Společnost


OKAY Holding a.s. (OKAY s.r.o.; JENA - nábytek, s.r.o.)

Počet nahlášených stížností:371
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:2
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

52%
48%
Toto skore je založeno na 136 stížnostech.

#41773Klamání zákazníka

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 14 dnů 5 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
27.04.2020, před 5 lety

Lukáš Staňo

Znění stížnosti

Na portálu společnosti Okay.s.r.o jsme si vybrala TV Panasonic TX-58EX703E za cenu 8 999kč. Takto jsem učinila 27.4.2020 v 10:13 hod. objednávka byla přijata, byla zaplacena přes účet. Tudíž jsem se chtěla ujistit o potvrzení objednávky, ale zjistila jsem, že objednávka byla stornována, že TV již není. Jsem proto velmi rozlobená, jelikož i v tuto dobu v 17:15 je stále TV na stránkách tohoto elektra. I když jsem komunikovala s asistentkou tohoto prodejce, jak je možné, že televize je stále ještě na portále. Řekla, že neví, proto jsem se jí ptala, kdy mi převedou na účet mé peníze? Na to mi odpověděla, že musím vyplnit email s číslem účtu. Toto také nechápu, jelikož peníze přijdou přeci na stejný účet ze kterého jsem je poslala. Tímto jednáním kdy jsem nucena čekat na peníze a nemohu si tak objednat jinou TV

Děkuji Pilařová


Požadované řešení

Napomenutí prodejce a kompenzaci za to,že musím čekat na své peníze i když prodejce věděl ,že TV už nemají a přesto chtěl peníze poslat na účet


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
27.4.2020 18:13, před 5 lety

Byla-li platně uzavřena kupní smlouva, mají strany povinnost plnit. Spotřebitel je tedy povinen uhradit kupní cenu za zboží, prodávající je povinen naopak dodat spotřebiteli zakoupené zboží. Nemožnost plnění (§ 2006 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník) nenastává tehdy, lze-li dluh splnit za ztížených podmínek a s většími náklady. Je nutno důsledně odlišovat pouhou „obtížnost“ plnění od jeho skutečné „nemožnosti“, resp. „nesplnitelnosti“. Vyšší nákladnost plnění totiž nic nemění na tom, že dluh je i nadále splnitelný. Pokud nenastane nesplnitelnost/nemožnost plnění, je prodávající povinen dodat spotřebiteli zboží, které je předmětem kupní smlouvy, kterou spolu platně uzavřeli. Zásadně není možné odstoupit platně od smlouvy pouze proto, že prodávající zboží právě "nemá na skladě". Prodávající má povinnost zboží dodat ve sjednaném termínu, byť by mu toto dodání mělo způsobit větší náklady a obtíže.

Přísnější odlišení nemožného a na druhé straně možného, byť namáhavějšího plnění je v občanském zákoníku podtrženo i tím, že je zakotvena výslovná úprava změny okolností a narušení smluvní rovnováhy (tzv. hardship dle § 1765). Právě skrze tuto konstrukci zvlášť hrubého nepoměru pramenícího z enormního nárůstu nákladnosti plnění je možno reagovat na situace obtížného, ale stále ještě možného plnění.

Co se týče změkčení dopadu celého ustanovení § 2006 občanského zákoníku, nebrání se stranám ujednat mírnější úpravu, která by zánik dluhu přivodila i v situacích, které by jako striktně pojímaná nesplnitelnost kvalifikovány nebyly. Nicméně v situaci, kdy by byla tato možnost sjednána pouze v obchodních podmínkách, máme za to, že takové pravidlo je patrně nutné vyhodnotit ve vztahu ke spotřebiteli jako překvapivé ve smyslu ustanovení § 1753 občanského zákoníku. Pokud by bylo takovéto smluvní ujednání obsažené pouze v obchodních podmínkách kvalifikováno jako překvapivé, bylo by pro spotřebitele neúčinné. Spotřebitel by se tak mohl domáhat plnění za původně sjednanou cenu, v původně sjednaném termínu. S případným vrácením peněz musí spotřebitel výslovně souhlasit. Pokud tak učiní, zaniká závazek dohodou stran.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
10.6.2020 23:26, před 5 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.