Počet nahlášených stížností: | 1232 |
Z toho za letošní rok: | 2 |
Stále v řešení: | 13 |
29.04.2020 jsem okolo třech ráno provedl změnu adresy doručení a bylo mi to následně @ potvrzeno. Výpis ze sledování:
30.4.2020 8:55 Zásilku budeme doručovat na novou adresu.
30.4.2020 10:03 Vykládka na ParcelShopu
30.4.2020 10:07 Zásilku jsme doručili na Parcelshop.
Jakto že zásilka skončila ve Frýdlantu místo v Ostravě? Navíc v nějakém ParcelShopu místo na původní adrese před změnou? Šoféra nebylo několikrát možné kontaktovat, odmítal příjmout hovor a pak mi to hlásilo, že šofér má už po směně.
Je to dárek na neděli 03.04.20 tak se tam musí zajet autem. Jak si to představují že platím drahé přepravné a musím si proto zajet na vlastní náklady přes 40 km tam a 40 km zpět? Jaká bude kompenzace za benzín, čas strávený cestováním, mobilní hovory (42.- Kč) zjišťováním u PPL kde je vlastně zasilka? To že jsou nespolehlivý vím a vyhýbám se jim. Tentokrát eschop jinou možnost přepravy nenabizí a taky to tak dopadlo.
Zlatá Česká posta. Balíky mi doručuje pravidelně mezi 9:00 a 9:30 hod., ráno dojde @ a sms o doručování a 10 minut předem volá šofér že už tu bude, jestli jsem doma.
Kompenzace za benzín, mobil, čas.
|
Tweet |
Pokud nebyla služba poskytnuta nebo nebyla poskytnuta ve sjednané kvalitě, je vhodné uplatnit reklamaci. Při uplatnění reklamace může spotřebitel žádat řádné poskytnutí služby, přiměřenou slevu, případně může od smlouvy odstoupit, pokud vadné plnění ze strany podnikatele bylo podstatným porušením smlouvy (pokud se dá předpokládat, že by spotřebitel smlouvu neuzavřel, věděl-li by o porušení smlouvy).
Pokud však smlouvu o přepravě uzavíral se společností prodávající, je za včasné doručení zboží odpovědný právě on, protože povinnost dodat zboží je dle českého práva splněna dojitím zboží do místa dodání, tj. standardně do bydliště spotřebitele. Prodávající je v takovém případě také oprávněn uplatnit reklamaci u svého smluvního partnera, pokud služba nebyla poskytnuta v souladu se smlouvou.
Co se týká náhrady škody, dle § 2913 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, platí, že poruší-li strana povinnost ze smlouvy, nahradí škodu z toho vzniklou druhé straně. Škoda se nahrazuje uvedením do předešlého stavu. Není-li to dobře možné, anebo žádá-li to poškozený, hradí se škoda v penězích. Máme za to, že spotřebitel může po společnosti žádat i náklady spojené s dopravou do tzv. parcelshopu. Pro výpočet náhrady za používání motorových vozidel se, pro absenci právní úpravy v oblasti spotřebitelského práva, používá analogicky předpisů pracovního práva. V těch se stanoví, že sazba základní náhrady za 1 km jízdy činí nejméně u osobních silničních motorových vozidel 4,20 Kč (viz § 1 písm. b) vyhlášky č. 358/2019 Sb.). Upozorňujeme však, že dle § 1925 občanského zákoníku platí, že čeho lze dosáhnout uplatněním práva z vadného plnění (tj. v reklamačním řízení), toho se nelze domáhat z jiného právního důvodu (tj. např. z titulu náhrady škody).
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.