Počet nahlášených stížností: | 8 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Koupený kočárek X-Lander začal během prvního půl roku používání významně rachtat – konkrétně jeho přední kolečka. Obrátili jsme se proto na prodejce, u kterého jsme problém reklamovali. S první reklamací jsme uspěli, s dalšími už byl problém. Průběh reklamací byl následovný:
1. reklamace
Reklamace byla uznaná (servis).
2. reklamace
Reklamace byla zamítnuta - Nebyla shledána závada. Bylo provedeno, cituji prodejce: "kočárek (kolečka) byla v rámci tohoto reklamačního řízení očištěna, seřízena a utáhnuta“. Tato skutečnost v protokolu zapsána není, nicméně máme od prodejce v emailu potvrzené, že nám tento zákrok do protokolu dopíší.
3. reklamace
Problém s rachtáním koleček se stále projevuje, byla nám nabídnuta výměna dílu koleček za nový pár a uzavření reklamace jako neuznané. Kolečka jsme na základě rady s dTestem odmítli a požádali jsme o odstoupení od smlouvy. Bylo nám sděleno, že nárok na odstoupení od smlouvy nemáme.
Emailovou dokumentaci a videozáznam závady můžeme doložit.
Značka kočáru: X lander, Typ: X move
Vzhledem k tomu, že se na kočárku/kolečkách vyskytuje stále stejný problém a se společností Malvel s.r.o. se dohadujeme o tom, zdali máme / nemáme nárok na uznání dílčích reklamací, rozhodli jsme se odstoupit od kupní smlouvy. I přes snahu společnosti Malve s.r.o. napravit problém s kolečky ztratil výrobek bohužel naší důvěru. Jedná se totiž o výrobek, který by měl svému uživateli bezproblémově sloužit po dobu několika let a pokud se některé problémy nedaří poněkolikáté odstranit, vnímáme to jaké významné riziko.
|
Tweet |
Uplynulo-li od převzetí zboží více než 6 měsíců, musela by v případě soudního sporu spotřebitelka prokázat, že zboží bylo vadné při převzetí. Pokud tedy bylo rozhodnuto o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitelka se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitelka právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože její reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitelka právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znaleckého posudku). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.