Počet nahlášených stížností: | 342 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den,
ráda bych podala stížnost na nekalé jednání společnosti.
Přišla mi výzva k zaplacení registračního poplatku. Dne 27. 1. 2020 jsem se registrovala na portále - v domnění že se registruji na sreality, kde jsem dražbu vyhledala . O poplatku jsem nebyla absolutně vyrozuměna . Nebyla jediná zmínka, že bude něco třeba platit. V opačném případě bych žádnou registraci neprovedla. A dnes se při procházení nových emailů nestačím divit. Společnost po mně za "registraci" požaduje 5000 Kč.
Již jsem přes email odeslala informaci s žádostí o smazaní mé osoby z Vašeho portálu.
Děkuji.
Lucie Dlouhá
Registrace u společnosti s-drazby.cz
Odmítám hradit Vámi požadovaný poplatek "za registraci" - z registrace nebylo zřetelné , že je třeba něco hradit.
|
Tweet |
Než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitelkou a společností, má společnost povinnost informovat spotřebitelku o ceně. Podnikatel má povinnost spotřebitelku seznámit se službou a jejími hlavními vlastnostmi. Pokud tak neučiní, mohou být naplněny znaky klamavého opomenutí, jenž je nekalou obchodní praktikou, která je zákonem o ochraně spotřebitele zakázaná. Spáchá-li společnost přestupek dle § 24 odst. 1 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, může Česká obchodní inspekce udělit sankci až do výše 5 000 000 Kč. Podání podnětu k šetření je možné zde: https://www.coi.cz/podatelna/
Spotřebitelka by mohla namítat neplatnost přihlášky, neboť byla druhou stranou uvedena v omyl o rozhodující okolnosti.
Co se týče poplatku spojeného s registrací účtu, není na něj upozorňováno v registračním formuláři ani jinak. Informace o ceně je podstatnou náležitostí o které musí být spotřebitelka jasně informována v průběhu všech fází registračního procesu, resp. sdělování údajů společnosti, aby po ní mohla následně společnost tuto částku žádat. Sdělení o ceně skryté v ceníku či podmínkách se tak nejeví jako dostatečné informování spotřebitelky.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitelka možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Závěrem spotřebitelku upozorňujeme, že výše uvedené vyjádření k její stížnosti se vztahuje na situaci, kdy k registraci došlo před 26. 2. 2020. Společnost totiž na přelomu února a března provedla úpravu spočívající v tom, že informaci o ceně před tlačítko „Registrovat se“ doplnila.
Dobrý den paní Dlouhá, pokud jste měla "pocit", že se registrujete na portál sreality.cz, tak tento Váš pocit byl mylný, registrovala jste se na jiném webu. Pokud opravdu máte pocit, že nám nejste povinna uhradit námi požadovaný registrační poplatek, tak tento poplatek opravdu neplaťte a vyčkejme společně, až nám situace dovolí podat z naší strany návrh na vydání EPR, kdy Vám doporučujeme ve lhůtě podat všechny Vaše námitky, včetně zde tvrzených Vašich domněnek.
Dobrý den, předala jsem k prošetření na ČOI. Stojím za tvrzením, že Vámi požadovaný poplatek je neoprávněný. Hezký den Dlouhá
Dobrý den, přesně tak, udělala jste to správně, vyčkáme tedy na závěry ČOI.
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.