Počet nahlášených stížností: | 1034 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
dne 28. 4. 2020 jsem cestoval vlakem, společnosti České dráhy a.s., ze Zlína do Brna. Studuji v Brně. Koupil jsem si tedy přes mobilní aplikaci České dráhy studentskou jízdenku ze stanice Zlín-střed (odjezd v 15:20) do stanice Brno-hlavní nádraží (příjezd v 17:24) s přestupem v Otrokovicích (odjezd v 15:44).
Při jízdě ve vlaku z Otrokovic do Brna mě přišel zkontrolovat průvodčí (osobní číslo 50660). Řekl mi, že mám neplatnou průkazku, že pro využití slevy na studentské jízdné musím mít buď ISIC anebo studentský průkaz (oranžová kartička). Já jsem měl pouze průkaz studenta VUT, který byl platný a byl vydán přímo od školy, kde studuji. Vysvětlil jsem mu tedy, že stávající studentský průkaz (oranžová kartička) mám od konce března propadlý a vzhledem k opatřením, které vydala vláda na omezení šíření koronaviru jsem si nemohl zajít do školy potvrdit nový průkaz, ani jsem se nemohl jít vyfotit na novou průkazku. Chyba tedy nenastala mojí vinou. Průvodčí to nerespektoval a začal mi vyhrožovat, že jestli to okamžitě nezaplatím, tak na mě zavolá policajty a budu platit pokutu za zpoždění vlaku.
Nezbylo mi tedy nic jiného, než pokutu zaplatit. Navíc výsledný, mnou zaplacený, poplatek neodpovídal 75% doplatku do plného jízdného, ale bylo to víc. Studentské jízdné mě stálo 29 Kč (25 % z ceny plného jízdného) a doplácel jsem 184 Kč. Doplácel jsem tedy do původní plné jízdenky 158,6 %. Podotýkám, že jsem nedostal pokutu, celá částka byla doplatek do plného jízdného.
Byl bych rád, kdyby se tato situace vyřešila, vzhledem k okolnostem, kladně a já dostal nazpět svých 184 Kč, které jsem neprávem zaplatil.
S pozdravem
Adam Podešva
České dráhy a.s., vlak R 806 Moravan (odjezd z Otrokovic 28. 4. 2020 v 15:44), osobní číslo průvodčího: 50660
Chtěl bych vrátit neprávem zaplacenou pokutu ve výši 184 Kč.
|
Tweet |
Na základě dohody se společností České dráhy, a.s. (ČD), informujeme, že vzhledem k právní úpravě v oblasti železniční přepravy je pro vyřešení Vašeho požadavku nutné oslovit přímo dopravce ČD na kontaktech uvedených dále.
Vaši případnou stížnost, podnět či požadavek související s přepravou cestujících lze podat elektronicky prostřednictvím Kontaktního formuláře na https://www.cd.cz/kontaktni-formular/ nebo písemně na adrese: České dráhy, a. s., stížnosti, P. O. Box 24, 110 15 Praha 1. Stížnosti vyřídí ČD do jednoho měsíce, v odůvodněných případech do tří měsíců. O výsledku šetření budete informováni zasláním vyrozumění na Vámi uvedenou e-mailovou nebo poštovní adresu.
Zároveň je na stránce www.cd.cz, v sekci „Čím se řídíme“, možné seznámit se s přepravními podmínkami, zejména právy plynoucími z uzavřené přepravní smlouvy – nákupu jízdenky. Podrobnosti lze získat na https://www.cd.cz/info/cim-se-ridime/-25808/“