Počet nahlášených stížností: | 127 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 4 |
Dobrý den, máme zaplacenou zálohu na dovolenou s odletem 2.5. Již týden urguji cestovku o voucher. Nicméně ta mi již dvakrát mailem odpověděla, že zájezd zatím od dodavatelské cestovky (Blue sky travel) zrušen nemá a tak že mi nemůže odpovědět jak dál postupovat, případně vystavit voucher. Do 29.4. mám podle smlouvy doplatit zbytek ceny zájezdu, což mi připadá vzhledem k současné situaci nesmysl. Z médií jsem se dozvěděl, že zákon “ Lexvoucher” byl již podepsán, proto se divím cestovní kanceláři že” děla mrtvého brouka”. Myslím, že jediným důvodem je snaha CK dostat doplatek od co nejvíce osob, aby mohla přežít co nejdéle. Nechci být jejím sponzorem, když vím že nikam odletět nemůžeme ( zájezd je do Thajska). Zároveň si však uvědomuji, že pokud poruším smluvu a nezaplatím doplatek, může mě to stát pokutu. Vzhledem k rychle se blížícího posledního termínu možnosti zaplacení doplatku jsme již značně nervozní co s tím.
Letecký zájezd od 2.5. Do Tajska
Voucher v hodnotě zálohy, nebo vrácení peněz
|
Tweet |
Je-li nepochybné, že v době, kdy by měl zájezd proběhnout v době, bude stále nařízením vlády zakázáno občanům ČR vycestovat do zahraničí, nebo v době, kdy je daná destinace zasažena pandemií nemoci COVID-19, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy a vrácení celé zaplacené částky (tj. bez storno poplatků).
Pokud k takovému odstoupení od smlouvy dojde, zaniká podle našeho názoru i povinnost doplácet doposud neuhrazenou kupní cenu v termínech, které byly původně sjednány a které následují až po odstoupení spotřebitele od smlouvy o zájezdu.
Ohledně formy, ve které má být kupní cena spotřebiteli vrácena, platí následující. V nedávné době vešel v platnost zákon č. 185/2020 Sb., o některých opatřeních ke zmírnění dopadů epidemie koronaviru označovaného jako SARS-CoV-2 na odvětví cestovního ruchu. Zavedena byla tzv. ochranná doba. Zákonná úprava stanoví, že zájezdy s termínem zahájení od 20. února do 31. srpna 2020 mají speciální režim. Novinkou je vydávání poukazů na jiný zájezd, které je možné nabízet klientům místo vrácení peněz za zrušený zájezd. Pokud dojde v tomto období ke zrušení zájezdu z důvodu mimořádných či neočekávaných okolností v místě pobytu nebo cesty, má cestovní kancelář možnost místo vrácení peněz vystavit zákazníkovi poukaz na jiný zájezd nejméně v hodnotě původního zájezdu.
Po dobu trvání ochranné doby spotřebitel nemá možnost požadovat vrácení peněz za zrušený zájezd. Po předložení vystaveného poukazu je však oprávněn požádat cestovní kancelář o nabídnutí náhradního zájezdu ve stejné nebo vyšší kvalitě. Pokud mu cestovní kancelář nevyhoví a zájezd do 30 dnů neposkytne, musí zákazníkovi vrátit peníze. Pokud spotřebitel nepožádá cestovní kancelář o náhradní zájezd nebo nevyužije její nabídky jiného zájezdu, vrátí mu cestovní kancelář veškeré uhrazené platby, a to nejpozději do 14 dnů od skončení ochranné doby. To znamená do 14. září 2021. Možnost vrácení kupní ceny ve formě voucheru však nic nemění na tom, že hodnota voucheru musí odpovídat (již uhrazené) kupní ceně zkrácené pouze o takový stornopoplatek, jehož výše je v souladu s obecně závaznými právními předpisy a smluvním ujednáním.
Více informací najdete též v našich článcích dostupných z:
https://www.dtest.cz/clanek-7953/koronavirus-a-ruseni-zajezdu
a
https://www.dtest.cz/clanek-8002/na-co-mate-nove-pravo-pri-zruseni-zajezdu-kvuli-pandemii
Dále je možné informace dohledat na webu Ministerstva pro místní rozvoj. Dostupné z:
https://www.mmr.cz/cs/ministerstvo/vsechna-opatreni-a-pomoc-mmr-pri-pandemii-covid-19/cestovani-v-dobe-koronaviru
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.
Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.