Počet nahlášených stížností: | 96 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 10 |
Smlouvu na pojištění č. 232420473 jsem požadoval vypovědět k 10.8.2017. Společnost smlouvu vypověděla až k 10.8.2018 s tím, že výpověď z mé strany nebyla doručena v 6 týdenní lhůtě před vypršením pravidelného ročního období. Společnost nyní požaduje doplatek celého ročního pojištění za období 10.8.2017-10.8.2018. Požadavek na zaplacení celého ročního pojistného v uvedeném období mi přijde nemorální a absurdní vzhledem k tomu, že společnost účelově ukončila smlouvu k datu až k 10.8.2018 (tedy až o rok později).
Komplexní pojištění privátního majetku
Očekávám zrušení požadavku na doplatek celoročního pojistného v období 10.8.2017-10.8.2018, případně snížení tohoto doplatku na nějakou rozumnou výpovědní dobu (v řádech 1-3 měsíců), ne doplatek za celý rok pojištění.
Vzhledem k tomu, že pohledávka Allianz vůči mé osobě byla prodána vymáhací společnosti, očekávám, že Allianz vyřeší tuto situaci tak, aby závazek mé osoby vůči této vymáhací společnosti byl také vyřešen.
|
Tweet |
Obchodní podmínky společnosti Allianz pojišťovna, a.s. (dostupné z: https://www.allianz.cz/file/45792/Pojistne_podminky_Allianz_MujDomov_CZ.pdf) na své str. 10 obsahují následující ujednání. Pojištění můžete ukončit např. výpovědí, a to ke konci pojistného období; v tomto případě je třeba, aby nám výpověď byla doručená nejpozději šest týdnů předtím; pokud dorazí výpověď později, zaniká pojištění ke konci následujícího pojistného období.
Pokud obchodní podmínky byly platně a řádně přiloženy ke smlouvě (k tomu blíže viz ustanovení § 1751 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník), pak se ukončení vztahu mezi spotřebitelem a pojišťovnou řídí tímto ujednáním. Podle našeho názoru se v řešené věci nejedná o tzv. překvapivé ujednání ve smyslu ustanovení § 1753 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Pokud by však o tzv. překvapivé ujednání šlo, bylo by vůči spotřebiteli neúčinné.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.
Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.