Počet nahlášených stížností: | 99 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
dne 16.3.2020 jsem objednala v internetovém obchodě Huglo.cz respirační masky s filtrem (5 ks), číslo objednávky 750077 za cenu 1059,-kč plus 58,-kč za pojištění zásilky a balné. Dne 23.4.2020 objednané zboží bylo doručené na uvedenou mnou adresu kurýrem firmy PPL. Kvalita masek se mi nelibí a chtěla bych vrátit. V obchodních podmínkách tento obchod uvádí, že kupující má právo odstoupit od smlouvy bez udání důvodu ve lhůtě čtrnácti dnů ode dne převzetí zboží. Psala jsem dvakrát email, ale nikdo neodpovídá.
Prosím poraďte, co mám dělat v této situaci?
Předem děkuji za odpověď.
Respirační maska s filtrem, 5 kusů
Chci zboží vrátit zpět a zaroveň vrátit peníze.
|
Tweet |
Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 písm a) zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.
V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.
Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.
Pokud bude podnikatel nadále v prodlení, doporučujeme spotřebiteli, aby mu zaslal tzv. předžalobní výzvu dle ustanovení § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád, a vyzval ho k plnění ve lhůtě, která nesmí být kratší než 7 dnů před případným podáním žaloby k soudu.
Spotřebitel by tedy měl podnikateli sdělit, že odstupuje od smlouvy ve lhůtě 14 dnů od převzetí zboží a následně mu zboží zaslat na pobočku. Není-li spotřebiteli známa adresa pobočky, lze zboží zaslat i na adresu sídla společnosti.
Uplynula-li již 14 denní lhůta pro odstoupení bez udání důvodu, může spotřebitel vůči podnikateli uplatnit práva z vadného plnění. Pokud věc nemá deklarované nebo sjednané vlastnosti, může kupující v rámci uplatněné reklamace požadovat dle § 2169 občanského zákoníku primárně dodání nové věci bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené. Pokud je ale možné věc jednoduše opravit nebo vyměnit nějakou její součást bez zbytečného odkladu, mají tyto způsoby vyřízení reklamace přednost. Jestliže není možná ani jedna z uvedených variant, má kupující právo od smlouvy odstoupit. Rovněž je možné žádat přiměřenou slevu.
V řešené věci se spotřebitel, s ohledem na povahu vady, může dožadovat
- dodání nové věci bez vad, přičemž vrácení vadného zboží na adresu pobočky/sídla společnosti může spotřebitelka učinit poštou a požadovat vůči společnosti kromě dodání nové, bezvadné věci i proplacení poštovného, jakožto účelně vynaloženého nákladu při reklamaci zboží, anebo
- přiměřené slevy.
V případě, že v právním vztahu figuruje zahraniční subjekt, může se spotřebitel o pomoc obrátit také na Evropské spotřebitelské centrum na stránkách www.evropskyspotrebitel.cz. Služby Evropského spotřebitelského centra jsou zdarma.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.