakticky vše, jediné co chybí je práve výše poplatku.
Emaily jsou evidentně psané tak aby zdůraznili důležitost registrace, výzva je psaná větším a tučným fontem :"!Registrovat se Pro získání informací k Vámi vybrané nemovitosti"
než zbytek textu, ve kterém je spoustu dalších informací menším textem, ale znovu nic o výši poplatku.
Navíc jsem Výzvu k úhradě obdržel až po téměř 3 měsících tj. bylo mi znemožněno odstoupit od smlouvy. I vzhledem k výši poplatku který je abnormálně vysoký, by výzva mělo být zaslána tak, aby zákazník mohl od smlouvy včas odstoupit.
Doména s-drazby.cz je registrována na firmu Global Investments Worldwide se sídlem v Belize city, což hodně napovída o charakteru podnikání.
zaslání informací k dražené nemovitosti
neplatit registrační poplatek 5000 Kč
|
Tweet |
Než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitelem a společností, má společnost povinnost informovat spotřebitele o ceně. Podnikatel má povinnost spotřebitele seznámit se službou a jejími hlavními vlastnostmi. Pokud tak neučiní, mohou být naplněny znaky klamavého opomenutí, jenž je nekalou obchodní praktikou, která je zákonem o ochraně spotřebitele zakázaná. Spáchá-li společnost přestupek dle § 24 odst. 1 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, může Česká obchodní inspekce udělit sankci až do výše 5 000 000 Kč. Podání podnětu k šetření je možné zde: https://www.coi.cz/podatelna/
Spotřebitel by mohl namítat neplatnost přihlášky, neboť byl druhou stranou uveden v omyl o rozhodující okolnosti.
Co se týče poplatku spojeného s registrací účtu, není na něj upozorňováno v registračním formuláři ani jinak. Informace o ceně je podstatnou náležitostí o které musí být spotřebitel jasně informován v průběhu všech fází registračního procesu, resp. sdělování údajů společnosti, aby po něm mohla následně společnost tuto částku žádat. Sdělení o ceně skryté v ceníku či podmínkách se tak nejeví jako dostatečné informování spotřebitele.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Závěrem spotřebitele upozorňujeme, že výše uvedené vyjádření k jeho stížnosti se vztahuje na situaci, kdy k registraci došlo před 26. 2. 2020. Společnost totiž na přelomu února a března provedla úpravu spočívající v tom, že informaci o ceně před tlačítko „Registrovat se“ doplnila.
Dobrý den pane Sladký, potvrzujete, že jste provedl registraci a souhlasil a aukčními podmínkami a sám uvádíte, že v těchto podmínkách je uveden nárok na registrační poplatek, co tedy reklamujete ? V rámci aukčních podmínek se nejedná o 4 rozsáhlé dokumenty, ale v případě služby exekuční dražby o 2 jednoduché dokumenty v rozsahu 2 strana formátu A4 psané normální běžnou velikostí písma. V emailu je právě zcela záměrně zdůrazněno, že registrace je nutná pro získání dalších informací k nemovitosti, tak aby si každý klient zcela jasně a zřetelně uvědomil proč se registruje. Proč nejsou v emailu uvedeny všechny naše odměny a poplatek, právě proto, aby nedošlo k netransparentnímu informování klienta, proto je vše jasně a srozumitelně uvedeno v před smluvní dokumentaci a samotné kořenové smlouvě, nebo si dokážete představit výčet všech našich odměn a jejich výpočet v rámci obecného emailu ? Právě v tomto emailu máte OPAKOVANĚ zdůrazněno, že pro naše klienty pracujeme na základě našich aukčních podmínek. Dopadající soudní judikatura hovoří o nutnosti popsat vlastnosti a cenu služby v rámci smluvní a před smluvní dokumentace, což dle našeho názoru 100% splňujeme. Kdyby např. jsme Vám do emailu napsali pouze informaci o poplatku a již ne informaci o další odměně a mimořádné odměně, bylo by to právě klamání spotřebitele, čemuž se chceme logicky vyvarovat, proto máte vše v naší výše zmíněné dokumentaci. Registrace domény nemá vliv na uzavření smluvního vztahu, smluvní vztah máte uzavřen se společností Centrum aukci.cz, s.r.o.
