Počet nahlášených stížností: | 196 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
Dne 11.4 2020 jsem dala k opravě tlak. myčku OLEO-MAC. zakoupenou u spol. MOUNTFIELD. Dne 22.4 mi přišel email k vyzvednuti hotové zakázky s platbou 840Kč.Na provozovně 22.4 jsem šla do kolen. Tlak.myčka rozsypaná v krabici. Nikdo mě neinformoval o stavu situace. Oprava neprovedena z důvodu, že spol. nedodává náhradní díly. Nechápu proč výrobek převzali k právě!!!!Jen abych zaplatila za rozebrání.
Jedná se o tlak. myčku typ. PW110C. OLEO-MAC. Používaná tak dvakrát sezónně. Nechápu proč MOUNTFIELD prodává takové výrobky na pár použití.
Spol.Mountfield by měl prošetřit servisní službu v Ostravě Třebovicích proč vzala do opravy výrobek na který nemá náhradní díly. Mohla mě ušetřit této negativní zkušenosti na provozovnu MOUNTFIELD a nemusela platit zbytečně.
|
Tweet |
Placená oprava je smlouvou o díle, u které zhotovitel odpovídá za vady po dobu 2 let od převzetí díla, a to dle § 2618 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Vadné provedení opravy je spotřebitel oprávněn reklamovat a žádat bezplatnou nápravu v zákonné době maximálně 30 dní.
Pokud zhotovitel díla převezme zboží k opravě v určitém stavu, odpovídá v souladu s ustanovením § 2944 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, za poškození, ztrátu nebo zničení věci ten, kdo ji převezme za účelem splnění své povinnosti ze smlouvy. Není rozhodné, jak ke škodě došlo, jestli někdo porušil povinnost nebo ne, zda se tak stalo při vlastním plnění závazku nebo při přepravě či skladování věci. Upozorňujeme však, že dle § 1925 občanského zákoníku platí, že čeho lze dosáhnout uplatněním práva z vadného plnění (tj. v reklamačním řízení), toho se nelze domáhat z jiného právního důvodu (tj. např. z titulu náhrady škody).
Bylo-li v řešené věci zboží v podstatě rozebráno, aniž by bylo opraveno a aniž by bylo alespoň složeno do původního stavu, jedná se porušení povinnosti, která je uložena zhotoviteli. Objednavatel/spotřebitel má v takovém případě jednak nárok na reklamaci, jednak nárok na náhradu vzniklé škody (v rozsahu, který je popsán výše).
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.
Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.