Počet nahlášených stížností: | 1366 |
Z toho za letošní rok: | 8 |
Stále v řešení: | 35 |
Objednal jsem kompletní vybavení kuchyně (č.o 122 196 455). Nejprve se čekalo na dodání myčky u které se termín dodaní stále o týdny prodlužoval. Jelikož už se nedalo čekat, řekl jsem ať odešlou zbytek objednávky. Ta měla být doručena včetně výnosu do bytu v pátek 17.4. Z ničeho nic 16.4 volal dopravce, že je "u nás" ať si to jdu odnést. Poté co jsem řekl, že byl objednán výnos řekl, že žádný není. Snažil jsem se tedy aby doručil zboží v jiný čas, kdy budu doma. Dopravce řekl "už sem znova nejedu" na to jsem reagoval, ať tedy zboží vrátí a objednal jsem si zboží jinde (Datart - úplně opačný přístup.
Během následujícího víkendu se zboží vrátilo na sklad Alzy a zde nastal další problém. Z ničeho nic v mém uživatelském účtu vidím, že je zboží poškozené a že se vše prověřuje. Po několika emailech proč mám čekat na svoje peníze mi bylo oznámeno (23.4), že jsou peníze odeslány. Dnes 28.4 stále nic nepřišlo a Alza tvrdí, že se všechno musí prověřit u příslušného oddělení.
Nechápu proč bych měl čekat na vyřízení reklamace poškození zboží které jsem nikdy ani fyzicky neviděl a jde čistě o jejich problém (asi řidič neunesl, že zboží nakládal a vykládal navíc a tom jsem však již psal)
poškození :
sporák - Odřený, poškrábaný
lednice - Proražená zadní strana
Lednice s mrazákem ETA 138590010 Sporák BEKO FSE 57300 GX Myčka ETA 339290010 Digestoř ELECTROLUX LFU215X
Vrácení peněz, omluva, kompenzace
|
Tweet |
Součástí smluvního ujednání je obvykle i způsob, čas a místo plnění. Zaváže-li se podnikatel k tomu, že spotřebiteli dodá zboží ve smluvený termín s výnosem do bytu, a tento svůj závazek nedodrží, nemá spotřebitel povinnost přijímat zboží před tímto sjednaným termínem a způsobem, který nebyl sjednán (bez výnosu do bytu). Pokud spotřebitel odmítne toto předčasné dodání neznamená to, že prodávajícímu zaniká povinnost zboží dodat v původně sjednaném termínu. Pokud prodávající zboží nedodá ve sjednaném termínu a ani v přiměřené lhůtě, kterou spotřebitel prodávajícímu může v souladu s ustanovením § 1978 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, poskytnout i mlčky, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy.
Prodávající má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Zadržovat peněžní prostředky spotřebitele s poukazem na to, že probíhá šetření o poškození zboží, které nikdy neměl spotřebitel v držení, je nestandardní. Toto odůvodnění není dostatečné a pokud by prodávající pokračoval v nedůvodném zadržování peněžních prostředků spotřebitele, mohlo by se jednat o tzv. bezdůvodné obohacení. Dle § 2991 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, má ten, kdo se na úkor jiného bez spravedlivého důvodu obohatí, povinnost ochuzenému vydat, oč se obohatil.
Nebude-li komunikace se společností vést k vrácení kupní ceny, může spotřebitel společnost vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.