Počet nahlášených stížností: | 90 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 25.4.2020 jsem si objednala přípravek Antiparasit kuru,ale nechci,aby jste mi posílali nějaké reklamy na jiné produkty zbytečně mně tím obtěžovali.
Špoková
Odstranit reklamy.
|
Tweet |
Podnět Úřadu pro ochranu osobních údajů může podat každý, kdo se cítí obtěžován zasíláním elektronické reklamy, popřípadě obchodních sdělení.
Problematika zasílání nevyžádané elektronické reklamy je upravena v zákoně č. 40/1995 Sb., o regulaci reklamy, v platném znění, jakož i v zákoně č. 480/2004 Sb., o některých službách informační společnosti, v platném znění. Zatímco zákon č. 40/1995 Sb. se vztahuje na reklamu obecně, tak zákon č. 480/2004 Sb. se zabývá obchodními sděleními, která jsou šířena elektronicky. V souladu s § 7 tohoto zákona je třeba k elektronickému šíření obchodních sdělení splnit jednu z následujících podmínek:
Prodejce musí mít souhlas osoby, které jsou obchodní sdělení zasílána.
Prodejce získá e-mailovou adresu v souvislosti s prodejem výrobku nebo poskytnutím služby a umožňuje spotřebiteli jednoduchým a bezplatným způsobem vyjádřit se zasíláním obchodních sdělení nesouhlas i v rámci každé jednotlivé zprávy. Pokud daná osoba nesouhlas vyjádří, tak musí prodejce zasílání reklamy ukončit.
Zasílání obchodních sdělení elektronickou poštou je zcela zakázáno v těchto případech:
obchodní sdělení není zřetelně a jasně označeno jako obchodní sdělení,
odesílatel skrývá nebo utajuje svojí totožnost, nebo
je zasláno bez platné adresy, na níž by mohl adresát odpovědět, že si zasílání obchodních sdělení nepřeje.
Podání by mělo směřovat k Úřadu pro ochranu osobních údajů, Pplk. Sochora 27, 170 00 Praha 7, tel. +420 234 665 555, www.uoou.cz.
Úřad pro ochranu osobních údajů nemůže zasáhnout proti odesílateli, který sídlí mimo země EU. Proti takové nevyžádané elektronické reklamě se tedy musí spotřebitel především chránit sám prostřednictvím spamových filtrů provozovatelů internetové pošty.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.