1. Dobrý den, dobře víte co reklamuji.
2. Email je záměrně napsaný rozložím tak aby se účastní co nejdříve registroval
3. Naopak, pokud byste v emailu uvedli výše poplatku 5000 Kč tak by šlo o transparentní chování
4. Můžete z emailu doložit že OPAKOVAŇE zdůrazňujete že pro klienty pracujete na základě účetních podmínek?
5. Judikatura - Pokud smlouvu s podnikatelem uzavírá spotřebitel, je nutné na dané vztahy aplikovat ustanovení občanského zákoníku o závazcích ze smluv uzavíraných spotřebitelem (§ 1810 a násl. zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (dále jen „OZ“)). Podnikatel má povinnost v souladu s § 1811 odst. 1 OZ učinit veškerá sdělení vůči spotřebiteli jasně a srozumitelně v jazyce, ve kterém se uzavírá smlouva. Dle odstavce druhého, směřuje-li jednání stran k uzavření smlouvy a tyto skutečnosti nejsou zřejmé ze souvislostí, je podnikatel povinen v dostatečném předstihu před uzavřením smlouvy seznámit se službou a jejími hlavními vlastnostmi, také s její cenou včetně všech daní a poplatků. Není pochyb o tom, že za stěžejní vlastnost je možné považovat informaci, že zákazník odesláním registrace uzavírá Smlouvu o poskytnutí služeb v rámci exekuční dražby a zároveň, že registrace je zpoplatněna částkou 5.000,- Kč, jinými slovy, že cena poskytované služby činí 5.000,-Kč.
Atd, atd.
6. Pokud byste mi do emailu napsali výši poplatků, šlo by o slušné jednání nikoliv o klamání spotřebitele, jelikož já se vůbec do fáze, že kdybychom spolu mluvili o výši vašich odměn nemusím dostat - to že se registrují neznamená, že do aukce vstupuji. A také sem po zaslání základních informací nevstoupil.
7. Vůbec netvrdím že registrace domény má vliv na uzavření smluvního vztahu, můžete mi vysvětlit proč se o tom zmiňujete?
Abychom to tedy zkrátili, tímto vás žádám o zrušení registračního poplatku z výše uvedených důvodů a zároveň o vymazání veškerých mých dat ze všech vašich databází a zaslání potvrzení.
Díky, Jan Sladký
Dobrý den pane Sladký, vyjádříme se jednotlivě k Vašim bodům, i když to opravdu zabírá hodně času, ale ať máte jasno v dané problematice:
1. Opravdu nevíme, co chcete reklamovat, nezlobte se.
2. Pracujeme pouze pro registrované klienty, tudíž logicky máme zájem, aby se klient registroval a mohl využívat naše služby.
3.Nemáte pravdu, pokud bychom v emailu uvedli jen poplatek a další naše odměny již neuvedli, vedlo by to právě paradoxně k zcela NETRANSPARENTNÍMU INFORMOVÁNÍ spotřebitele. Pokud by jste měl informaci v emailu jen o poplatku 5 tis Kč a vydražil by jste námi vyhledanou nemovitost, poté by jste mohl rozporovat naše další odměny, že jste o nich nevěděl, že to nebylo uvedeno v emailu u poplatku, pokud by to mělo být dle Vašeho názoru, musela by být součástí emailu i podstatná část smlouvy, což je zcela nemyslitelné. Právě proto, je vše zcela jasně a srozumitelně uvedeno jak v před smluvní dokumentaci, tak v samotné kořenové smlouvě, tak jak to vyžaduje příslušná judikatura.
4. V emailu neuvádíme pojem účetní podmínky, ale přímo že pro naše klienty pracujeme na základě našich aukčních podmínek, které jsou tvořeny právě před smluvní dokumentací a smlouvou. Toto doložit můžeme, stejně tak jako všechna naše veřejná tvrzení.
5. Jelikož nepoužíváme žádné obchodní podmínky, tudíž není možné aplikovat Vámi uváděný § 1810, 1811 NOZ, nebo jste někde na našem webu viděl obchodní podmínky ?
6.viz bod 3. Ano do odměn se dostat nemusíte, ale poplatek za odebranou službu jste v rámci smlouvy odsouhlasil a službu odebral.
7. Doménu, registraci, jste jako první zmiňoval Vy.
Vymazat údaje si může každý klient sám v rámci svého účtu, tak jak toto umožňuje GPDR.
Pane Sladký, pokud máte nějaké jiné důvody pro zrušení poplatku (dražba byla v krátkém termínu zrušena, nebo jiné důvody) napište nám je, ale Vámi uváděné důvody nejsou z naší strany akceptovatelné jako důvody pro zrušení poplatku. Děkujeme za pochopení.
Dobrý den,
1. nechám vás ještě chvíli přemýslet, věřim, že na to přijdete
2. trvám na tom, že email je psaný záměrně tak, aby se klient v první řadě registroval, bez upozornění na poplatek.
3. stále trvám na tom, že jedině UVEDENÍM poplatku v těle emailu, minimálně stejně výrazně jako je výzva k registraci, nebo ještě lépe - MNOHEM výrazněji než je výzva k registraci, poněvadž poplatek za vyžádání údajů o dražené nemovitosti je enormní, nepřiměřený a naprosto neočekávaný by se snad dalo na Vaše chování nahlížet jako na TRASNPARENTNÍ
4. překlepl jsem se, místo účetní mělo být auční, tak tedy znovu - Můžete z emailu doložit že OPAKOVAŇE zdůrazňujete že pro klienty pracujete na základě aukčních podmínek?
5. toto bych přenechal na soudu
6. žádnou službu jsem neodebral, aukce jsem se nezúčastnil, více ať řeší soud
7. neodpověděli jste na můj dotaz, můžu požádat znovu?
