Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Navazuji na dotaz - Jednací číslo Vašeho dotazu je 62017/NŠ a doufám, že je tato stránka propojena s poradnou dTestu.
Rádi bychom podali stížnost na CK RideClub s.r.o., která celé naší skupině neoprávněně ponížila kauci o 6400 Kč (8x 800 Kč) za rušení nočního klidu, které neproběhlo a v rámci zájezdu BigSnowJam Rock Ride s námi nebylo ani komunikováno.
Po návratu nám bylo oznámeno SMSkou.
S CK jsme komunikovali emailem a stržení reklamovali, ale odvolávají se na obchodní podmínky (www.bigsnowjam.cz/podminky).
Prosíme o pomoc a předem děkujeme
BigSnowJam Rock Ride 2020 / 6.3.-15.3.2020
Vrátit na účet zbytek kauce 8x 800 Kč, která byla neoprávněně ponížena.
|
Tweet |
Pokud je spotřebiteli, byť v souvislosti s jeho údajným nekorektním jednáním, účtována určitá částka za porušení jeho smluvní povinnosti, jedná se o smluvní pokutu ve smyslu ustanovení § 2048 a násl. zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.
Pokud je ujednání o smluvní pokutě obsaženo v obchodních podmínkách (zde pouze podotýkáme, že ve veřejně přístupných obchodních podmínkách společnosti dokonce takové ujednání vůbec není), pak dle nálezu Ústavního soudu, sp. zn. I. ÚS 3512/11, platí, že v rámci spotřebitelských smluv ujednání zakládající smluvní pokutu zásadně nemohou být součástí tzv. všeobecných obchodních podmínek, nýbrž toliko spotřebitelské smlouvy samotné. Pokud je ujednání o smluvní pokutě pouze součástí obchodních podmínek, tak je ve vztahu ke spotřebiteli překvapivé a pro něj neúčinné.
To znamená, že v řešené věci se společnost nemůže při účtování smluvní pokuty odkazovat na své obchodní podmínky (i kdyby v nich ustanovení o smluví pokutě bylo). Nemá-li společnost k účtování smluvní pokuty právní základ, měla by spotřebiteli částku, o kterou pokrátila jeho kauci, neprodleně vrátit.
Nevrátí-li společnost spotřebiteli prostředky, které mu náleží, mohlo by se ze strany společnosti jednat o tzv. bezdůvodné obohacení. Dle ustanovení § 2991 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, má ten, kdo se na úkor jiného bez spravedlivého důvodu obohatí, povinnost ochuzenému vydat, oč se obohatil.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.
Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.