Počet nahlášených stížností: | 1367 |
Z toho za letošní rok: | 9 |
Stále v řešení: | 36 |
Dne 16. 4. jsem na Alze zakoupila mobil včetně příslušenství. Vše bylo skladem a platbu jsem provedla ihned kartou, slibované doručení bylo následující den. Následujícího dne jsem však obdržela e-mail s oznámením o zpoždění objednávky a novým slibovaným termín následující den. Tento scénář se opakoval každý den po celý týden. Vždy přislíbili doručení zítra. Mezi tím jsem i psala dotaz přes online formulář, kdy tedy bude zásilka doručena, odpověď samozřejmě zněla, že zítra. Po týdnu se termín doručení již nepokoušeli odhadovat, a tak se u objednávky objevilo jen - termín dodání bude brzy upřesněn. Připomínám, že zboží bylo plně skladem, místem doručení Brno, tedy nic nereálného. Po týdnu jsem tedy objednávku stornovala z důvodu neschopnosti doručení. U objednávky se automaticky objevilo: peníze jsme vám zaslali zpět. Jenže nezaslali. Už je to další týden a peníze jsem stále zpět nedostala, navzdory tomu, že slibují jejich návrat do 5 dnů. Tentokrát se již na mé dotazy v online dotazníku ani neobtěžují odpovídat. Na zákaznické lince se po asi půl hodinovém čekání dozvím, že peníze mi již zasílají. Jenže nezaslali. Jiným způsobem se Alza kontaktovat nedá, žádný kontakt na konkrétního člověka.
telefon Samsung galaxy A51 bílý + kryt + ochranné sklo
Vrácení peněz co nejrychleji na můj účet.
|
Tweet |
Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle ustanovení § 1829 odst. 1 písm a) zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve lhůtě 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů. Toto právo náleží spotřebiteli (za použití logického výkladu) i před samotným převzetím.
Odstoupil-li spotřebitel od smlouvy, přičemž zboží ještě nepřevzal, má prodávající 14 denní lhůtu na vrácení peněz. Tato lhůta běží ode dne odstoupení od smlouvy. Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli. Pokud bude podnikatel nadále v prodlení, doporučujeme spotřebiteli, aby mu zaslal tzv. předžalobní výzvu dle ustanovení § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád, a vyzval ho k plnění ve lhůtě, která nesmí být kratší než 7 dnů před případným podáním žaloby k soudu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.