Počet nahlášených stížností: | 432 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 4 |
Dobrý den 16.3. jsem si objednala v e-shopu vsevakci.cz roušky. Obchod jsem si zkontrolovala a stejně se podívala do obchodního rejstříku , kdy je uveden p.Miňovský r.1992 jak vlastník a jednatel. Bylo to dohledatelné, tak jsem zaplatila předem, i když v jiných případech toto nedělám. Prostě v nouzi,kdy jsem měla strach o rodiče, tak jsem koupila roušky za 399,-Kč a odeslala peníze na účet firmy Daminvest s.r.o. 19.3. však jsem už roušky sehnala, tak jsem napsala e-mail na info@vsevakci.cz , že odstupuji od smlouvy a požaduji vrácení peněz . Zároveň jsem požádala svou banku ,že bych chtěla vrátit peníze z příslušného účtu. Tam mě bylo napsána,že mám podat trestní oznámení pokud se jedná o podvod a pokud požaduji vrácení peněz musí s tím souhlasit i druhá strana. Takže jsem nepokročila. Od té doby si dopisuji e-mailem se schránkou info@vsevakci , kde mě chodí odpovědi,že od smlouvy nelze odstoupit,že jej mohu po obdržení reklamovat. Pak,že je na cestě a nějaký link s čínským odkazem atd. Poslední korespondence je z 30.4., že berou na vědomí odstoupení od smlouvy,ale peníze mohou vrátit až po vrácení zboží. Zboží jsem žádné neobdržela,takže je to podvodné jednání. Ještě jsem kontaktovala ČOI a požadovala zveřejnění e-shopu mezi rizikové e-shopy . ČOI mě udělila rady jak mám nakupovat a zkontrolovat tyto e-shopy a navrhla možnost mimosoudního vyrovnání. Dále v řešení jsem nepokračovala. Když jsem roušky objednávala ,tak bylo uvedeno na stránkách dodání do 2 dnů, což rozhodlo,že jsem objednala. 19.3. však v emailu bylo uvedeno dodání 10 - 40 dnů, což mě vedlo k odstoupení od smlouvy. Ještě doplním,že během pár dní se cena těchto roušek na stejných stránkách zvedla na 450 Kč.
Objednávka 2020012976 . Rouška na ústa 10 ks kod 15061 399,- Kč
Vrátit peníze , které jsem firmě Damainvest s.r.o. poslala. Zároveň upozornit na jednání tohoto p.Miňovského - Damainvest s.r.o. . Živnostenský úřad by měl provádět taktéž kontroly komu povoluje živnost a pokud je to v jejich kompetenci zastavit tuto živnost s příslušnými sankcemi.
|
Tweet |
Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle ustanovení § 1829 odst. 1 písm a) zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů. Toto právo náleží spotřebiteli i ještě před samotným převzetím zboží (při použití logického výkladu ustanovení).
V návaznosti na to má prodávající povinnost spotřebiteli dle ustanovení § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.
Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.
Pokud bude podnikatel nadále v prodlení, doporučujeme spotřebiteli, aby mu zaslal tzv. předžalobní výzvu dle ustanovení § ustanovení 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád, a vyzval ho k plnění ve lhůtě, která nesmí být kratší než 7 dnů před případným podáním žaloby k soudu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobnívýzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.