8. prosím o zaslání návodu jak mohu svá data z Vašeho webu vymazat, nenašel jsem to
9. víte, že žádné dražby jsem se neúčastnil a po zkušenostech se s Vámi žádné dražby nikdy nezúčastním :-) Znovu tedy žádám o zrušení poplatku
k bodu 4. kopírujeme přímo z Vašeho emailu, který V8m byl odeslán 28.1.2020 v 01:13 PM:
Nenechte se odradit nákupem nemovitosti v dražbě, v případě Vaší nejistoty jsme Vám k dispozici s našimi službami (dle našich aktuálních Aukčních podmínek služby pro exekuční dražby).
Vše v rámci naší služby, kterou Vám poskytneme dle aktuálních Aukčních podmínek služby pro exekuční dražby.
k bodu 3.
Dle našeho názoru by právě uvedení našich jednotlivých odměn, mimořádných odměn, poplatků uvedených v emailu nebylo transparentní, jelikož našim klientům nabízíme více služeb a máme několik druhů odměn, jediné řešení by bylo umístit přímo do emailu celý ceník formátu A4, dovedete si to rozumně představit ? Právě uvedení ceny služby v před smluvní a smluvní dokumentaci je jediný transparentní a zcela srozumitelný způsob jak závazně informovat klienta. Zeptejte se dTestu, zda je ceník zavazující ? A dle jejich odpovědi uvidíte, že v žádném případě. Děkujeme
1. odpoved na bod 2 se nevztahuje k mé připomínce, prosím tedy o další pokus
2. odpoved na bod 3 - ano dovedu si velmi jednoduše představit, že na poplatek upozorníte v emailu tak jak jsem vysvětlil v mém předchozím příspěvku. Prosím tedy o Vaše vyjádření.
Dobrý den pane Sladký, zavazující je smluvní ujednání, proto má každá z našich služeb, své vlastní smluvní podmínky, se kterými klient souhlasí provedením registrace. Pokud by bylo upozorněno jen na poplatek např. v emailu, jak uvádíte, což logicky se jeví jako nejjednodušší cesta a laicky se Vám musí dát za pravdu, ale z hlediska následného právního nároku vzniká problém, jelikož klient může tvrdit, že byl v rámci emailu upozorněn pouze na poplatek, ale ne již na další naše odměny, které si nárokujeme při úspěšném nákupu v dražbě. Pokud by se realizoval Váš nápad s upozorněním na poplatek pouze v emailu, musel by tam být uveřejněn celý ceník, resp. úplně ideálně celá smlouva s popisem kdy na jakou odměnu vzniká nárok atd.... Dokážete si to představit ? Chápeme, že to vidíte z pozice spotřebitele, ale poté by opravdu nikdo nic nečetl, protože email by měl tolik informací, že by to skoro každého odradilo číst. Proto je vše uvedeno zcela jasně a zřetelně v před smluvní dokumentaci a v samotné smlouvě, tak jak toto potvrzuje judikatura OS v HK, která nám dala 100% za pravdu při soudním sporu v rámci jiné naší služby, kterou nabízíme na www.s-drazby.cz, avšak při stejném způsobu a formě uzavření smlouvy., Děkujeme za pochopení a za úhradu dlužného poplatku.
Dobrý den, umím si to představit velice jednoduše. Protože chci aby zákaznici byli s mými službami spokojeni, protože částka 5000 je naprosto nepřiměřená i v kontextu ostatních weů, je doslova ojedinělá a nečekaná (vím, že budete tvrdit něco jiného), uvedl bych tento poplatek okamžitě do prvního emailu který odesíláte, mnohem výraznější než je výzva k registraci. Tučnou výzvou k registraci se snažíte zákazníka co nejrychleji zaregistrovat, ale o poplatku v emailu není ani slovo. Vlastně bych takovýto poplatek za odeslání jednoho emailu ani nepožadoval, protože se dokáži živit něčím jiným, než nachtáváním lidí do předem připravené pasti.
Znovu - Můžete z emailu doložit že OPAKOVAŇE zdůrazňujete že pro klienty pracujete na základě aukčních podmínek?
Znovu - Neodpověděli jste na můj dotaz c7 , můžu požádat znovu?
Znovu prosím o zaslání návodu jak mohu svá data z Vašeho webu vymazat, nenašel jsem to
Nechci zde příliš filozofovat, ale kdysi jsem slyšel takovou pěknou odpověď na otázku “Co by mělo být smyslem života?” A odpověď zněla “být prospěšný společnosti”. Je na vás jestli si to uvědomíte. Nedělám si přiliš iluze, ale možná, až budete staří vám dojde kolika lidem jste ublížili.
Trvám na tom, že vaše chování je neslušné, že nejste schopni obstojně vysvětlit vaše chování, a že poplatek 5000 Kč je neoprávněný.
Společnost již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. Poplatek i nadále považujeme za neoprávněný, neboť spotřebitel o něm nebyl řádně informován.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.