Společnost


O2 Czech Republic a.s.

Počet nahlášených stížností:1247
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:5
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

61%
39%
Toto skore je založeno na 342 stížnostech.

#41807Zrušení domény o2active a quick

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 28 dnů 19 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
28.04.2020, před 5 lety

Vladimír Kubeš

Znění stížnosti

Dobrý den,
> > Prosím mnoho let jsem používal svoji e-mailovou adresu a schránku:
> > vlkubes@quick.cz a jí přidružená danka.k@quick.cz tato adresa byla
> > již v minulosti převedena na vlkubes@O2active.cz a fungovala do
> > minulého týdne
> >
> > Dnes jsem zjistil že schránka Freemail.cz již není vůbec přístupná,
> > adresa se jeví jako neexistující. Dotazem v O2 jsem se dozvěděl že
> > služba O2active byla zrušena bez náhrady a bez předchozího
> upozornění!!!!!!!!
> > Co se stalo ale s daty ve schránce (adresy, odkazy atd.) mi
> > nedokázal nikdo odpovědět.
> >
> > Prosím o ověření zda byla doména skutečně zrušena a v případě že se
> > tak stalo kdo má řešit stížnost na obsah zrušených schránek.
> >
> > Děkuji za autorizovanou odpověď.
> >
> > Kubeš Vladimír
> > vkubes@selfnet.cz
> > Mob: 737989008


Produkt

e-mailová schránka quick, později o2active


Požadované řešení

odpověď firmy O2 - provozovatele domény o2active a jejích e-mailových schránek


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
5.6.2020 16:33, před 5 lety

V řešené věci patrně došlo ke smazání dat, které měl spotřebitel uložené ve své e-mailové schránce, poskytované pravděpodobně bezplatně na volně dostupné webové stránce. Toto jednání by se dalo kvalifikovat jako způsobení nemajetkové újmy. Dle ustanovení § 2951 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, však platí, že nemajetková újma se odčiní přiměřeným zadostiučiněním, které se poskytuje zásadně v penězích (není-li možné uvést věc do předešlého stavu). Z ustanovení § 2894 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, vyplývá, že nemajetková újma je nahraditelná jen v případech, kdy je tak sjednáno mezi stranami konkrétní dohody, případě smlouvou ve prospěch třetího, a dále v případech, kdy tak stanoví zvlášť zákon. V tomto případě zákonná úprava na náhradu nemajetkové újmy nepamatuje.

Co se týká náhrady majetkové újmy je klíčové, co bylo mezi stranami ujednáno. Bez znalosti smluvního ujednání není možné dovozovat porušení smluvní povinnosti. Dle ustanovení § 2896 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, však platí, že oznámí-li někdo, že svoji povinnost k náhradě újmy vůči jiným osobám vylučuje nebo omezuje, nepřihlíží se k tomu. Učiní-li to však ještě před vznikem újmy, může být takové oznámení posouzeno jako varování před nebezpečím.

Co se týká osobních údajů, je provozovatel webu pravděpodobně v postavení správce osobních údajů ve smyslu čl. 4 odst. 7 Nařízení GDPR. Jednotlivá technická a organizační opatření, které je správce povinen přijmout k zabezpečení ochrany osobních údajů, jsou vymezena v § 46 zákona č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů. Úprava vychází z Nařízení GDPR a ze Směrnice 2016/680. Tato opatření mají zamezit přístupu neoprávněných osob k osobním údajům, změně, zničení, ztrátě, neoprávněnému přenosu nebo jinému zneužití těchto údajů. Zavedení organizačních opatření předchází vždy analýza rizik, ze které vyplynou požadavky na posílení zabezpečení v jednotlivých oblastech. Zákon č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů, dále upravuje zvláštní požadavky na technická a organizační opatření při automatizovaném zpracování osobních údajů, při kterém se objevují specifická rizika. Orgánem, který provádí dozor na úseku ochrany osobních údajů je Úřad pro ochranu osobních údajů (viz www.uoou.cz); úřad pro ochranu osobních údajů je nezávislým dozorovým úřadem ve smyslu čl. 51 a 52 Nařízení GDPR. Má-li spotřebitel za to, že došlo k porušení povinností, které jsou správci (či zpracovateli) uloženy, může podat podnět k prošetření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
13.6.2020 18:36, před 5 lety

Dobrý den, pane Kubeši,



dle provedené kontroly jsme Vás již informovali, že e-mailová schránka vlkubec@o2active.cz zrušena nebyla. Z důvodu podezření na únik přihlašovacích údajů byla e-mailová schránka dne 24.4.2020 umístěna do karantény. Na základě Vaší žádosti z 28.4.2020 byla e-mailová schránka z karantény vyjmuta společně se změnou hesla.

Situaci považujeme za vyřízenou.

S pozdravem

Lucie Zolichová
Guru pro Social media, O2

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
26.7.2020 13:19, před 4 lety

Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
26.8.2020 09:25, před 4 lety

Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.