Počet nahlášených stížností: | 23 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 23.3. 2020 jsem u společnosti šicí-centrum objednala různé šicí potřeby, celkem částka činila 1165 Kč (včetně doručení společností PPL), částku jsem zaplatila online platební kartou. Na email mi přišlo potvrzení objednávky i faktura. Po cca 14 dnech jsem se několikrát pokusila zkontaktovat společnost telefonicky, nakonec jsem se dovolala a dozvěděla se, že část věcí z objednávky stále nemají na skladě a musím vydržet, po neděli že přijde zbytek a objednávku odešlou (ráda bych doplnila, že pokud bych se neozvala já, o stavu své objednávky bych neměla žádnou informaci). Po další časové odmlce (cca 10 dnů) jsem opět snažila zkontaktovat společnost - tentokrát telefon nezvedala dva dny za sebou - a tak jsem se pokusila navázat komunikaci emailem s dotazem odstoupení od smlouvy. K dnešnímu dni (25.4. 2020) stále nemám jedinou odezvu. Rozhodla jsem se proto vyplnit a odeslat Odstoupení od smlouvy, kterou mají na internetových stránkách a zároveň napsat stížnost přes vás portál pro větší naději na úspěch.
1xjehla 130/705H/70-100 jersey Mix Organ 5ks [Kat.číslo: 20312] 39 Kč 1xcívka plastová CB do všech š.strojů [Kat.číslo: 5] 8 Kč 2xPolyesterové nitě návin 100m Gütermann univerzální [Kat.číslo: 440] 78 Kč 1xkrejčovské nůžky Mundial clasic 20,5cm [Kat.číslo: 5949] 699 Kč 20xtkalon keprovka*š.40mm bílý [Kat.číslo: 2794] 220 Kč
Ráda bych touto cestou získala zkontaktování se společností a následné vyřešení odstoupení od smlouvy včetně vrácení peněz.
|
Tweet |
Prodávající má povinnost dodat zboží. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen splnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 občanského zákoníku a na vrácení zaplacené peněžní částky. Oznámí-li spotřebitel prodávajícímu, že mu určuje dodatečnou lhůtu k plnění a že mu ji již neprodlouží, platí, že marným uplynutím této lhůty od smlouvy odstoupil.
Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Platil-li spotřebitel při nákupu přes internet platební kartou a obchodník nedodá objednané zboží, může spotřebitel využít bankovní nástroj zvaný chargeback. S jeho pomocí lze za určitých podmínek získat peníze zpět. Spotřebitel by měl co nejdříve kontaktovat svou banku s žádostí o provedení zpětné platby. Žádost je vhodné podpořit relevantními dokumenty, například kopií komunikace s obchodníkem atd.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost se obrátit na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Pokud podnikatel neposkytne České obchodní inspekci součinnost, má tento úřad možnost udělit podnikateli pokutu za přestupek. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese: www.adr.coi.cz
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.