Společnost


Alza.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:1367
Z toho za letošní rok:9
Stále v řešení:36
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

69%
31%
Toto skore je založeno na 305 stížnostech.

#41859Reklamace řemínku u chytrého náramku

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 3 dny 4 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
29.04.2020, před 5 lety

Vojtěch Šebesta

Znění stížnosti

Dobrý den,
dne 29.4.2020 jsem na pobočce Alzy v Karlových Varech reklamoval dva náramky MiBand 3 respektive řemínky, které samotný přístrojek drží. Při reklamaci mě zarazily dvě věci: první, že jsem musel krom samotného řemínku přiložit i samotné zařízení, vada je pouze na náramku, je způsobena vadou materiálu, ale display s tím nemá co dělat, jsou to dvě oddělitelné části, jako telefon a nabíječka. Dle mého názoru, by k reklamaci měl stačit pouze řemínek, nikoli i "chytrá" část náramku.
A druhá věc, že mi prodejce na prodejně řekl, že to stejně zamítnou, že je to spotřební zboží. Ano je, ale mám na něj záruku dva roky, tak bych byl rád, aby toto spotřební zboží dva roky (minimálně) fungovalo. Tím mi ale naznačil, že budu já a přítelkyně měsíc bez náramku, který mi stejně vrátí rozbitý.


Produkt

Reklamoval jsem 2* MiBand 3.


Požadované řešení

Aby alza při reklamaci chtěla jen rozbitou část, nikoli i něco, co s vadou nesouvisí. Také, aby má reklamace byla uznána.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
30.4.2020 12:06, před 5 lety

Je-li možné provést v rámci reklamačního procesu odborné šetření, expertizu atp., ohledně reklamované vady na určité části výrobku, aniž by byla objektivně dána potřeba využít při tomto šetření i další části výrobku, není spotřebitel povinen dodávat prodávajícímu i zbylé části výrobku.

Je tomu tak proto, že po dobu reklamačního šetření by bylo spotřebiteli nedůvodně zamezeno využívat zbylé, funkční části výrobku, jejichž fyzická přítomnost u prodejce není k posouzení vady nutná. Tímto jednáním by se mohl prodávající dopustit tzv. bezdůvodného obohacení, jelikož by věc zadržoval bez právního důvodu. Jsou-li však všechny části zboží objektivně nutné pro vyřízení reklamace, je spotřebitel povinen odevzdat toto zboží v celku.

Projeví-li se vada na řemínku od hodinek v místě, u kterého není nutné k posouzení reklamace přikládat i "tělo" hodinek (tj. jinde než tam, kde je řemínek uchycen k samotným hodinkám), nejeví se nám, i s ohledem na výše uvedené, nutné přikládat k reklamaci i "tělo hodinek".

Zamítnout reklamaci s odůvodnění, že se jedná o spotřební zboží, je samozřejmě nepřípustné. Jelikož šlo však pouze o komunikaci mezi spotřebitelem a zaměstnancem, který zboží přijímal, ještě před vyřízení reklamace, doporučujeme spotřebiteli vyčkat na konečný verdikt reklamačního procesu. Ten totiž může být nakonec pro spotřebitele příznivý.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
1.6.2020 21:03, před 5 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.